Ga naar inhoud

Welke band/velgmaat is nog comfortabel


gooze

Aanbevolen berichten

Ben sinds begin van dit jaar eigenaar van een Z3 en het bevalt uitstekend.

Omdat er nog de standaard banden en velgen (z start 16") on der zitten ben ik op zoek naar een paar andere.

Inmiddels heb ik ik een paar mooie op het oog met 18" .

Wat ik me afvraag is of dit nog wel comfortabel is om mee te rijden.

Ervaringen hoor ik graag.

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb zelf geen ervaring met een z3 maar wat verwacht je van de auto?

wil je zo soepel mogelijk rond zoeven of wil je wat haakser om de bocht kunnen?

ik denk dat 17 of 18 inch een prima keuze is waarbij de 18 inch merkbaar stugger is maar niet storend .

ga er ook vanuit dat bredere banden de boel ook stugger maken.

Link naar reactie

Rijd zelf met 18" (225/45/18), en heb nooit klachten gehad over het comfort. Inderdaad kan een bredere set banden ook veel verschil maken in de comfortbeleving, maar uiteindelijk is het een kwestie van persoonlijke smaak. Maar wat dat betreft is het aan te bevelen goed te bedenken voor welk gebruik je je ZZZ wil toerusten. Ik rijd zelf hoofdzakelijk snelweg/geasfalteerde wegen; als je veel klinkerweggetjes rijdt kan ik me voorstellen dat je met 18" iets minder te spreken bent over het comfort in je ZZZ...

Link naar reactie

Ik sluit me aan bij Omelo wat betreft velg -en bandenmaten. Comfort? Best nog goed te doen vind ik, en dan is onze Roadster ook nog eens flink verlaagd... :thumbup:

Link naar reactie

Ik heb tussen pakweg maart en december 19 duimers onder mijn roadster. Eerlijk gezegd vind ik dit prima. Uiteraard wel wat stugger maar

voor dagelijks gebruik echt prima te doen.

gr.

Ronald

Ben sedet begin van dit jaar eigenaar van een Z3 en het bevalt uitstekend.

Omdat er nog de standaard banden en velgen (z start 16") on der zitten ben ik op zoek naar een paar andere.