Ga naar inhoud

Code BMW RDS radio


CorvH

Aanbevolen berichten

Hallo,

Gisteren een nieuwe accu laten plaatsen, alleen nu vraagt de radio om een code en deze zit dus niet bij de papieren. :thumbup:

Wie weet de oplossing hiervoor, ik heb gelezen dat roodkapje hier iets mee kan en welke gegevens zijn hiervoor nodig?

Ook kan ik langs de dealer gaan, maar hier zijn waarschijnlijk kosten aan verbonden?

Cor.

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

De radiocode staat meestal op een apart pasje in de gebruiksaanwijzing van de radio.

Ik zeg het maar even, want het schijnt dat niet iedereen die boekjes leest..?

Een beetje fatsoenlijke dealer doet het gratis. Je moet langsgaan met het serienummer en aantonen dat hij van jou is (kenteken meenemen).

Als het een originele blaupunkt is en je hebt een serienummer in de vorm BP 1234X1234567 kan ik (of Roodkapje, of ...) je ook helpen.

Het serienummer staat op de radio, zie hier en hier.

Code invoeren:

  • Toets met voorkeursnr. 1 een aantal keren indrukken tot gewenste cijfer verschijnt, vervolgens toets 2 etc. 3 etc. en 4 etc. zodat alle vier cijfers zijn ingevoerd.

Code bevestigen (afhankelijke van het type radio). Kies één van onderstaande mogelijkheden:

  • Rechts naast het display zitten drie knoppen: '<', 'M', en '>'. Druk nadat je de code hebt ingesteld op '>'.
  • Druk op de toets 'FM'.

Niet zomaar gaan gokken, want als je een aantal keren de verkeerde code invoert, krijg je tussendoor een steeds verder oplopende wachttijd.

Link naar reactie

Bart,

Bedankt voor je reactie, dat wordt dus de radio even uitbouwen, moet gaan lukken ook door je linkjes als tip.

Ik vond op de duitse Z3 forum deze link Verborgen codes,

alleen weet ik niet of deze truc lukt in mijn situatie?

Maar in ieder geval kom ik hier uiteraard op terug, het is nog de originele BMW RDS tape radio.

To be continued....

Link naar reactie

Gisteren de radio uitgebouwd voor het serienummer en tot mijn verbazing stond hier ook de code bij gekrabbeld.

Dus was het snel opgelost.

Ook nog de gekochte windvanger gemonteerd en proef gereden, scheelt aanmerkelijk in nekstijfheid :rolleyes:

Tevens nog een nieuwe buitentule geplaatst op de antenne, deze had ik bij de dealer besteld.

Was wel komisch, achter de balie zaten 2 man die zich met deze bestelling bezig hielden.

Wat hebben ze gedaan:

Kijken in hun computersysteem of het onderdeel aanwezig was

onderdeel zou in andere filiaal liggen

gebeld met dit filiaal

deze hebben niet meer liggen

2 A4 uitgeprint

wordt dus besteld

ik wordt gebeld (op mijn mobiel)

ga onderdeel ophalen aan de balie

krijg faktuur mee (2 A4)

ik betaal € 1,70

Nou, als dat geen service is :rolleyes:

Nu dus nog een vraag uitstaan bij roodkapje m.b.t. mijn verwarming van de bijrijdersstoel, dit lampje gaat na ongeveer 10 sec weer uit.

Link naar reactie

Zo, dat met de radio is mooi geregeld.

En twee man aan het werk voor 1,70.... :rolleyes:

Ga maar vast zoeken naar een andere dealer, deze zou binnenkort weleens gesloten kunnen zijn.

EDIT: Wel goede service natuurlijk :rolleyes: .

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.