Ga naar inhoud

Wie heeft de laagste boete gekregen?


mohikaan

Aanbevolen berichten

Er is al in topics geschreven over het laagst benzine verbruik, de hoogst behaalde snelheid, het maximum liters dat getankt is (48?) en veel klachten over bekeuringen.

Ik kreeg laatst een bekeuring van 16 euro (84km gereden ipv 80). Kan het nog lager?

Link naar reactie
  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

In België ben je voor een snelheidsovertreding minstens 50 euro lichter.... Zelfs al wordt je geflitst à 1 km/h te snel... :kisstogether:

Link naar reactie
  • Administrator
Ik kreeg laatst een bekeuring van 16 euro (84km gereden ipv 80). Kan het nog lager?

Volgens mij niet, snelheidsovertredingen op wegen tot 100 km/u worden pas bij gemeten snelheden van 7 km/u of hoger beboet. Bij maximale snelheden vanaf 100 km/u is dat vanaf (gemeten) 8 km/u overschrijding. Op wegen tot 100 km/u gaat er dan 3 km/u correctie af en boven 100 km/u 4 km/u ten opzichte van de gemeten snelheden. Bovendien wordt er onder de 4 km/u overschrijding na correctie niet beboet. 87 km/u gemeten ofwel 84 km/u na corerctie is bij een max snelheid van 80 km/u dus het absolute minimum. Dat geldt ook voor de sanctie: in de bebouwde kom te hard rijden is duurder ...

Als je anticiperend te hard wilt rijden, moet je hier eens wat rekenen:

OM boetecalculator

Link naar reactie
Er is al in topics geschreven over het laagst benzine verbruik, de hoogst behaalde snelheid, het maximum liters dat getankt is (48?) en veel klachten over bekeuringen.

Ik kreeg laatst een bekeuring van 16 euro (84km gereden ipv 80). Kan het nog lager?

Wel hoger, drie weken geleden viel er een forse op de mat.

450 euro! wegens 95 km in de bebouwde kom op een weg die dacht ik niet onder de bebouwde kom viel.

De Abel tasman straat in Emmen heel verradelijke situatie geen borden , en dan denk je dat je buiten de bebouwde kom bent.

leuke melkkoe voor Koos en en zijn cowboys :kisstogether:

Link naar reactie
Het kan lager, namelijk € 0. Helemaal geen boetes.

Ik heb de afgelopen 8 jaar geen boetes meer gehad. :notok:

Nu zitten daar ongeveer 3 jaar tussen waarin ik geen auto had, maar goed.

Wie biedt er meer?

Hangt misschien van de regio af? Met 3 prive autos, hebben we dit jaar al ca. 20 bekeuringen gehad, (alles in de regio). Op de N3 was jarenlang een camera buiten gebruik. Voordat we in gaten kregen dat hij weer werkte hadden we 5 prenten binnen.

Oh ja, + we lieten de hond in rotterdam even los kopen in een bossage/parkje

Link naar reactie

ASO :muur:

Wel hoger, drie weken geleden viel er een forse op de mat.

450 euro! wegens 95 km in de bebouwde kom op een weg die dacht ik niet onder de bebouwde kom viel.

De Abel tasman straat in Emmen heel verradelijke situatie geen borden , en dan denk je dat je buiten de bebouwde kom bent.

leuke melkkoe voor Koos en en zijn cowboys :muur:

MIETJE :notok:

Het kan lager, namelijk € 0. Helemaal geen boetes.

Ik heb de afgelopen 8 jaar geen boetes meer gehad.

Link naar reactie
De Abel tasman straat in Emmen heel verradelijke situatie geen borden , en dan denk je dat je buiten de bebouwde kom bent.

leuke melkkoe voor Koos en en zijn cowboys :notok:

De gemeente Emmen mag al 5 jaar lang "experimenteren" met het outsourcen van de "snelheidshandhaving" (wat een boel eufemismen gebruikt de maffia toch) aan een particulier bedrijf. Deze heeft slechts een contract om binnen een bepaalde regio het "boetebudget" binnen te halen. Dit is het efficients op de plekken waar ieder normaal mens (die een rijbewijs heeft gehaald om zef iets te kunnen beslissen) zijn tempo boven de toegestane snelheid laat dwalen. Dus waar denk je dat ze staan??? Op de 4 baans wegen die ver van de bebouwde wereld staan, echter toch een 50 of 70 km zone zijn.

Link naar reactie
ASO :muur:

MIETJE :notok:

Het kan lager, namelijk € 0. Helemaal geen boetes.

