Ga naar inhoud

BMZ Z4 Ipod Nano 16G


Hansje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds vandaag bij Ruud een ipod aansluiting laten plaatsen. Na wat worstelen met de spanning deed de ipod het eindelijk, maar dan zonder nummer weergave. Met de zesde menu optie (P6: CD6) kan ik muziek afspelen en de andere opties werken niet. Als ik de zesde optie selecteer kan ik me muziek nummer afspelen maar ik heb dan werkelijk geen idee wat ik af speel. zie alleen een nummer code en dat is het. Hier een foto van me menu:

afb0004x.jpg

Op een andere post op het forum zag ik dat het er zo uit moet zien:

iv2td4.jpg

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=6672&hl=ipod

Na wat Googelen kon ik niet echt veel vinden.. ik vond wel een advertentie van een bedrijf die een interface inbouwt en daar staan wat specificaties deze advertentie onderaan staat dit:"De Gateway werkt met de Apple iPod 4G/5G Video/Photo, Mini, Nano 1G/2G." Ik heb een ipod van 16Giabyte en heb hem begin dit jaar gekocht, zou dat het robleem kunnen zijn? Lijkt me wel raar want 2G muziek heb je zo vol! ;)

Ik hoop dat iemand dit probleem herkent of iets weet, in ieder geval bedankt!

Mvg,

Hans

PS: Admin kunt u me Kop aanpassen? Er staan wat spel fouten in.. was even te snel met type. BMZ -> BMW en Ipod Nana -> Ipod Nano.

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

PS: Admin kunt u me Kop aanpassen? Er staan wat spel fouten in.. was even te snel met type. BMZ -> BMW en Ipod Nana -> Ipod Nano.

Je zult het moeten doen met de kop die je hebt... ;) Maar zo'n "U" doet wonderen, dus de topictitel is aangepast Hans :clapping:

Ik heb een ipod van 16Gigabyte en heb hem begin dit jaar gekocht, zou dat het probleem kunnen zijn? Lijkt me wel raar want 2G muziek heb je zo vol! :birthday:

Die "G" in 1G/2G staat voor "Generatie", niet voor de capaciteit.

Voor wat betreft de functionaliteit van je ipod op het scherm. Ik heb een door BMW geleverde iPod interface in mijn 1 serie. Daar geeft ie zes "CD's" weer op het scherm van de navi.

"CD1" zijn alle playlists, "CD2" is alles op artiestnaam, "CD3" is alles op albumtitel enz. Weet niet of dat met die kit van jou ook zo zou moeten werken, maar komt wel overeen met het onderste fotootje in je post.

Link naar reactie

Datgene wat je wil gaat niet lukken met de interface die Ruud heeft ingebouwd. Ik had hetzelfde probleem. Als jij je eerst even had ingelezen op het forum alvorens een interface te kopen had je nu de goeie gehad. Even zoeken en anders André of Marcel een PM sturen. Deze mannen weten precies wat je nodig hebt. En anders even wennen dan gaat de irritatie vanzelf weg spreek ik uit ervaring ;)

Link naar reactie
Je zult het moeten doen met de kop die je hebt... :rolleyes: Maar zo'n "U" doet wonderen, dus de topictitel is aangepast Hans ;)

Die "G" in 1G/2G staat voor "Generatie", niet voor de capaciteit.

Bedankt voor het aanpassen! :thumbup:

Voor wat betreft de functionaliteit van je ipod op het scherm. Ik heb een door BMW geleverde iPod interface in mijn 1 serie. Daar geeft ie zes "CD's" weer op het scherm van de navi.

"CD1" zijn alle playlists, "CD2" is alles op artiestnaam, "CD3" is alles op albumtitel enz. Weet niet of dat met die kit van jou ook zo zou moeten werken, maar komt wel overeen met het onderste fotootje in je post.

