Ga naar inhoud

Wat gaat de bodemprijs worden ?


wesp

Aanbevolen berichten

In hoeverre gaan de prijzen voor de Z3 roadster en de coupé blijven zakken in de toekomst ?

De laagste prijzen staan nu al aan ongeveer 5500 (veel kilometers,...), maar wat gaat uiteindelijk de bodemprijs worden vooraleer deze zich stabiliseert ?

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Tja, denk dat niemand hierop een passend antwoord kan geven? Tenzij er iemand een glazen bol heeft...

Daarenboven speelt niet enkel de leeftijd een rol in de prijs, maar vanzelfsprekend ook de km's, staat,...

Beetje lastige vraag vrees ik :thumbup:

Link naar reactie

Uiteindelijk kan je vast wel een Z3 kreukel van de sloop halen voor 500 euro. Het probleem lijkt me meer dat oude auto's nog te koop staan vele gebreken zullen vertonen. Een lage prijs weerspiegelt dat ook.

Tsja, wat is de bodemprijs voor een gaaf exemplaar? Op zich is de Z3 niet heel zeldzaam, en veel uitvoeringen zullen ook nooit echt gewenst worden (e.g., knalroze, vier cylinders, etc.). Maar een perfecte Z3 M S54? Wat de gek er voor geeft?

Link naar reactie

Wordt de Z3 uiteindelijk een klassieker die mettertijd een terug wat stijgende prijs krijgt ?

Of is die tijd voorgoed voorbij ?

Met al die nieuwe belastingen en antivervuilende maatregelen is het tijdperk van waardebehoudende klassiekers misschien over ?

Ik zag gisteren in de krant een foto van een parkeermeter waar je geld instak afhankelijk van de vervuiling van je wagen ! (het zou me niet verwonderen dat het een Nederlandse uitvinding is)

Ik heb mijn eigen coupé dertien maanden geleden aangekocht aan een toen schappelijke prijs. Maar ondertussen (zoals alle auto's), is wat toen schappelijk was ,nu al ietwat naar de hogere kant.

En mijn vraag is dus: (voor een in goede staat verkerende Z), wanneer zakt de prijs niet meer.

Ik denk dat we nooit een goeie Z gaan kunnen kopen aan 3000 euro binnen een paar jaar. En moest het zo zijn : erg voor de verkoper, leuk voor de koper.

Link naar reactie
Uiteindelijk kan je vast wel een Z3 kreukel van de sloop halen voor 500 euro. Het probleem lijkt me meer dat oude auto's nog te koop staan vele gebreken zullen vertonen. Een lage prijs weerspiegelt dat ook.

Tsja, wat is de bodemprijs voor een gaaf exemplaar? Op zich is de Z3 niet heel zeldzaam, en veel uitvoeringen zullen ook nooit echt gewenst worden (e.g., knalroze, vier cylinders, etc.). Maar een perfecte Z3 M S54? Wat de gek er voor geeft?

zo'n €1000,- slooppremie.

Link naar reactie
Ik heb mijn eigen coupé dertien maanden geleden aangekocht aan een toen schappelijke prijs. Maar ondertussen (zoals alle auto's), is wat toen schappelijk was ,nu al ietwat naar de hogere kant.

Wij hebben onze Roadster nu 10 maanden. Gekocht voor een hele mooie prijs, moet ik toegeven. Maar als ik hem nu van de hand ZOU :thumbup: willen doen, weet ik bijna 100% zeker dat ik er 2 a 3000 euro meer voor kan krijgen.

Niet dat ik dan winst zou maken, als je ziet wat er al van centjes is ingeslopen aan upgrades... :foto: <_<:schater:

Link naar reactie

Prijzen in de huidige automarkt liggen, mede agv de economische situatie, behoorlijk onder druk. Maar ook dat zal niet eeuwig duren. Toekomst = lange termijn, mits exemplaar gaaf is en niet giga veel kilometers gelopen zullen die prijzen zich altijd stabileren. De vraag naar deze modellen zal voorlopig nog wel blijven en er worden er nu eenmaal niet meer bijgemaakt.

Dus als je er nu één hebt en je wilt verkopen, gewoon nog 1-2 jaar doorrijden. Als je er één zoekt, nu kopen! De exemplaren die nu voor 5-6K te koop staan stonden er 2 jaar geleden ook. Weet niet of je daar je vingers aan wilt branden.

Link naar reactie

ik zou de waarde die Z3tjes op dit moment hebben niet meenemen in de trend. Mij lijkt dat een Z3 door zijn gebrek aan praktische bruikbaarheid en (veelal) minder zuinige zes cylinders nu meer in de verkoop gaan dan andere auto's. En meer aanbod gaat dan ook tot dalende prijzen leiden.