Ik heb de afgelopen 8 jaar geen boetes meer gehad.

Wat een grof taalgebruik,,En dat tegen een Dame!!

Als je er zelf een keer gaat rijden zal je zien dat het een vreemde situatie is en moet je niet vreemd opkijken als er bij jou ook een bon op de mat valt

Link naar reactie

Misschien ook wel leuk om te weten dat ik in de ruim veertig!!! jaar dat ik auto rijd nog nooit!!! een bon heb gehad.

Doe me dat maar eens na, en ik heb tijdens mijn werkzame leven bijzonder veel kilometers gemaakt ,Soms honderdduizend per jaar.

Link naar reactie
  • Administrator
Misschien ook wel leuk om te weten dat ik in de ruim veertig!!! jaar dat ik auto rijd nog nooit!!! een bon heb gehad.

Doe me dat maar eens na, en ik heb tijdens mijn werkzame leven bijzonder veel kilometers gemaakt ,Soms honderdduizend per jaar.

Uhhhh, EUR 450,- is voor menigeen toch wel genoeg aan boetes voor in ieder geval 10 jaar of niet? :schater:

Link naar reactie
Uhhhh, EUR 450,- is voor menigeen toch wel genoeg aan boetes voor in ieder geval 10 jaar of niet? :schater:

Iedere boete hoog of laag is er een teveel, of het nou 10 euro is of honderd het is en blijft zonde geld,En begrijp me goed ik beklaag mezelf ook niet , het is daar gewoon een leuk plek om geld binnen te halen.

Kan Koos weer een nieuw kostuum kopen ,Ziet ti er weer flitsend uit tijdens zijn wekelijkse optreden :notok:

Link naar reactie
wegens 95 km in de bebouwde kom op een weg die dacht ik niet onder de bebouwde kom viel.
Misschien ook wel leuk om te weten dat ik in de ruim veertig!!! jaar dat ik auto rijd nog nooit!!! een bon heb gehad.

Ook als het geen bebouwde kom was geweest had je nu toch echt je eerste op de mat liggen... voor 15 km/u te hard... :notok: .

Maar goed, blijft lullig... zo heb ik ook mijn enige boete gekregen op een plek waar je normaal 70 mocht... Ik reed 69, maar je mocht er op dat moment maar 50 vanwege werkzaamheden... :muur: ... Die werkzaamheden had ik wel gezien, maar het bordje 50 niet :muur:... € 140,- Kan snel gaan...

Link naar reactie

Jullie moeten goed lezen.

Ik denk dat het geachte forumlid Stoploss in zn posting van 12.55 niet alleen Floor, maar ook Individual toespreekt

1) Hij vindt het aso dat floor een boete van 450 euro kreeg (of dat ze 95 reed?)

2) Individual, omdattie nog nooit een prent gekregen heeft.

Link naar reactie
Op de 4 baans wegen die ver van de bebouwde wereld staan, echter toch een 50 of 70 km zone zijn.

Jaren geleden op een provinciale weg, ca. 2 km buiten Numansdorp geflitst. Was idd nog 50km zone.

In dordrecht stonden ze vaak om 17.00 (als iedereen naar huis gaat) op de weg van/naar het industrie terrein (geen huis/school inde buurt!) te flitsen

Link naar reactie
Jullie moeten goed lezen.

Ik denk dat het geachte forumlid Stoploss in zn posting van 12.55 niet alleen Floor, maar ook Individual toespreekt

1) Hij vindt het aso dat floor een boete van 450 euro kreeg (of dat ze 95 reed?)

2) Individual, omdattie nog nooit een prent gekregen heeft.

Ja ,inderdaad zo zou je het ook kunnen lezen .

Link naar reactie
Ook als het geen bebouwde kom was geweest had je nu toch echt je eerste op de mat liggen... voor 15 km/u te hard... :notok: .

Maar goed, blijft lullig... zo heb ik ook mijn enige boete gekregen op een plek waar je normaal 70 mocht... Ik reed 69, maar je mocht er op dat moment maar 50 vanwege werkzaamheden... :muur: ... Die werkzaamheden had ik wel gezien, maar het bordje 50 niet :muur: ... € 140,- Kan snel gaan...

Ach, Ik kan er wel mee leven hoor, het is alleen jammer dat er nix zinnigs met de centjes wordt gedaan behalve volvo,s aanschaffen die vervolgens weer niet gebruikt kunnen worden

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.