Ga naar inhoud

Eifel-Moezel-Luxemburg trip


RvE

Aanbevolen berichten

Een van de leuke dingen van ons forum vinden wij dat je er geweldige ideetjes opdoet voor dingen die je met je Z kunt gaan doen en geweldige mensen ontmoet om ze mee te gaan doen.

Zo raakten wij helemaal enthousiast over een tripje naar de Moezel, na het lezen van het Moezel reisverslag van Frank en Christel, vorig jaar zomer. Dus hebben we in mei onze eigen Moezeltrip gedaan, waarbij we dankbaar gebruik gemaakt hebben van een juweeltje van een wijngoed, waar je wijn kunt proeven/kopen en overnachten.

Onze terugweg ging toen langs de Eifel, Nürburgring. Met Frank aan het kletsen geweest dat een terugtocht over Luxemburg ook heel erg mooi zou zijn. Dat idee kreeg vrij snel handjes en voeten. Dus afgelopen vrijdag zijn we naar Hasselt afgereisd om daar bij onze reisgenoten in een L&B zilveren Coupe :thumbup: aan te haken, voor een driedaagse Eifel-Moezel-Luxemburg trip. Uitvalsbasis was Wasserliesch, alwaar we een Landhaus hadden 5 minuten van Giwer-Greif (natuurlijk :ok: )

Route richting Wasserliesch op hoofdlijnen: Hasselt - Eupen - Monschau - Gerolstein - Kyllburg - Trier - Wasserliesch.

Tot aan Eupen snelweg, om daarvandaan alleen maar binnenweggetjes te nemen. Enkele foto's:

IMG_1094.JPG

Mizzz Coupe getting ready for the hairpins (zij : :thumbup: , ik :D , Frank :wave: )

IMG_1096.JPG

IMG_1099.JPG

IMG_1103.JPG

WE%20Z3%20Wasserliesch%2009%20048.jpg

Aangekomen bij "Landhaus Lutz" (Frank en ik voelden ons echt erg Lutzerig, om daar te verblijven ;) )

IMG_1107.JPG

IMG_3924.JPG

Frau Lutz: "Zwei schone BMWs haben Sie dar, Ich hab zwar auch ein BMW, aber nicht zo schon" (vast een beleefd leugentje om je gasten niet voor de kop te stoten, ze had zelf een E46 compact 320d)

IMG_1110.JPG

Hier de totale trip, blauw is dag 1, groen dag 2 en paars dag 3:

Moezeltrip%20full%20(3%20dagen).JPG

's avonds zijn we na het "Gutbürgerliches Essen" in de lokale Kneipe :ok: een Weinprobe gaan doen bij Giwer Greif. We kwamen er om half negen aan en gingen om half een naar buiten. Het was inmiddels flink afgekoeld, maar geen van ons vieren had het koud ;) . Ieder drie dozen wijn besteld, die we op zondagmorgen op zouden gaan halen.

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De tweede dag eerst even de Moezel over om te tanken in Luxemburg (€1,10 voor een liter Euro 98 :thumbup: ). Daarna de Hunsrück op, om met zoveel mogelijk bochten bij de Saarschleife uit te komen. Onderweg gestopt bij een ambachtelijke kaasmaker, waar natuurlijk kaas, maar ook brood, wijn, honing en alles wat er van het lokale land komt te koop was.

IMG_3725.JPG

IMG_3704.JPG

IMG_3850.JPG

Als je dan toch in Landhaus Lutz verblijft, mag je ook wel even Lutzerig poseren bij je dikbil :thumbup:

IMG_3855.JPG

IMG_3853.JPG

IMG_3841.JPG

IMG_3839.JPG

IMG_3835.JPG

Saarschleife

IMG_3784.JPG

Käse-picknick (duidelijk te zien dat Frank van een mooi stukje ambachtelijke kaas kan genieten :ok: )

IMG_3782.JPG

Link naar reactie

IMG_3765.JPG

Na de Saarschleife, nog even naar Saarburg (dal in en weer uit), voor een terrasje.

IMG_3816.JPG

IMG_3808.JPG

IMG_3796.JPG

Dan door naar Trier (dal in, weer uit, weer in en weer uit :thumbup: )

IMG_3750.JPG

Die zilveren coupe blijft :thumbup: :ok:

IMG_3792.JPG

In Trier op het plein van de Dom terrasje gedaan

IMG_3862.JPG

Porta Negra

IMG_3916.JPG

Nog heerlijke pizza's gehad (Formaatje "Pinnochio's in Adenau", voor de Ringgangers :D ) en weer naar Wasserliesch.