Toen wij voor onze coupe keken (zomer 2007) lag de prijs voor een Z3 coupe 2.8 met een km stand van rond de ton zo rond de 14.000 tot 17.000 euro. Zelf hebben we 'm toen gekocht voor 14.500 euro met 114k op de klok. Prijzen liggen nu wel wat lager zag ik van de week op marktplaats (vanaf 12.000 voor een 2.8). Wat me ook opviel was dat je letterlijk doorgegooid werd met :unsure: coupe's. Die waren in 2007 zeldzaam en zonder uitzondering ver boven de 20.000 euro geprijsd. Nu vind je overwegend:M: coupe's en kun je die al vinden vanaf een vraagprijs van 16.000 euro.

Op termijn denk ik wel dat de prijzen voor goede, verzorgde, niet toegetakelde, Z3 coupeetjes weer terug gaan keren naar een hoger niveau, vanwege de zeldzaamheidsfactor (maar 17.000 van gemaakt tov over de 200.000 voor de roadster). Maar ik zie er geen beleggingsobject in, als je break even zou draaien. doe je het goed.

Wat de Z3tjes voor 6.000 euro betreft, denk ik dat daar gewoon nog steeds "you get what you pay for" voor opgaat en die exemplaren ook navenante "schades"/gebruikssporen zullenhebben. Maar het is maar net waar je naar op zoek bent.

Link naar reactie
De laagste prijzen staan nu al aan ongeveer 5500 (veel kilometers,...), maar wat gaat uiteindelijk de bodemprijs worden vooraleer deze zich stabiliseert ?

Gezien bovenstaande discussie zal je het gebied moeten afbakenen.

Uitgangspunten bijv : Rijklaar, apk gekeurd, motor loopt goed, geen deuken in carosserie etc. km stand 150K en meer.

Een snelle blik op marktplaats leert dat de prijzen van de MX5 dan stabiliseren op ca.3K.

Voor een porsche van 20 jaar betaal je toch nog 15K - 25K. En dat kan je over 10 jaar misschien ook voor een mooie Z3 met weinig km vragen

Link naar reactie
Voor een porsche van 20 jaar betaal je toch nog 15K - 25K. En dat kan je over 10 jaar misschien ook voor een mooie Z3 met weinig km vragen
:schater::schater: met alle respect voor de Z3 rijders maar een Z3 is echt geen vergelijk met een Porsche. Ook niet over 10 jaar. Het is net zo'n massa produkt als een MX5 dus op een gegeven moment zal er ook een bodemprijs ontstaan. Ik denk dat je over een tijd best een redelijke Z3 roadster (in tegenstelling tot een QPe) voor pak weg 5 k kan aanschaffen. Ik denk wel dat een QPe redelijk waardevast blijft. Is toch een apartere auto dan een roadster en geschikt voor een beperkte doelgroep :unsure: :sick:
Link naar reactie
:schater::schater:

Niet zo hard lachen beste jongen.

Ik denk ook dat de Z3 's die aan de genoemde criteria voldoen op 5K zullen blijven hangen (m.n. de 4 cilinders van 1997etc).

De middelmoot zal blijven steken op 10K??

Komt er over 10 jaar nog een hele mooie indivudual of Z3M met 20.000km uit een garage, kan die denk ik best 20K opbrengen.

Link naar reactie

De 911's van die leeftijd, ik neem tenminste aan dat je het over die Porsche's hebt, die gaan ook nu nog gewoon tegen de markttrend in. Een goeie 911 van (meer dan) 20 jaar oud (3.2 Carrera dus) vind je tegenwoordig al niet meer voor 15K.

Wat de Z3's gaan doen over 10 jaar, moeilijk in te schatten. Afhankelijk van veel factoren. Uiteindelijk is verhouding vraag/aanbod bepalend. Ik maak me geen illusies over stijgende prijzen voor mijn roadster, maar ik zou dat ook niet doen als ik een coupé had. Geloof wel dat die laatste nu misschien wat waardevaster zijn (zijn er ook alleen in 6 cyl toch?). En ook minder van gemaakt. Maar denk dat de vraag naar cabrio/roadster vooralsnog groter is.

Link naar reactie
De middelmoot zal blijven steken op 10K??

Komt er over 10 jaar nog een hele mooie indivudual of Z3M met 20.000km uit een garage, kan die denk ik best 20K opbrengen.

Yep, en pinksteren en pasen zijn volgend jaar ook op dezelfde dag :unsure: Ik heb het trouwens niet over een :sick: gehad die is even wat specialer dan de gewone Z3. Vermoed ook zomaar dat dat verzamelaars objecten worden mits in goede staat :notok:
Link naar reactie

De prijs zal steeds wel blijven afhangen van hoe hard een potentiële koper op zoek is naar een bepaalde wagen. Hoe graag hij die in z'n bezit zou hebben.

