Ga naar inhoud

ervaringen GPS Tracker....


Jos

Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wie heeft er gebruikerservaring met een GPS Tracker voor auto's?

De prijzen voor die dingen zijn erg laag, als ze tenminste doen wat wordt beloofd.

Voorbeelden/info HIER en HIER

Ik gebruik een losse Bluetooth GPS antenne en een programmaatje op mijn GSM. Het programma is gratis, als je het on-line gebruikt heb je wat dataverbruik. Te vinden op www.trackr.nl. Erg grappig, je kunt zelfs on-line de actuele snelheid zien, geprojecteerd op Google Maps.

Link naar reactie
Kijk ook eens hier :GPS logger

Vooral leuk om de gegevens te converteren naar kaarten. Je kunt er dan ook nog foto's bij hangen.

Inderdaad een mooi ritverslag :thumbup: . GPS-loggers is echter een ander hoofdstuk. Bij GPS Trackers gaat het meer om beveiliging tegen diefstal en opsporing van de auto.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Wil je uberhaupt je auto nog terug, nadat hij gestolen is?

Wij werden een keer wakker 's ochtends en toen waren de beide auto's van mijn vader gejat.

Een werd er gebruikt voor een ramkraak in Amstelveen de ander stond in Venray op Duitskenteken.

Beide wagens vol met sigaretten peuken en troep.. Wij hadden de mazzel dat ze beide pas na een maand werden terug gevonden..

want dan heeft de verzekering al uitgekeerd.

Maar mijn vader wilde beide auto's ook niet meer terug.

(leuk weetje;

we hebben uiteindelijk meer van de verzekering terug gehad, dan dat de dealer ons er voor zou hebben gegeven.

Dus zijn we er eigenlijk nog beter van geworden ook..)

Voor ons dus geen GPS tracker.

Link naar reactie

Hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je verzekerd bent, maar als je een goede dekking hebt denk ik inderdaad dat je beter af bent met een uitkering van de dagwaarde dan dat je je auto afgekloven en misbruikt terugvindt. Als je er zelf veel aan vertimmerd hebt wordt het wellicht weer wat anders natuurlijk....

Link naar reactie
Als je er zelf veel aan vertimmerd hebt wordt het wellicht weer wat anders natuurlijk....

Zo zien we maar weer: Originalo ruled! :thumbup:

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Dit draadje is vier jaar oud, maar ik kijk nu naar een gps tracker, dus blaas het nieuw leven in.

Ik overweeg de aanschaf van deze tracker: http://www.gpstrackershop.nl/prod/58765/gps-tracker-voertuig.html

Interessant is de mogelijkheid het auto alarm eraan te koppelen.

Gaat dat werken met een Z3 uit 2002 met een alarm af fabriek, wie heeft daar ervaring mee? (of met gps trackers in het algemeen)

Link naar reactie

Wil je deze als professional of als hobby? Heb vanuit mijn werk hier vaak mee te doen, probleem is vaak de accu capaciteit en traceerbaarheid vanuit parkeergarages en containers.

De meeste tracingsystemen zijn gebaseerd op gsm, even een gsm jammer er bij en je vind hem never nooit meer terug

Wil je een proffesioneelsysteem kom je al snel in de automotive terecht.

Deze zijn nagenoeg overal traceerbaar.

Praat je wel over een ander prijskaartje.

Mocht je interesse hebben, dan kan ik je wel in contact brengen met een goede leverancier.

(deze zijn wel goed gekeurd door de verzekering, en zijn wereldwijd traceerbaar)

Link naar reactie

Mijn Z3 staat in een afgesloten ruimte, maar voor aanvullende beveiliging lijkt me zo'n gps tracer wel wat.

Het zwakke punt is inderdaad de mogelijke blokkering van gsm en gps signalen. Maar ik ben bang dat de aanschaf van een meer professioneel tracing systeem (een paar duizend?) niet meer helemaal bij de dagwaarde van mijn Z3 zal passen...

Ken je toevallig de tracer die ik gelinkt heb?

aangepast door Jack-z3
Link naar reactie

De tracer die je heb gelink (specifiek deze) ken ik niet.Maar er zijn zoveel aanbieders van dit soort apparatuur.

Het enige dat ik je kan meegeven is het volgende:

Kijk uit bij dit soort apparaten ze kunnen als je naar het buitenland gaat (of kort aan de grens woont)Voor toren hoge kosten zorgen.(bij foutief gebruik)

Dit wordt vaak niet vermeld.

Deze apparatuur word dan ook door geen enkele meldkamer of ander opsporings-instantie ondersteunt.

Daarbij wordt aangeven dat een Power cut of relais wordt meegeleverd, om het voertuig op afstand stil te kunnen zetten, er wordt wel bij verteld dat deze optie niet wordt ondersteund door hun, en de het gebruik en installatie van deze optie geheel voor eigen risico is.

Meestal als dit soort voertuigen worden gestolen hebben we met een andere categorie crimies te maken die wil je liever niet alleen tegen komen.

Dan is het verstandig om het tracen over te laten aan de profesionals

Je moet je dan afvragen is dan iedere investering, hoe klein dan ook, die niet wordt ondersteund dan niet jammer geld.

Gekeurde Trackers/Tracers zijn verkrijgbaar in verschillende prijsklasse.

