Ga naar inhoud

Vragen aanschaf Z3


Chiel

Aanbevolen berichten

ik ben dus op zoek naar een z3 met 6-cilinder bvk 2.2/2.8.

Nou kwam ik deze tegen:

http://www.akauto.nl/occasions/detail/?B37...405A92B6C2F0F8D

Lijkt me erg goedkoop, voor een 2000 met 2.8 liter.. Zien de kenners op dit forum dingen aan de specs/foto's die mogelijk niet kunnen kloppen?

Ik vind het wel een erg mooie Z! :thumbup:

Groeten

Chiel

Link naar reactie
  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi Chiel,

Lijkt me weinig mis mee, zo op het eerste gezicht!

Specificaties kunnen gewoon kloppen hoor!

Mooie auto, zal wel uit duitsland komen, bij AK in valkenswaard staan over het algemeen meer import wagens.

Prijs is ok zou ik zeggen! De moeite waard om even te gaan kijken, lijkt me.

AK auto zit bij mij om de hoek, nooit verkeerde verhalen over gehoord.

Lijkt me gewoon een betrouwbaar adres.

Groeten Maarten

Link naar reactie
Hoi Chiel,

Lijkt me weinig mis mee, zo op het eerste gezicht!

Specificaties kunnen gewoon kloppen hoor!

Mooie auto, zal wel uit duitsland komen, bij AK in valkenswaard staan over het algemeen meer import wagens.

Prijs is ok zou ik zeggen! De moeite waard om even te gaan kijken, lijkt me.

AK auto zit bij mij om de hoek, nooit verkeerde verhalen over gehoord.

Lijkt me gewoon een betrouwbaar adres.

Groeten Maarten

Dat is iig ok om te horen, maar hoe weet je als leek of de auto goed is. Hoe kun je bv (zware) schades traceren.. :thumbup:

Link naar reactie
Lijkt me erg goedkoop, voor een 2000 met 2.8 liter..

Groeten

Chiel

Voor een 2000 met 2,8 liter, met deze km stand! is het niet bijzonder goedkoop (is inmiddels een auto van bijna 10 jaar oud).

Wat hem wel interressant maakt voor de prijs, is het mooie interieur met sportstoelen etc. En dat zeker als je deze kleurcombinatie zoekt/heel mooi vindt.

P.s toch proberen 1000 euro van de prijs af te pingelen.

Misschien is er wel een forum member uit jouwregio, met verstand van zaken, die eens met je mee wil gaan kijken.

Link naar reactie

Het lijkt niet meer dan een nette prijs idd, als het echt een waanzinverhaal was geweest was de prijs nog wel lager geweest. Niettemin: een deskundige meenemen kan nooit kwaad. Of een aankoopkeuring laten doen, dan weet je 't zeker.

Link naar reactie

Zoals het er nu voorstaat zal het gaan tussen die z3 hierboven en de z3 bij www.zaanauto.nl

(geen directe link sorry)

Zaanauto levert incl alles, ook hardtop/bovag 6mnd. Terwijl je daar in Valkenswaard voor bij moet betalen, er zal wel wat af te dingen zijn maar goed..

Ik houd jullie op de hoogte :thumbup:

Link naar reactie
Zoals het er nu voorstaat zal het gaan tussen die z3 hierboven en de z3 bij www.zaanauto.nl

(geen directe link sorry)

Zaanauto levert incl alles, ook hardtop/bovag 6mnd. Terwijl je daar in Valkenswaard voor bij moet betalen, er zal wel wat af te dingen zijn maar goed..

Ik houd jullie op de hoogte :thumbup:

Is geen keus. De 2,8 is wel een jaartje ouder, maar veel mooier.

(Als je hem over pak weg 2 jaar gaat verkopen, maakt het niet veel uit of de auto 11 of 12 jaar oud is.

Wat dan wel belangrijk zal zijn, is de KM stand en het uiterlijk (let vooral op gebruikersporen).

De 2.2 heeft veel meer km gedraaid en dat moet minimaal gecorrigeerd worden door de hardtop.

Staar je niet blind op de 6 maanden garantie. Die zijn snel voorbij en als de auto goed is bij aflevering, is de kans dat er in die tijd grote reaparaties komen zeer klein

Link naar reactie
Is geen keus. De 3 .0 is wel een jaartje ouder, maar veel mooier.

(Als je hem over pak weg 2 jaar gaat verkopen, maakt het niet veel uit of de auto 11 of 12 jaar oud is.

Wat dan wel belangrijk zal zijn, is de KM stand en het uiterlijk (let vooral op gebruikersporen).

De 2.2 heeft veel meer km gedraaid en dat moet minimaal gecorrigeerd worden door de hardtop.

Staar je niet blind op de 6 maanden garantie. Die zijn snel voorbij en als de auto goed is bij aflevering, is de kans dat er in die tijd grote reaparaties komen zeer klein

Hee Mohikaan, is de doorloop van z3's bij jou zo kort :thumbup: Die garantie wil ik gewoon hebben...

Link naar reactie
Hee Mohikaan, is de doorloop van z3's bij jou zo kort :wave: Die garantie wil ik gewoon hebben...

een 2.2 met een 3.0 vergelijken :unsure: duidelijk gevalletje appels met peren vergelijken.

Aan die overgewaardeerde garantie zou ik ook niet zo zwaar tillen, eens met Mohikaan. Leidt alleen maar tot discussie :thumbup: met de verkopert. Liever een beurt dan gezeik :schater:

Link naar reactie
  • Administrator

Waarbij het een 2.8 is en geen 3.0 ... :thumbup: Maar verder zou ik ook zeker voor die 2.8 opteren en als je die garantie zo belangrijk vindt onderhandel je die er heus wel bij ... Je gaat toch sowieso niet zomaar de vraagprijs op tafel leggen als je niks inruilt? :unsure:

ps; ik zou dan wel die chromen luchtinroosters er als de sodemieter afhalen, maar da's persoonlijk ...

Link naar reactie
Wat bedoelen jullie met MQP en wat is er met de bumper?

Bedankt voor de reacties btw :thumbup:

MQP staat voor een Z3 Coupe in :unsure: versie.

De bumper die er bij het exemplaar van Valkenswaard op hangt, is geen originele :wave: -bumper.

Je kan je dan beginnen afvragen waarom de originele bumper er niet meer op hangt. Hoeft niet perse door schade te zijn, maar zoiets kan je beter uitpluizen.

Link naar reactie
MQP staat voor een Z3 Coupe in :unsure: versie.

De bumper die er bij het exemplaar van Valkenswaard op hangt, is geen originele :wave: -bumper.

Je kan je dan beginnen afvragen waarom de originele bumper er niet meer op hangt. Hoeft niet perse door schade te zijn, maar zoiets kan je beter uitpluizen.

Ik denk dat de vorige eigenaar gewoon een heeeele goede smaak had :thumbup:

Link naar reactie
Leidt alleen maar tot discussie argue.gif met de verkoper

Integendeel: een goede garantie [dus niet ''3maanden op het draaiend gedeelte''] bij een betrouwbare garage voorkomt juist discussies.

Zo kreeg ik destijds zonder enig probleem nieuwe schijven rondom, een katalysator, accu en softtop.

De ''meerprijs'' voor de bovaggarantie had ik er dus dik uitgehaald.

De Bovag-voorwaarden zijn duidelijk, geen discussie mogelijk.

Een auto als een Z3 of Z4 zou ik niet zo snel zonder garantie kopen in ieder geval ;) .

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.