Ga naar inhoud

Velgen spuiten


Gast Z3-Widebody

Aanbevolen berichten

Gast Z3-Widebody

Hier dan nog een geheel andere vraag;

Ik ga deze velgen, omdat ze flink beschadigt zijn en tevens mijn wintervelgen zijn laten spuiten..

19102007368.jpg

in het zwart! :nono:

Nu alleen het volgende, zal ik ze in mat laten spuiten of glanzend?

Ben er nog niet helemaal uit, mijn voorkeur gaat uit naar mat..

Misschien dat iemand anders dit ook al eens heeft laten doen?

Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als ik al voor zwart zou gaan, dan ook mat.

Ik vind die glanzende velgen er vaak goedkoop uitzien eens ze onder de wagen staan :nono:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Als ik al voor zwart zou gaan, dan ook mat.

Ik vind die glanzende velgen er vaak goedkoop uitzien eens ze onder de wagen staan :nono:

Dat vind ik dus ook..

De reden voor zwart is trouwens heel simpel, het zijn de wintervelgen en in de winter worden ze toch alleen maar zwart etc..

dus is het eenvoudiger schoon te houden.

Link naar reactie

Ik geef je 100% gelijk. Als ik ook 2 setjes velgen had, was er ongetwijfeld eentje zwart van. Je moet toch alles eens geprobeerd hebben he :nono:

Link naar reactie
Speciaal voor YK zal ik nogmaals herhalen wat de Duitse naam voor het matje is: Manta Haare.

De officiele Duitse term is eigenlijk vokuhila VOrne-KUrz-HInten-LAng ;)

Maar: Nackenspoiler, Spritzlappen, (Kicker- oder Manta-)Matte, Nackenteppich, Nackenfotze zijn ook okay :nono:

Link naar reactie

Poedercoaten(epoxyhars) is sterk en geschikt. Geeft een licht sinaasappeleffect.

Natlakken(spuiten) Is op zich iets minder sterk maar voldoende. Is ook bij te werken evt.

Spuiten is zelf te doen als je het goed kan.

Kleuren mat/glans maakt niet uit alles kan.

deze velg is gepoedercoat

1002014001l.jpg

Deze velg is gespoten met natlak. :nono:

t7o3o0.jpg

Link naar reactie

Waarom neem je niet de kleurcode van je auto (cosmos zo te zien?) en laat je hem daar in spuiten? Dat kan je trouwens ook wel zelf doen.

Verfhandel Jerry kan BMW kleurnr maken in iedere lak die je wil. 1 of 2 fase lak. (in spuitbussen dus)

Ik heb al diverse autolakken van ze gehad en die vloeit perfect en droogt spiegelglad op. Lijkt me een expirimentje waard. Wel primer gebruiken.

Link naar reactie
Poedercoaten is zeker niet goedkoop

Heb je bijne een nieuwe set voor

Naar aanleiding van Ivo's post hierboven, dat poedercoaten ook zilver kan (ik dacht altijd dat er met poedercoaten geen "metallic" effect kon), heb ik met "de velgendokter" contact opgenomen. Zijn antwoord:

Dit is inderdaad wel mogelijk, de kosten komen op 80 euro per velg voor een 3 lagen systeem.

Dus 320 euro voor een setje. Valt over te denken.

Link naar reactie

Ligt eraan welke velgen je wil kopen, voor een originele set loont het wel om 200-240 euro uit te geven voor poedercoaten is wel een top bescherming. Beter dan gewone lak.

Ik zou zijdeglans oftewel eiglans nemen, hoogglans is te gevoelig, zi eje ieder krasje op en mat ziet er wel erg dof uit als je de hele velg in een kleur hebt :kisstogether:

Wheel trim in Nijkerk is erg duur zijn wel goedkopere velgenmannen met dezelfde kwaliteit te vinden. Wheelcare levert zeker dezelfde kwaliteit voor minder geld.

Link naar reactie

Aha, Pierre post op dezelfde tijd dat het voor nog minder kan. :kisstogether:

Heb je al eens zilver laten poedercoaten Pierre? Komt het een beetje bij BMW's "Brillianzsilber" in de buurt?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Dit is het resultaat geworden, helaas geen poedercoating.. dat doen zij niet.

Overigens koste dit mij 75,- per velg(incl. reparaties)... wat ik opzich al mee vond vallen, maar nu ik hierboven lees dat poedercoaten ongeveer net zo veel kost, zou ik in de toekomst toch kiezen voor de laatste optie, omdat het net even beter hecht..

Desalnietemin ben ik erg tevreden!!! :notok:

DSC_0026.jpg

DSC_0027.jpg

DSC_0028.jpg

Excuus voor de slechte foto's trouwens, maar is met de telefoon gedaan.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Bedankt voor de positieve reacties..!!

Het zal wel nog even duren voor ze er onder komen.. het blijven natuurlijk de wintervelgen + winterbanden en dat heeft met dit weer weinig zin.

Maar uiteraard als ze er onder zitten dan plaats ik nog even een foto. (November?)

@Mus,

Het zijn inderdaad prima velgen om mee in de winter te rijden, het staat netjes.. en ze zijn origineel.

Als ik een set 17" had gekocht, dan denk ik dat je die toch automatisch weer echt schoon wilt houden..

en dat was nou juist niet de bedoeling. ;)

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast Z3-Widebody

Mijn verwachting is dat ik vandaag of in ieder geval deze week mijn winterwielen er onder knal..

Met dit huidige hufter weer (regen regen en nog eens regen?) sta je je zomerwielen toch alleen maar schoon te maken.

Uiteraard volgen de foto's dan ook.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Mijn verwachting was dus juist en deze week zitten mijn winterwielen eronder.

Met het resultaat ben ik errrrug!! tervreden ;) en om heel eerlijk te zijn, vind ik het misschien

nu ook nog wel vetter staan dan mijn 19" CH.. maar dat kan natuurlijk ook komen omdat het nog "nieuw" is.

Hier enkele foto's...

DSCF0077.jpg

DSCF0078.jpg

DSCF0079.jpg

DSCF0080.jpg

Ben benieuwd of jullie het resultaat net zo geslaagd vinden :newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.