De goedkopere worden meestal (denk ik toch) door al dan niet bonafide handelaars of opkopers die nog vlug wat willen bijverdienen opgekocht en terug op de markt gegooid met een min. aan investering van hun kant.

Maar de duurdere (en meestal goeie) worden enkel gezocht door echte liefhebbers;

En het zal steeds van die schare liefhebbers afhangen hoe die prijzen uiteindelijk gaan bepaald worden (voor een stuk dan toch).

Dus: hopen dat het liefhebbersaantal van de Z gelijdelijk stijgt.

Link naar reactie

De laatste jaren zijn op een lada na, bijna alle auto's volgepropt met electronica.

Wat gaat dat geven op zeer lange termijn.

een ZM coupé die binnen 15 jaar als 'de zogenaamde' kippeschuurvondst te voorschijn komt: hoeveel gaat die niet kosten om terug rijvaardig te maken ?

Link naar reactie
De laatste jaren zijn op een lada na, bijna alle auto's volgepropt met electronica.

Wat gaat dat geven op zeer lange termijn.

een ZM coupé die binnen 15 jaar als 'de zogenaamde' kippeschuurvondst te voorschijn komt: hoeveel gaat die niet kosten om terug rijvaardig te maken ?

Ik heb zelf een paar jaren terug eens een oudere 525i gekocht met (aangetoond) 45000 km , die zeven jaar ongestart in een garage had gestaan.

Dat was gewoonweg een ramp.

Link naar reactie
Ik heb zelf een paar jaren terug eens een oudere 525i gekocht met (aangetoond) 45000 km , die zeven jaar ongestart in een garage had gestaan.

Dat was gewoonweg een ramp.

Ik ken iemand die een Z3 coupe drie jaar lang onder een lakentje in de garage had staan.

Wat hij er allemaal aan moet doen om dat ding weer aan het lopen te krijgen is idd ook een ramp. ;) Recente foto van de wagen:

Foto0055.jpg

En hij is nog niet klaar :newblush:

Link naar reactie
En voor diegene die zich afvragen waarom een goede 911 veel geld kost .... die moeten zich maar eens verdiepen in de onderhouds kosten van zo'n kot, en dan zal je al snel ondekken dat een met nieuwe remmen, schokbrekers en een recente beurt al gauw 5 rood meer waard is ... :newblush:

Ach ja natuurlijk, bedankt voor deze heldere uitleg, dat vroeg ik me nou altijd al af, nu snap ik helemaal waarom die 911'jes altijd zo veel geld kosten. En vooral waarom ze de afgelopen jaren meer zijn gaan kosten. :schater:

Link naar reactie

met deze crissis zijn er altijd mensen die geld nodig hebben of als ze een Z3 roadster of coupe niet meer kunnen onderhouden of betalen,deze mensen bepalen uiteindelijk de prijs.

als je een Z3 wilt hebben en je ziet er één van € 9500,00 en er is er één van € 6000,00 met de zelfde conditie dan is de keus gauw gemaakt, is niet zo?

conclusie: als een kat in het nauw komt maakt hij rare sprongen

Link naar reactie

Weer één van die reken je rijk topics....... :schater: Je moet gewoon maximaal genieten van wat je hebt en dat is onbetaalbaar...... verder schrijft een ZZZ net als ander auto's gewoon af. :newblush:

Een enkel mooi exemplaar daargelaten.....

Link naar reactie

Weer één van die reken je rijk topics ............./quote]

Als je dit topic goed leest valt dat bij de meeste posters wel mee.

- Er worden nu al Z3's aangeboden voor 5,5K

- Roger schat de gemiddelde Z3 over 10 jaar op 5K.

- Ik schatte de gemiddelde Z3 over 10 jaar op 10K. Dat noem ik niet "je zelf rijk rekenen)

Iedereen is het er over eens dat een mooie, met weing km (en dan bedoel ik een mooie individal of M, met<30.000km) nog wel rond rond de 20K kan opbrengen.

Lopen er zulke dombo's rond die dat er t.z.t voor over hebben?

Ja, ik misschien wel :newblush:

Link naar reactie
[Lopen er zulke dombo's rond die dat er t.z.t voor over hebben?

Ja, ik misschien wel <_<

Ach Henk, over 10 jaar laat jij je een geprakt banaantje naar binnen plamuren door een leuk blond verpleegstertje. Je geeft dan zelfs een ton uit voor een fraaie Z3 omdat je denkt een Z8 te kopen :schater: :ok:
Link naar reactie
Ach Henk, over 10 jaar laat jij je een geprakt banaantje naar binnen plamuren door een leuk blond verpleegstertje. Je geeft dan zelfs een ton uit voor een fraaie Z3 omdat je denkt een Z8 te kopen :schater: :ok:

Mischien prak ik mijn banaantje wel bij haar naar binnen om wat te plamuren <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.