Ga naar inhoud

Verblinding in achteruitkijkspiegel?


Dirk59

Aanbevolen berichten

Hoi;

Enkele weken geleden heb ik een nieuwe kap geplaatst op onze 1.8 roadster, mooi en strak en...een nieuwe krasvrije ruit.

Prachtig uiteraard..nu heb ik tenminste een mooi zicht via de achteruitkijkspiegel, geen schimmen meer.

Allemaal heel leuk..totdat ik in het donker ging rijden; ik wordt konstant verblind door de achterliggers.

Dit valt me nu toch echt op, is dit omdat de Z3 zo laag is? Vermoedelijk zal ik hier mee moeten leren leven ( of wachten

totdat mijn ruit helemaal vol krassen staat :unsure: )

Onze andere auto ( een Ford Mondeo ) heeft een automatische " anti-verblindingsspigel"; dit werkt electronisch en dit werkt werkelijk

zeer goed.

Zijn er soms leden die dergelijk spiegel in hun Z hebben ingebouwd?

Ik zou het wel durven wagen doch ik vermoed dat het niet eenvoudig is daar de ontvanger van de afstandsbediening is ingebouwd in de standaard Z spiegel en ook

is het formaat van de Z spiegel wat kleiner dan de meeste andere spiegels en als je daar zo een grote joekel in zou zetten..nee ..niet doen, nee liefst van al

zou ik het zoveel mogelijk origineel willen houden.

Ik zit net te denken...als ik nu snel genoeg zou rijden, dan worden die lichten van die achterliggers vanzelf minder fel, :thumbup: Jammer genoeg hebben die mannen met hun blauwe zwaailicht op

hun auto's meestal zeer weinig gevoel voor humor dus is dit ook geen alternatief!

Ben benieuwd hoe jullie dit oplossen!

Groetjes..Dirk & Viviane

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit soort spiegels al dan niet aangevuld met extra funktionaliteiten is op het net veelvuldig te koop.

Ik heb er geen ervaring mee.

Car_rearview_mirror_Anti_dazzle_Rear

Let op: voor contact over deze spiegel moet je onderaan de pagina contact op nemen met: .....Mrs. Viviane :thumbup:

Link naar reactie

Waarschijnlijk hoeft er maar een klein stukje van de ruit 'verdonkeremaand' te worden om van het verblindende af te komen. Misschien kun je volstaan met een stukje zonweringsstof (gaas) aan de bovenkant van het ruitje.

Maareh, als je geen automatischeantiverblindingsbinnenspiegel hebt, heb je dan geen knopje om 'm om te zetten??? Dat heeft toch de simpelste jakatokie plastic eco duwkar al?

In mijn cabriootje (1986) zorgt het windscherm er inderdaad voor dat het verblinden minder wordt. Gelukkig maar want het knopje zit er wel maar de erbinding spiegel zelf met de ruit is zo lam als wat: daar kom ik liever niet aan.

En anders zet je toch gewoon die spiegel opzij, de rest van NL kijkt er ook niet in dus je achterliggers zijn het wel gewend..... :thumbup:

Link naar reactie
Maareh, als je geen automatischeantiverblindingsbinnenspiegel hebt, heb je dan geen knopje om 'm om te zetten???
Ja, dat zit er wel.

En als je dat een keer gebruikt als het dakje open is en je rijdt in de stad (er zijn weleens van die avonden dat dat kan :thumbup: ) dan kom je opeens tot de ontdekking dat je in die spiegel alle lantarenpalen en reclameverlichtingen die wat hoger hangen te zien krijgt. Heel surrealistisch. In een auto met een dakje heb je daar geen last van.... (maar omdat nu een voordeel van een QP te noemen gaat ook weer wat ver).

Ter zake: zoiets?

Link naar reactie
post to uk only

Kost je wel een ritje naar UK :thumbup: (op zich ook niet onaangenaam)

Link naar reactie

Gewoon zoeken naar een kleine ovale :unsure: spiegel met electro chrome (anti verblinding ), ik had hem ook in m'n 2.8

Werkt perfect, wel opletten dat je er eentje koopt met een 433 mhz ontvanger er in, anders werkt je afstandsbediening niet meer.

Of zoals DJLeonardo al vertelde....eentje uit een E46.

Die ;) spiegels voor de Z3 hebt je met en zonder chrome rand om de spiegel ( tis maar wat je zelf mooi vind)

Succes :thumbup:

Link naar reactie

Je moet je spiegel dusdanig afstellen dat je er alleen je make-up mee kan doen.

