Ga naar inhoud

Versleten schuim van de stoel


Brandrover

Aanbevolen berichten

volgens BMWFans zijn het frame( waar de zitting op zit ) van een pre-facelift en een facelift hetzelfde, namelijk 52 10 8401 291

of bedoel jij het frame om de rugleuning aan de zitting te monteren?

Puur de rugleuning, had een pre facelift, op carroserie nummer was die niet meer leverbaar, wel van de facelift, BMW dacht dat het dezelfde stoel was, maar dat was het dus niet, de rugleuning is nml iets hoger. Kon hem gelukkig terugeven

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedenk wel dat BMW niets heeft veranderd aan de oorspronkelijke versie van de schuimzitting. Dus als je 'm vervangt zonder iets te veranderen zal het probleem op een bepaald moment weer ontstaan en het frame van de zitting weer door de spleet in het schuim heen komen. Ik heb mijn zitting vorig jaar vervangen en de spleet van de nieuwe zitting vol gezet met een sterk klevende kit die na uitharding enigszins flexiibel blijft. De binnenzijde van de bekleding heb ik versterkt met een stevig stuk vilt. Het lijkt erop dat het frame nu niet meer door het schuim heen gaat komen, maar ik moet zeggen dat de zitting nu wel iets te stevig is geworden naar mijn smaak.

Ik denk dat ik met mijn volgende stoel toch even langs de autobekleder rijd voor een oplossing. Op youtube is overigens ook een filmpje te vinden van profs die dit hebben opgelost. Hoe duurzaam die oplossing is vertelt het verhaal niet.

DSCN2364_zps620d99ef.jpg

DSCN2365_zpsd81a7fd7.jpg

DSCN2362_zps9027d47b.jpg

DSCN2367_zps7f17c5ed.jpg

DSCN2370_zps25df2a1e.jpg

Link naar reactie

Allemaal ontzettend bedankt voor deze reacties en vooral ook de snelheid. Ik begin met het achterhalen van Pre facelift of niet en bij de dealer na te vragen of de vulling überhaupt nog leverbaar is. Mijn probleem zit in de linker verdikking van de rugleuning van de bestuurdersstoel . Het schuim daarin lijkt verpulverd, ik heb de stoel nog niet open gemaakt. Door verpulverd schuim wordt nu ook het leer lelijk en dat wil ik verder voorkomen. Wanneer ik de stoel open heb wil ik gelijk even naar de "bult" kijken, die mag van mij ook wel wat minder.

Wordt vervolgd....

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Heb bij onze Z3 alle stappen doorlopen, die hier zijn beschreven en benoemd. In de bestuurdersstoel waren twee leren delen erg hard, waardoor een breukje was ontstaan. Kennelijk een keer erg nat geweest. En het "matje" van de stoelverwarming was op twee plaatsen doorgebrand.

ik wil het volgende met jullie delen. Heb de zitting laten repareren bij:

Tijger Leathers in Den Haag.

Super kwaliteit voor een hele schappelijke prijs. Ik kan dit bedrijf zondermeer aanraden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.