Ik ben al wat wijzer geworden door zelf wat te kloten, kan nu door middel van toets 1 tot 5 te gebruiken van de radio een soort mappen maken waar muziek instaat, moet daarvoor eerst in Itunes een playlists maken met in de naam BMW1.... tot BMW5.... en daar kan je dan muziek in zetten wat dan overeenkomt met je knoppen, knop 6 is alles bij elkaar, alleen ze blijven cd 1 tot 6 heten ook al geef je de playlist een naam. Alle nummers hebben in de mappen ook een nummer/band-naam maar staan allemaal achterelkaar (je ziet telkens maar 1 nummer op je scherm) dus je moet lang door drukken wil je bijvoorbeeld het vijftigste nummer hebben van de 100! Als dat nu een scrol-lijst kon zijn, zou een hoop tijd schelen met zoeken en is ook wat duidelijker. Kortom het blijft een super onduidelijk systeem en had wel wat beter van bmw verwacht....

Link naar reactie
Datgene wat je wil gaat niet lukken met de interface die Ruud heeft ingebouwd. Ik had hetzelfde probleem. Als jij je eerst even had ingelezen op het forum alvorens een interface te kopen had je nu de goeie gehad. Even zoeken en anders André of Marcel een PM sturen. Deze mannen weten precies wat je nodig hebt. En anders even wennen dan gaat de irritatie vanzelf weg spreek ik uit ervaring :rolleyes:

Ik kijk het wel even aan... :thumbup:

Is de titelbalk boven dat 1 t/m 6 in te stellen? Ik zie nu alleen maar CD6 staan en een vage track code ofzo (TR 00-001). Vind het ook raar dat de door mij ingestelde naam van de map ook niet door komt; blijft cd 1 staan . ;) Deden de extra map opties het bij jou ook niet? Als ik op een map sta en druk op de select knop dan kom ik in een klein menu waar wat extra dingen staan; afspeel/weergave en nog wat opties, en als ik dan iets selecteer loopt de zooi vast en gaat me scherm terug naar het hoofdmenu... :blink:

Link naar reactie

Hans heb je de originele BMW IPod interface? ik kan er niet uit opmaken welke je hebt de originele zal je geen info geven IMHO of ze moeten deze in de loop van de tijd hebben geupgrade.

Zit er geen gebruiksaanwijzing bij geleverd waarin staat hoe je hem dient te gebruiken en wat de mogelijkheden zijn?

Groet Andre

Link naar reactie
Hans heb je de originele BMW IPod interface? ik kan er niet uit opmaken welke je hebt de originele zal je geen info geven IMHO of ze moeten deze in de loop van de tijd hebben geupgrade.

Zit er geen gebruiksaanwijzing bij geleverd waarin staat hoe je hem dient te gebruiken en wat de mogelijkheden zijn?

Groet Andre

Ik heb de originele van BMW, de handleiding vind ik niet echt duidelijk gemaakt omdat deze voor alle type BMW's is... Ik ga straks de auto wassen en poetsen en gelijk even kloten met de radio. :rolleyes: Ik zal straks even wat foto's maken van het navi scherm om het verhaal wat duidelijker te maken.

Link naar reactie
Waarschijnlijk ben ik niet duidelijk geweest, maar kloot lekker aan het gaat je niet lukken met de originele ;)

Je was wel duidelijk maar ik wou toch even kijken... :rolleyes: haha Ik heb nu 5 mapjes gemaakt en daar moet ik het maar mee doen, ik ga niet nog een keer €150,- uitgeven voor een ander kastje. :thumbup:

Link naar reactie

Gewoon een klacht indienen bij het bedrijf waar Ruud werkt. :schater: Voor 200 euro heb je de Intravee waar je de foto van plaatste en dat werkt wel goed. Ik heb in mijn 5-serie ook de BMW Ipod adapter en het werkt maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Je was wel duidelijk maar ik wou toch even kijken... :thumbup: haha Ik heb nu 5 mapjes gemaakt en daar moet ik het maar mee doen, ik ga niet nog een keer €150,- uitgeven voor een ander kastje. :sleepy:
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.