Ik had ook zoveel last van de lampen.

Niet alleen omdat de setvier lager is dan de gemiddelde auto, maar ook omdat ik meestal vrij lang en langzaam op de linkerbaan blijf plakken.

Ik heb geruime tijd nagedacht hoe dit op te lossen en tot de conclusie gekomen dat het anders instellen van de spiegels het eenvoudigst is.

Alleen moet het dan wel nut hebben.

Dus sinds enige tijd loop ik rond met een hydraterende en vloeibare facemask als basis, daaroverheen een compacte poeder foundation en vervolgens wat rouge voor een gezonde tint, daarbij wat extra foundation om bepaalde oneffenheden te camoufleren, afrondend met wat lippenstift, ooglijnen, mascara en lipglos.

Link naar reactie
Je moet je spiegel dusdanig afstellen dat je er alleen je make-up mee kan doen.

Ik had ook zoveel last van de lampen.

Niet alleen omdat de setvier lager is dan de gemiddelde auto, maar ook omdat ik meestal vrij lang en langzaam op de linkerbaan blijf plakken.

Ik heb geruime tijd nagedacht hoe dit op te lossen en tot de conclusie gekomen dat het anders instellen van de spiegels het eenvoudigst is.

Alleen moet het dan wel nut hebben.

Dus sinds enige tijd loop ik rond met een hydraterende en vloeibare facemask als basis, daaroverheen een compacte poeder foundation en vervolgens wat rouge voor een gezonde tint, daarbij wat extra foundation om bepaalde oneffenheden te camoufleren, afrondend met wat lippenstift, ooglijnen, mascara en lipglos.

Heb je dan geen last van kleurverschil door de xenon verlichting van sommige andere auto's?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Dus sinds enige tijd loop ik rond met een hydraterende en vloeibare facemask als basis, daaroverheen een compacte poeder foundation en vervolgens wat rouge voor een gezonde tint, daarbij wat extra foundation om bepaalde oneffenheden te camoufleren, afrondend met wat lippenstift, ooglijnen, mascara en lipglos.

Je bent wel goed op de hoogte van de producten. :schater:

Link naar reactie
  • Administrator
Heb je dan geen last van kleurverschil door de xenon verlichting van sommige andere auto's?

Kwestie van egaal d'r op Prutsen lijkt mij ... :unsure:

Link naar reactie
Xenon moet verboden worden.

Alleen nog maar dat gelige licht van die Fransen, dan lijk je wat meer zon gekleurd.

Alsof je een weekendje in Saint Tropez geweest bent.

Da's nu precies het probleem: als je dan uit de auto gestapt bent en je in het normale licht begeeft ben je opeens erg pips. En andersom als je teveel in de xenonverlichting hebt gezeten met je schilderwerkje blijk je een wel erg stevig zonnebanktintje opgelopen te hebben als je je buiten de auto vertoont. Oftewel: levensgevaarlijk, jezelf opmaken in de auto. Het resultaat is afhankelijk van de verlichting van je medeweggebruikers.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Goed, dan heb je een zelfdimmende achteruitkijkspiegel, maar eigenlijk wil je dan toch ook zelfdimmende spiegels aan de buitenzijde...

Hoe werkt dat trouwens met aansluiten van zo'n zelfdimmende spiegel? Er moet wel elektra naar toe, lijkt me. Nou loopt er al wel wat elektra naar de spiegel vanwege alarm en licht- en regensensor, dus misschien dat daar op aan te haken valt?

Overigens heeft de achteruitkijkspiegel van mijn autootje volgens mij niet zo'n nachtstand. Er zit niet zo'n clipje aan de onderkant, waarmee je 'm kunt omzetten. Op de plek waar je dat zou verwachten zit het pukkeltje van het alarm. Iemand enig idee hoe dat zit bij een Z4?

Link naar reactie

Anti verblindingsstand op je buitenspiegels? Voor een Z3 met :unsure: spiegels niet nodig, daar zie je toch al niets in... :m:

Er zit niet zo'n clipje aan de onderkant, waarmee je 'm kunt omzetten. Op de plek waar je dat zou verwachten zit het pukkeltje van het alarm. Iemand enig idee hoe dat zit bij een Z4?

Bij mijn 1 moet je aan dat "alarmpukkeltje" draaien om de spiegel naar de nachtstand te draaien.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.