Ga naar inhoud

audio apparatuur


Gast floor

Aanbevolen berichten

:nono: Ik wist niet zo goed waar ik deze vraag moest plaatsen, vandaar even een nieuw topic, het heeft niets te maken met auto,s maar ik waag het er maar op.

We hebben sinds kort nieuwe audio apparatuur en een flatscreen tv van philips . dvd recorder 3570h en een reciever htr5204 alles werkt maar we kunnen onze oude platenspeler niet aan de gang krijgen, zitten we nu aan een nieuwe ? We willen toch wel graag af en toe onze collectie oude muziek beluisteren.

Wellicht is er een techneut onder jullie die het weet?

bij voorbaat dank :nono:

Link naar reactie
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

tja er zijn betere plaatsen om dit allemaal te vragen maar goed.

eeh wat staat er in de handleiding van de nieuwe apparatuur,laten we daarmee beginnen.

alhoewel de vraag "waarom in godsnaam phillips gekocht"op mn lippen brand ,maar dat is een persoonlijke mening.

er zit een aux in aansluiting op het toestel staat er in de handleiding

een platenspeler heeft een speciale ingang nodig dus ik hoop voor je dat het werkt.

Link naar reactie
tja er zijn betere plaatsen om dit allemaal te vragen maar goed.

eeh wat staat er in de handleiding van de nieuwe apparatuur,laten we daarmee beginnen.

alhoewel de vraag "waarom in godsnaam phillips gekocht"op mn lippen brand ,maar dat is een persoonlijke mening.

er zit een aux in aansluiting op het toestel staat er in de handleiding

een platenspeler heeft een speciale ingang nodig dus ik hoop voor je dat het werkt.

Oke, geprobeerd maar werkt niet, ga deze week wel ff naar de leverancier.Maar ik dacht op deze regenachtige morgen heeft er vast wel iemand even tijd.

Ruud doe er maar een slotje op.

Link naar reactie
via de AUX ingang zou het moeten werken hoor.

Wel op de afstand bediening aux selecteren natuurlijk, en voila geluid.

Nee werkt niet,Maar op twee boxen, en via de zeskanaals aansluiting alleen op vol volume en dan hoor je het heel zacht

Link naar reactie

Voor een platenspeler heb je een platenspeler-ingang nodig: niet alleen komt er te weinig signaal uit een platenspeler om het op een andere ingang een beetje hoorbaar te krijgen, het heeft ook nog een speciale correctie nodig. En die zit alleen op een platenspeler ingang. Punt.

Link naar reactie
:nono: Ik wist niet zo goed waar ik deze vraag moest plaatsen, vandaar even een nieuw topic, het heeft niets te maken met auto,s maar ik waag het er maar op.

We hebben sinds kort nieuwe audio apparatuur en een flatscreen tv van philips . dvd recorder 3570h en een reciever htr5204 alles werkt maar we kunnen onze oude platenspeler niet aan de gang krijgen, zitten we nu aan een nieuwe ? We willen toch wel graag af en toe onze collectie oude muziek beluisteren.

Wellicht is er een techneut onder jullie die het weet?

bij voorbaat dank :nono:

dus!!!!!!

antwoord gegeven !

misschien moet je je in de winkel goed laten voorlichten ,en je wensen goed kenbaar maken.

voordat je iets koopt!

Link naar reactie
Je zal dan waarschijnlijk een phono-voorversterkertje nodig hebben die ook een RIAA-correctienetwerk inzich heeft.

Is te koop bij een goede audio zaak.

Ja, dat kan natuurlijk ook, had ik even niet aan gedacht :nono: .

Link naar reactie
misschien moet je je in de winkel goed laten voorlichten ,en je wensen goed kenbaar maken.

voordat je iets koopt!

Jij hebt ongetwijfeld nog nooit zoiets meegemaakt... :nono:

Aan deze informatie heeft Floor niet veel denk ik, Sander.

Link naar reactie
  • Administrator

Allereerst betreft je keuze voor Philips... :nono:

Laat ze maar zeuren, ik heb al jaaaaaren diverse spulletjes uit Eindhoven staan (teveel zelfs volgens mijn vrouw :nono:) en ik wil ook nooit meer iets anders. Goed, mooi en betrouwbaar!

Betreffende je platenspeler probleem: je kunt een platenspeler inderdaad alleen via een speciale ingang aansluiten. Deze moet op je receiver zitten, evenals een aarde aansluiting. Volgens mij zijn er wel diverse setjes te koop om hem toch via de AUX aan te kunnen sluiten.

Echter adviseer ik om een platenspeler via een normale versterker te laten klinken en niet via een receiver (met w.s. 5.1 speakers). Dan komt die echt pas het best tot z'n recht qua geluid.