Link naar reactie

Op zondag, eerst langs het Weingut om onze wijn op te halen. Daarna richting Luxemburg. Deze keer was Frank in the lead, dus we hebben gewoon heerlijk achter de zilveren dikbil aan kunnen sturen :thumbup:

Zijn forumnaam "Navigator" doet ie eer aan. Achter Frank aan sturen zorgt voor de mooiste weggetjes van Luxemburg en Belgie :ok:

IMG_3973.JPG

Luxemburger local met "funky colour" :D roadster (welke kleur is dit? nog nooit gezien...gelukkig)

IMG_3976.JPG

Plezante luitjes, die Navigators :thumbup:

IMG_3986.JPG

IMG_3942.JPG

IMG_4009.JPG

IMG_3999.JPG

Nog even bij Spa-Francorchamps langs geweest

IMG_4005.JPG

Mooie afsluiting aan een mooie toer!

IMG_1147.JPG

Link naar reactie
  • Administrator

Ruud, welke GPS logger gebruik jij en werkt die op/met een TomTom Go?

Lijkt me mooie rit om te doen, dus zie je GPS log graag komen!

Gr. Rob

Link naar reactie
welke GPS logger gebruik jij en werkt die op/met een TomTom Go?

Ik heb een i-gotU GT200.

Dit is een supersimpel ding. Er is plek voor 32.000 punten. Ik stel hem voor zo'n toer in dat ie op iedere dag van 8:00 tot 20:00 iedere 4 seconden mijn positie vastlegt. Hij kan zijn GPS signaal ook via bluetooth leveren, aan een telefoon of PC, maar dat heb ik zelf nog nooit gebruikt. Deze ligt gewoon bovenop de bagage in de kofferbak en logt zo feilloos de positie.

Er zit software bij die de GPS coordinaten in de foto's opslaat op basis van de match tussen de timestamps van het GPS log en de tijd van de foto's.

Ding werkt niet op/met met een TomTom, hoe zou ik me zoiets voor moeten stellen? :thumbup:

Link naar reactie

Zoals hierboven al gezegd, hadden we al gemerkt dat we qua idee van Z3 (Qp's hé) en gebruik ervan, zeer gelijklopende gedachten hebben.Touren (niet raggen), lekkere dingen eten en drinken (niet tijdens het rijden) en leuke "Strecken"...

Een gezellige borrelavond ten huize van RVE bevestigde dat, data werden vastgelegd, routes besproken en over en weer gestuurd en dan gebeden voor goed weer (niet echt nodig met een QP, maar allez :thumbup: )

Het verhaal hierboven geeft heel goed weer hoe het was, vandaar dat we nog enkele foto's en opmerkingen zullen posten

(ter aanvulling zullen we maar zeggen ...)

Na onze lunch in Gerolstein (vorsicht, Heiss...) nam Simone de sleutels af van Ruud. Zij had nml. een deel van de route bepaald en die ging ze dan ook rijden. Ik zei nog : ik zal je maar niet te dicht volgen, zeker !?, maar dat was umsonst.

Voor de 2e keer moet ik hier op het forum zeggen dat er een vrouw rijdt als een echte vent :thumbup: . Mijn passagier vond na een tijdje dat het toch wel errug snel ging, zodoende zag ik af en toe nog een groene QP om de bocht verdwijnen.

wez3wasserliesch09041.jpg

Verder heeft Mizzz Qp een geweldig fototoestel, waarmee ze alles en iedereen vanuit alle hoeken en kanten fotografeert...

Dat er hiertoe fototassen, blikjes cola, etc op elkaar gestapeld moeten worden, maakt niks uit. Zelfs op de grond liggen om een kathedraal te fotograferen, moet kunnen. Alles voor een leuke foto dus, met een toch wel erg snelle zelfontspanner :schater: Dan maar de kleine snapshot proberen :D

simone09.jpg

Ik eet wél kaas, alleen niet van die groene, blauwe en andere schimmeldingen. Trouwens, ik had al gezien welke wijn ze daar hadden, toen wist ik het wel. Voor mij dus gezellig op het bankje met brood...

wez3wasserliesch09009.jpg

Verder heerlijk genoten van leuke gesprekken, onnozele praat en lokale specialiteiten

wez3wasserliesch09040.jpg

De route door Luxemburg kende ik wel in grote lijnen, maar voor het welsslagen moet je mijn vrouw bedanken. Zij was ditmaal de navigator en als piloot zei ik enkel : we moeten daar en daar uitkomen, zoek maar uit hoe. Want via google maps plannen, is niet waterdicht, geloof me...

