Ga naar inhoud

Dension Gateway 100 i.c.m. Business Cassette


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik lees op verschillende draadjes van alles over Dension (connector voor Ipod/Iphone) in de Z4 en Dension icm de Business CD speler MAAR...

Wie heeft de Dension Gateway 100 (of Ice-link) in combinatie met de Business Cassette speler?

Werkt het display ook? Zie ik de liedjes op het scherm?

Heeft iemand nog zo'n ding liggen of een goed adresje of tip?

Groeten,

Rogier :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hey Rogier,

Ik heb in mijn QP een Gateway 100 maar dan met een BMW Business cd.

werkt perfect, ik luister niks anders dan iPod onderweg :rolleyes:

ik heb alleen de tekstweergave nog niet aan de gang gekregen. :wave:

Deynos (Nederlandse importeur van Dension spullen) beweert overigens dat dit wel kan.

heb de laatste software update voor tekst nog niet uitgeprobeerd, wie weet doet hij het dan wel.

Mis het persoonlijk niet zo, ik zet de iPod op shuffle en rijden maar!

Als je wel eens in de buurt van Breda komt zouden we een testje kunnen doen met jouw radio in mijn QP

Groetjes,

Rick

Link naar reactie
  • Administrator

Zij het wat primitiever, maar met name als je toch alleen shuffle zou willen gebruiken of veel met playlists werkt: waarom niet egwoon zo'n cassette adapter met aan de ene kant een hoofdtelefoonplug?

CONRAD v.a. EUR 9,99

Ok, het is veel primitiever, maar kost natuurlijk ook echt maar een fractie ...

Link naar reactie

hier overigens te vinden hoe je kunt inbouwen in een Z3 met Business CD. Zal voor de cassette niet veel anders zijn denk ik. Werkt via de wisselaar uitgang.

Staat ook hoe je de tekst werkend krijgt.

Link naar reactie

Hoi,

Ik vraag me dus af of de CD speler en de cassette speler wel zo identiek zijn. De CD speler heeft een groter/langer display dus het is goed mogelijk dat ze niet identiek zijn qua aansturing en dus mogelijkheden tot het weergeven van (alle) informatie...

Het gaat om een Z3 Coupe uiteraard (Z4 met cassettespeler :rolleyes: )

Groeten,

Rogier :wave:

Link naar reactie

Ik denk dat er gebruik wordt gemaakt van de aansluiting voor de CD-wisselaar.

Mijn cassettespeler heeft daar geen voorziening voor, maar ik meen dat er cassettespelers zijn die daar wel in voorzien.

Link naar reactie

@ Edwin,

Mooie DIY :blink:

Ben toch weer even gaan klooien met de tekstweergave, ik kon het natuurlijk niet hebben dat iemand met dezelfde spulletjes wel tekst in beeld heeft en ik niet <_<

Maar nu, na een beetje heen en weer rennen tussen de garage en de pc (printer stuk :blink: )

heb ik tekst in beeld!!!

Woohoo B)

Groet

Rick

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Ik heb gisteren een poging gewaagd om de Dension Gateway 100 werkend te krijgen op mijn BMW Business RDS (Cassette).

Volgens Dension (en leverancier) zou ie moeten werken, radio heeft ook gewoon de CD wisselaar aansluiting.

Probleem is dat de Radio de Gateway niet "herkent" als een CD Wisselaar.

Ipod krijgt krijgt netjes voeding van de Gateway zelf. Witte stekkertje op CD wisselaar aansluiting al diverse keren omgedraaid en ook lang genoeg gewacht (in geval dat herkenning iets langer zou duren)

@ Edwin, enig idee?

@ Brandrover, heb je de Gateway inmiddels gekocht en werkend?

Link naar reactie

Reactie van de leverancier is dat de CD-wisselaar "poort" niet geactiveerd is wanneer nog nooit een wisselaar op de autoradio heeft gezeten?

Iemand hier ervaring mee?

Is het inderdaad zo dat een CD-wisselaar poort om de BMW Business radio -softwarematig- geactiveerd kan worden?

Hoor graag.

Link naar reactie
@ Brandrover, heb je de Gateway inmiddels gekocht en werkend?

Hoi, Nee, nog steeds gewoon de CD wisselaar en een bandje-met-een-draadje-en-een-stekkertje :wave: voor in de Iphone.

En dus nog steeds in afwachting of het systeem zou werken ja of nee. Hou me op de hoogte OK? :blink:

Groeten, Rogier

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Ralf,

Is het jou nog gelukt? Ik zit nu precies met hetzelfde probleem met de Dension Gateway lite op een Business cassette. De stekkertje passen perfect en er staat een CD wisselaar beschreven in de handleiding, dus die kan erop. Maar drukken op mode toggled alleen de cassette/radio.

Groeten,

Hessel.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.