Ga naar inhoud

Z4 Wisserbladen

JP's Z4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mannen,

gisteravond tijdens een lichte motregen bui werd ik gewaar dat beide wisserbladen niet meer doen wat ze behoren te doen, namelijk streeploos wissen om zodoende een helder zicht te behouden. Maw de wissers zijn aan vervanging toe. Nu kan ik natuurlijk naar de BMW delaer rijden en mezelf een set nieuwe wissers kopen, ik kan ook eens op het rondsnuffelen, dit laatste heeft me het volgende opgeleverd.

Wisserbladen van SWF Vanaf de foto de beoordelen lijken me het traditionele wisserbladen. Kosten rechts 13,54 en links 18,12.

Wisserbladen van Visiostar (geen foto kunnen vinden). Kosten rechts 9,91 en links 10,83.

Op een Belgische site heb ik een set zgn Flatblade wissers gevonden, kosten 20,-.

Heb via het internet niet kunnen achterhalen wat de OEM wissers kosten.

Heeft één van jullie ervaring met genoemde wissers (SWF, Visiostar of flatbade)?

Ik ben benieuwd

Groet en bedankt

JP

• Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

koop nou gewoon bosch wissers die zijn gewoon de beste

aeroflat kun je ook proberen neem dan de e36 retrofitset van bosch ,die hebben namelijk de zelfde maten als de z4

Geplaatst:
koop nou gewoon bosch wissers die zijn gewoon de beste

Iemand misschien een linkje naar een website waar de Bosch ruitenwissers kan kopen?

En misschien ook en onderdeelnummer?

Ik heb persoonlijk geen behoefte aan de Aeroflat/twin versie.

Geplaatst:

ik heb laatst een setje gekocht bij een bosch servicegarage en betaalde zon €36 voor een setje

ga anders even naar een automaterialenzaak .

op marktplaats kun je ook van alles vinden!

• Administrator
Geplaatst:

Ik heb laatst via www.conrad.nl flatblade ruitenwissers gekocht (Nigrin of zo wat).

Die kosten grofweg EUR 35 inclusief bezorgen binnen een dag. In stilstand sluiten ze alleen niet helemaal aan op het raam, met name aan de rechterkant hangt er een stukje van een cm of 3 in het luchtledige.

Dat leek me nogal storend, omdat ik bang was dat het zou gaan klapperen als je wat harder rijdt. Dat is gek genoeg niet het geval; ik heb zaterdag 210 km/u gereden op een voor het verkeer afgesloten dijk en niks te horen of te zien (van die ruitenwissers dan, 210 met de kap open direct naast een winderig IJsselmeer en een tochtige Oostvaardersplas is voor de rest toch wat lawaaiig :schater: )...

Ze wissen wel enorm goed in vergelijking met de OEM ruitenwissers die er afkwamen! :thumbup:

Anyways; let er dus op dat flatblades mogelijk bij stilstand iets slechter aansluiten omdat ze uitsluitend in het midden op de ruit gedrukt worden, terwijl dat bij OEM / traditionele ruitenwissers op twee punten uit het midden is.

Let er wat je ook koopt op dat je verschillende maten nodig hebt: je linker 530 mm en je rechter 500 mm ...

Geplaatst:

Mannen,

bedankt voor jullie reacties. Heb mezelf vanmiddag een setje Bosch wissers gekocht, kosten 36,90. Moet zeggen dat ze het goed doen.

groet

JP

Geplaatst:

kijk dat zijn goede berichten want een goede set wissers is belangrijk met de winter voor de deur. :thumbup:

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Gisteren bij de Brezan nieuwe SWF bladen gekocht en ze doen het echt geweldig. Eindelijk geen gepiep en gesmeer meer, super smooth en droog wisresultaat. Had ik eigenlijk veel eerder moeten doen. Zo gemonteerd trouwens.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen