Ga naar inhoud

Z4 Wisserbladen


JP's Z4

Aanbevolen berichten

Mannen,

gisteravond tijdens een lichte motregen bui werd ik gewaar dat beide wisserbladen niet meer doen wat ze behoren te doen, namelijk streeploos wissen om zodoende een helder zicht te behouden. Maw de wissers zijn aan vervanging toe. Nu kan ik natuurlijk naar de BMW delaer rijden en mezelf een set nieuwe wissers kopen, ik kan ook eens op het rondsnuffelen, dit laatste heeft me het volgende opgeleverd.

Wisserbladen van SWF Vanaf de foto de beoordelen lijken me het traditionele wisserbladen. Kosten rechts 13,54 en links 18,12.

Wisserbladen van Visiostar (geen foto kunnen vinden). Kosten rechts 9,91 en links 10,83.

Op een Belgische site heb ik een set zgn Flatblade wissers gevonden, kosten 20,-.

Heb via het internet niet kunnen achterhalen wat de OEM wissers kosten.

Heeft één van jullie ervaring met genoemde wissers (SWF, Visiostar of flatbade)?

Ik ben benieuwd

Groet en bedankt

JP

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ik heb laatst via www.conrad.nl flatblade ruitenwissers gekocht (Nigrin of zo wat).

Die kosten grofweg EUR 35 inclusief bezorgen binnen een dag. In stilstand sluiten ze alleen niet helemaal aan op het raam, met name aan de rechterkant hangt er een stukje van een cm of 3 in het luchtledige.

Dat leek me nogal storend, omdat ik bang was dat het zou gaan klapperen als je wat harder rijdt. Dat is gek genoeg niet het geval; ik heb zaterdag 210 km/u gereden op een voor het verkeer afgesloten dijk en niks te horen of te zien (van die ruitenwissers dan, 210 met de kap open direct naast een winderig IJsselmeer en een tochtige Oostvaardersplas is voor de rest toch wat lawaaiig :schater: )...

Ze wissen wel enorm goed in vergelijking met de OEM ruitenwissers die er afkwamen! :thumbup:

Anyways; let er dus op dat flatblades mogelijk bij stilstand iets slechter aansluiten omdat ze uitsluitend in het midden op de ruit gedrukt worden, terwijl dat bij OEM / traditionele ruitenwissers op twee punten uit het midden is.

Let er wat je ook koopt op dat je verschillende maten nodig hebt: je linker 530 mm en je rechter 500 mm ...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.