Ga naar inhoud

Nieuw hier en op zoek...


Renaat

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben gloednieuw hier op het forum dus ik zal me kort even voorstellen. Mij naam is Renaat en ik ben woonachtig in België. Ik loop al een tijdje met de gedachte een oldtimer cabrio te kopen. Tot ik (vooral via dit forum) wat meer begon te lezen over de z3... Deze wagen is voor mij een veel betere keuze dan een oldtimer denk ik. :wave:

Ik heb ondertussen al veel gelezen, maar wat ik me nu nog afvraag is of je voor 6 à 7.000 EUR een degelijke z3 hebt. Zonder addertjes dus. Hij zou dienen als tweede wagen om mee te cruisen. Een 1.8 of 1.9 (140 pk eventueel) van in de beginjaren met niet overdreven veel km?

Iemand een idee of dit een realistisch budget is?

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hallo allemaal,

Ik heb ondertussen al veel gelezen, maar wat ik me nu nog afvraag is of je voor 6 à 7.000 EUR een degelijke z3 hebt. Zonder addertjes dus. Hij zou dienen als tweede wagen om mee te cruisen. Een 1.8 of 1.9 (140 pk eventueel) van in de beginjaren met niet overdreven veel km?

Iemand een idee of dit een realistisch budget is?

Als je in Duitsland gaat 'shoppen' (mobile.de; autoscoot.de), dan vind je wel wat. Van de invoer hoef je geen schrik te hebben, op een 'particuliere' auto betaal je geen BTW, en de invoer kost minder dan een Euro. (heb ik zelf al meerdere keren gedaan).

Je moet er wel even mee naar Bornem (BMW Import) voor een gelijkvormigheidsattest (dat de Duitsers niet hebben). Dat kost € 100, en dan een garagehouder met zijn platen naar de keuring laten gaan. Fluitje van een cent, en je vindt in Duitsland heel wat mooie auto's, met onderhoudsboekje meestal.

Ik kocht in februari voor ietsje meer dan jouw budget een heel erg fraaie Z3 Roadster 2.0 face-lift (zescylinder, krijg je geen spijt van :wave: ), die ik later omruilde voor een Z3 Coupé (die normaal een stuk duurder gaan).

Succes met de Zzzoektocht

Link naar reactie
Als je in Duitsland gaat 'shoppen' (mobile.de; autoscoot.de), dan vind je wel wat. Van de invoer hoef je geen schrik te hebben, op een 'particuliere' auto betaal je geen BTW, en de invoer kost minder dan een Euro. (heb ik zelf al meerdere keren gedaan).

;) succes met je zoektocht :wave:

Link naar reactie

Welkom op het forum :ok:

7000 euro schijnt tegenwoordig een prijs te zijn waarvoor je wel een Z3 roadster met een 4 cylinder kan krijgen.

Zo zijn er recent een aantal aangeboden waar de vraagprijs rond de 7000 euro lag. deze en deze. Maar ook op de Duitse site van BMW vind je er voor rond die prijs (vaak wel met meer dan 150K op de klok).

Of dit allemaal auto's zijn zonder de "addertjes" ;) waar jij het over hebt, weet ik niet. Dat moet je toch altijd zelf even terplekke beoordelen.

Veel succes met de zoektocht! :wave: ;)

Link naar reactie
Welkom op het forum Renaat ;) Plaats even een :birthday: van jezelf aangezien je nog geen Z3 hebt :holiday:

zeg pauper, Renaat is een mannen naam in Belgie. Dus, of je wist niet dat het een mannen naam was (sukkel & sexist) of je vraagt hier mannen om hun foto?!?!? Welke van de 2 is het?

Renaat, welkom!

Link naar reactie
zeg pauper, Renaat is een mannen naam in Belgie. Dus, of je wist niet dat het een mannen naam was (sukkel & sexist) of je vraagt hier mannen om hun foto?!?!? Welke van de 2 is het?

Renaat, welkom!

Heb geprobeerd een foto up te loaden maar krijg een foutmelding.. Zal even de moderators contacteren dus. Ben trouwens wel degelijk van het sterke geslacht ;)

Link naar reactie
Heb geprobeerd een foto up te loaden maar krijg een foutmelding.. Zal even de moderators contacteren dus. Ben trouwens wel degelijk van het sterke geslacht :holiday:

foto niet gelukt... :birthday: een vrouw dus :schater:

nou vooruit, wat tips ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.