We werken zelf meestal met de uitgebreide systemen met crash, medische, inbraak sensoren enz

Die zijn doorgaans redelijk kostbaar, maar als het alleen gaat om te kijken waar je voertuig zich bevind

Maar ik wil wel eens informeren bij onze leverancier naar de prijzen en of er bij interesse van meerdere rijders de prijzen aangepast kunnen worden.

Link naar reactie

Dit jaar waren met de TT in Assen 2 motorfietsen gestolen van franse toeristen. Dankzij hun trackers kon de politie ze binnen 1 dag traceren in een schuurtje.

Paar jaar gelede op dezelfde manier 2 waterscooters door de politie terug gevonden in een container op een woonwagenkamp in dordrecht..

Link naar reactie

Ik heb ook veel met track/trace gedaan, maar een paar jaar geleden zijn de prijzen zo gekelderd dat er niet veel meer te verdienen valt.

Ik heb net voor een kennis een apparaat beseld op e bay,

http://www.ebay.nl/itm/181188471601?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648#ht_4511wt_1002

Koste 50 euro en het werkt prima, prepaid kaart erin van bv t mobile dan kun je online zien wat het tegoed nog is en dit eventueel opwaarderen.

Via een paar simpele sms commandos kun de de ontsteking uitzetten of meeluisteren in het voertuig.

Als je het nummer van dat ding belt stuurt ie je een link terug die je direct met google maps kunt bekijken.

Werkt echt simpel.

Met een jammer kun je deze dingen wel verstoren maar tegen een profi autodief onderneem je toch erg weinig.

En niets doen is nog een slechter alternatief.

Overigens werkt dit baken met 2g( sms) en dat werkt in veel parkeergarages wel., het kastje heeft een externe antenne waardoor de ontvangst beter is dan met de meeste mobiele telefoons.

Link naar reactie

Dit zal ongetwijfeld werken, maar wees je er wel van bewust als je een niet gekeurd systeem monteert, en je op eigen initiatief de ontsteking onderbreekt en na aanleiding hiervan ontstaat een ernstig verkeers-ongeluk waarbij een of meerdere van de betrokken partijen met blijvende invaliditeit of overlijden tot gevolg te maken krijgen, dan heb je toch wel het een en ander uit te leggen, en niet alleen aan je vrouw.

De wet erkend hierin dan ook om ieder niet goedgekeurde modificatie (die gevolgen kunnen hebben tot betrekking tot het rijgedrag) die wordt uitgevoerd aan je voertuig als een overtreding.

Dit is onze ervaring.

aangepast door Enigma
Link naar reactie

Daar heb je wel een punt, er zit in de software overigens de mogelijkheid de uitschakeling pas in werking te zetten als de auto minder dan 20 km per uur rijd.

Maar als dat op een overweg is zegt dat ook niet alles.( lastig verhaal dus)

Anders is er ook nog de optie de toeter of een sirene permanent aan te zetten!

Link naar reactie

Volgens mij kan het onderbreken van de ontsteking geen geldige reden zijn voor een ongeluk. Alle overige functies blijven gewoon werken.

Een betrouwbare motor is ook geen vereiste voor een apk, dus het is een geaccepteerd risico dat je motor ermee kan stoppen, ongeacht de oorzaak.

Remmen, stuurfunctie, verlichting, onderstel etc is een heel ander verhaal. De remcilinder op afstand onderbreken is dus geen goed idee :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Net is ook niet uit medelijden met de dief maar aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade als overweging,

Maar ja, als je kunt zien waar het voertuig rijdt zou je alsnog voor een abrupte onderbreking kunnen kiezen.

Link naar reactie

Volgens mij kan het onderbreken van de ontsteking geen geldige reden zijn voor een ongeluk. Alle overige functies blijven gewoon werken.

Een betrouwbare motor is ook geen vereiste voor een apk, dus het is een geaccepteerd risico dat je motor ermee kan stoppen, ongeacht de oorzaak.

Remmen, stuurfunctie, verlichting, onderstel etc is een heel ander verhaal. De remcilinder op afstand onderbreken is dus geen goed idee :lol:

Hier gaat het om een "bewuste actie die je zelf uitvoert"

Als een motor stil valt,(niet door eigen toedoen) of een ander mankement is dit geen bewuste actie.

Hier gaat de kreet werken "voor het mogelijk in gevaar brengen van het verkeer"

En ik kan je nu al wel vertellen wie daar de schuld van gaat krijgen, in ieder geval niet degene die je auto onrechtmatig heeft meegenomen.

Maar het blijft een lastig verhaal, de Nederlandse wetgeving zit zo krom in elkaar, het is geen zaak voor de verdachte om aan te geven dat hij niet schuldig is, maar bewijs jij maar eens dat het zo is.

Op het moment dat het dreigt mis te gaan met een van onze voertuigen neemt de speciale eenheid van de politie de complete regie over, hun bepalen waar en wanneer er een voertuig tot stilstand gebracht kan of gaat worden

Kun je het verhaal van de benzine dieven nog herinneren op de A2, niet de veroorzaker, maar de politie was de boosdoener.

Lang leve de Nederlandse wetgeving.

Maar mocht je zelf van mening zijn om een niet gekeurde tracker/tracer in je voertuig te plaatsen, laat je dan beslist niet tegen houden door mij, ik probeer je alleen te behouden voor ongewenste situaties.

veel succes

aangepast door Enigma
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.