Succes!

Link naar reactie
  • Administrator

Heb even snel voor je in de handleiding gekeken van de htr5204, maar er zit geen Phono ingang op, dus ook geen aardeaansluiting. Als je de aarde van de platenspeler wel ergens op hebt aangesloten, adviseer ik je om die koppeling direct ongedaan te maken.

Er zijn nog weinig receivers die een Phono-ingang hebben. Je komt tegenwoordig dan toch snel op de grotere losse versterkers uit helaas.

Lees ook hier even:

http://forum.fok.nl/topic/698964

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=14817.0

Link naar reactie
het heeft ook nog een speciale correctie nodig. En die zit alleen op een platenspeler ingang. Punt.

Wat Bart zegt klopt. Geluid op vinyl is opgenomen met een aangepast frequentieverloop, de RIAA curve. In de versterker wordt dit weer terug naar "normaal" frequentieverloop omgezet. Dit wordt niet gedaani in de versterker.

Het is echter niet zo dat je geen vinyl kan luisteren als je geen phono ingang hebt op je versterker. Er zijn losse phono-voorversterkers, die je tussen platenspeler en versterker kan aansluiten.

Een mooi voorbeeld van zo'n ding is de Musical Fidelity X-LP.

x-lp.JPG

Ikzelf heb van dit merk een aantal van zo'n zelfde soort "buisjes" (pre-amp, hoofdtelefoon versterker, Class A tube-stage, DA converter). Is een aanrader, maar niet supergoedkoop (deze hier kost 125 euro), nieuwprijs was iets van 200-250 euro, maar wordt niet meer gemaakt. Of het dat waard is, kun je natuurlijk alleen zelf bepalen.

Link naar reactie
Allereerst betreft je keuze voor Philips... :nono:

Laat ze maar zeuren, ik heb al jaaaaaren diverse spulletjes uit Eindhoven staan (teveel zelfs volgens mijn vrouw :thumbup: ) en ik wil ook nooit meer iets anders. Goed, mooi en betrouwbaar!

Betreffende je platenspeler probleem: je kunt een platenspeler inderdaad alleen via een speciale ingang aansluiten. Deze moet op je receiver zitten, evenals een aarde aansluiting. Volgens mij zijn er wel diverse setjes te koop om hem toch via de AUX aan te kunnen sluiten.

Echter adviseer ik om een platenspeler via een normale versterker te laten klinken en niet via een receiver (met w.s. 5.1 speakers). Dan komt die echt pas het best tot z'n recht qua geluid.

Succes!

Kijk hier hebben we wat aan, wij dachten in onze argeloosheid dat we de hele boel op het nieuwe systeem aan konden sluiten maar dat werkt dus niet.

Gelukkig hebben we de oude marantz versterker nog met boxen

halen we die wel weer van zolder.

Bedankt allemaal voor de tips en het meedenken :nono:

Link naar reactie
Op het moment dat Audi-rijders op een Z3 / Z4 forum mogen, dan kunnen vragen over platenspelers ook vind ik. :nono:

:schater: +1 dan maar? :nono:

Link naar reactie
:schater: +1 dan maar? :nono:
Op het moment dat Audi-rijders op een Z3 / Z4 forum mogen, dan kunnen vragen over platenspelers ook vind ik. :nono:
De enige zinnige opmerkingen in dit topic. Succes hier met zijn allen, op naar het audi forum. Het gaat hier nergens meer over.... :thumbup:
Link naar reactie

Beloofd is beloofd. Ook niet meer terugkomen he griezel :schater:

De enige zinnige opmerkingen in dit topic. Succes hier met zijn allen, op naar het audi forum. Het gaat hier nergens meer over.... :nono:
Link naar reactie
Het is dan ook wel een drama dat je platenspeler het niet doet :rolleyes: Man waar gaat het nog over hier...

Kijk kijk!! Het Enfant terrible doet ook even een duit in het zakje,Er zijn hier wel meer vragen gesteld over zaken die niks met het zzz gebeuren te maken hebben, ik refereer even aan; dingen als architecten , vloeren enzenz.En er zullen er vast nog wel meer zijn.

En met elkaar helpen met je expertise op welk gebied dan ook is niks mis.

Link naar reactie
Jij hebt ongetwijfeld nog nooit zoiets meegemaakt... :rolleyes:

Aan deze informatie heeft Floor niet veel denk ik, Sander.

ben ik het in het geheel niet mee eens! :nono:

deze info is juist zeer waardevol!

misschien gaat floor in het vervolg wel kenbaar maken wat precies de wensen zijn ,en komt daardoor met de juiste spullen thuis.

en natuurlijk heb ik dit zelf ook wel meegemaakt ,en daar heb ik dat dus van geleerd! :blink:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.