Als besluit enkel dit mooie beeld : the objects of intrest @ Francorchamps

wez3wasserliesch09072.jpg

Ruud & Simone : thanks, 't was heel fijn. :ok:

Link naar reactie
Na onze lunch in Gerolstein (vorsicht, Heiss...) nam Simone de sleutels af van Ruud. Zij had nml. een deel van de route bepaald en die ging ze dan ook rijden.

very true! :thumbup: Dit had ze voor zichzelf uitgezocht in het bos, ten zuiden van Gerolstein:

Simone

Link naar reactie

He Ruud & Simone,

Hele gave trip! Lijkt me echt een hele mooie route, ga ik zeker ook eens proberen.

Op de terug weg toch nog wel even naar de schnell imbiss geweest zekers?!

Schijnt ook leuk te zijn voor een V10 coupe volgend jaar?! toch!

QP is en blijft de enige Z3. :ph34r: mooi verslag van een nog mooiere trip, klasse! :thumbup:

Deze bovenstaande opmerking van Martijn lijkt me logisch, maar dan nu in een "schaap" rijden!

Dat kan toch nooit lang goed gaan, zal wel weer beginnen te jeuken!!! Inruilen dat ding!

Even lekker maken met een leuke "geheugen opfris" foto: :schater:

cimg2411es8.jpg

Groeten Maarten :schater::schater:

Link naar reactie
Op de terug weg toch nog wel even naar de schnell imbiss geweest zekers?!

Nee, deze keer kwamen we langs Luik-Maastricht het land binnen, dus dan is de schnellimbiß wel heel erg om! Wat ons betreft kunnen we bij die schnellimbiß wel een keer een BLB organiseren :thumbup: (kunnen we tussen de gangen door even tot aan V-max de Autobahn op en weer terug voor toetje)

Schijnt ook leuk te zijn voor een V10 coupe volgend jaar?! toch!

Ik denk dat zo'n lichte, "Lotus Exige-achtige", 3cm boven de grond hangende, V10 coupe met zijn 507 pk bij uitstek geschikt is voor de hairpins en het doorgaans snaartrakke asfalt zoals je dat op de kleine weggetjes (vooral in Wallonie) aantreft :thumbup:

Link naar reactie
's avonds zijn we na het "Gutbürgerliches Essen" in de lokale Kneipe <_< een Weinprobe gaan doen bij Giwer Greif. We kwamen er om half negen aan en gingen om half een naar buiten. Het was inmiddels flink afgekoeld, maar geen van ons vieren had het koud :blink: . Ieder drie dozen wijn besteld, die we op zondagmorgen op zouden gaan halen.

Effe dokumenteren :

wez3wasserliesch09chris.jpg

We zijn er klaar voor

wez3wasserliesch09chris.jpg

Bij het afhalen van onze bestelling werden we officieel tot "Freunde des Weinguts" genoemd.

We kunnen het iedereen aanraden om eens te gaan doen. Rustig diverse wijntjes proeven, er wordt tijd genomen om uitleg te verschaffen omtrent hun wijnen en hun werking. Je kan wel best een mondje duits spreken, maar dat kan voor BMW-fans geen probleem zijn :muur:

Ondanks alles toch fris en monter aan het ontbijt, the day after...

wez3wasserliesch09chris.jpg

Link naar reactie
Nog heerlijke pizza's gehad (Formaatje "Pinnochio's in Adenau", voor de Ringgangers :muur: ) en weer naar Wasserliesch.

Ook hier zijn bewijzen van <_<

wez3wasserliesch09chris.jpg

Dus de smoes dat je effe langs de Nordschleife moet om pizza's in Adenau te gaan eten, is bij deze niet meer geldig.

Je kan ze ook elders vinden en via nog leukere wegen :blink:

Link naar reactie
Je kan wel best een mondje duits spreken, maar dat kan voor BMW-fans geen probleem zijn B)

Deutsch ist kein Problem. :thumbup:

Waar ik het even minder op had voorzien was op alle wijn/druifsoorten die er over tafel gingen. Dan krijg je al gauw zoiets:

Frau vom Weingut: "wir haben auch ein Dornfelder"

Ruud denkt: "ik hoop niet dat dat hele grote honden zijn...."

Aan de hand van de wijnlijst, met een korte beschrijving voor iedere wijn, voor je neus, kan zelfs een blond iemand als ik afleiden dat een Dornfelder een druif is :blush: Verder smaakte het wel allemaal erg goed! :sleepy:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.