Ga naar inhoud

Het gaat weer goed in de autobranche


Z3Mrunner

Aanbevolen berichten

Ik begrijp van mijn buurman dat het weer helemaal goed gaat in de autobranche :rolleyes:

Mijn gewaardeerde buurman heeft en paar jaar geleden de business goed verkocht en is voor z'n plezier nu ook zo nu en dan actief bij het vrijwillige politiekorps o.i.d..

Heeft recent zijn gebruikte Mercedes voor bijna 100.000,- ingeruild tegen een nieuwe Mercedes.

Deze week ging hij zijn gloednieuwe bolide van, ik vermoed 130.000,- ophalen bij de dealer.

Deze auto zit met nog meer electronica gevuld dan de vorige dus wilde hij wel wat uitleg.

Nou dan moest die toch even wachten. Na drie kwartier wachten werd die redelijk pissed.

Tja, hij moest toch begrijpen dat de verkopers het ook druk hadden.

Nou dat liep natuurlijk uit de hand dus hij heeft de verkoopdirecteur even flink voor l.l. gezet waar het hele personeel bij stond. (Later melden de monteurs dat zij deze actie tegen die bewuste directeur bijzonder konden waarderen. :schater: )

Tja, voor 130.000,- kun je natuurlijk ook niet veel verwachten.

Vervolgens gaat die gisteren ook naar BMW want zo'n Z4 schijnt ook leuk erbij te zijn voor het mooie weer.

Hij komt net van de vrijwillige politie en heeft z'n uniform nog aan.

Hij loopt rond de nieuwe Z4 en komt de verkoper tegen.

Dit is wel een mooie auto he? zegt die tegen de verkoper.

Ja, zegt die, jammer dat u die nooit kunt betalen.

Nou, dan ga ik toch weer lekker door vriend.

Zo gaat het dus nog steeds bij sommige dealers. Dream on boys, dream on. De recessie bestaat niet, ga gewoon zo door.

Link naar reactie
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
en is voor z'n plezier nu ook zo nu en dan actief bij het vrijwillige politiekorps o.i.d..

Ik kan me leukere vrijetijdsbesteding bedenken... :rolleyes:

Link naar reactie
Ik kan me leukere vrijetijdsbesteding bedenken... :)

of heeft zijn politiebroek van die biluitsparingen en zingt ie bij de village people? :schater:

ik herken het soort [auto]verkoper. glad en patserig. mijn vorige baas wou een paar jaar geleden een nieuwe ford probe kopen maar werd in werkkleding ook zo 'geholpen' , en een maat van me werd, bij het proberen een 2e hands bmw bij de dealer te kopen , door de verkoper in de steek gelaten omdat er een 'dure suit' de showroom in kwam lopen. dus ook wat mij betreft lang leve de recessie, of wat mijn buurvrouw zegt ; de tering naar de nering [ of zoiets] :rolleyes:

Link naar reactie
Ik begrijp van mijn buurman dat het weer helemaal goed gaat in de autobranche :rolleyes:

Mijn gewaardeerde buurman heeft en paar jaar geleden de business goed verkocht en is voor z'n plezier nu ook zo nu en dan actief bij het vrijwillige politiekorps o.i.d..

Heeft recent zijn gebruikte Mercedes voor bijna 100.000,- ingeruild tegen een nieuwe Mercedes.

Deze week ging hij zijn gloednieuwe bolide van, ik vermoed 130.000,- ophalen bij de dealer.

Deze auto zit met nog meer electronica gevuld dan de vorige dus wilde hij wel wat uitleg.

Nou dan moest die toch even wachten. Na drie kwartier wachten werd die redelijk pissed.

Tja, hij moest toch begrijpen dat de verkopers het ook druk hadden.

Nou dat liep natuurlijk uit de hand dus hij heeft de verkoopdirecteur even flink voor l.l. gezet waar het hele personeel bij stond. (Later melden de monteurs dat zij deze actie tegen die bewuste directeur bijzonder konden waarderen. :schater: )

Tja, voor 130.000,- kun je natuurlijk ook niet veel verwachten.

Vervolgens gaat die gisteren ook naar BMW want zo'n Z4 schijnt ook leuk erbij te zijn voor het mooie weer.

Hij komt net van de vrijwillige politie en heeft z'n uniform nog aan.

Hij loopt rond de nieuwe Z4 en komt de verkoper tegen.

Dit is wel een mooie auto he? zegt die tegen de verkoper.

Ja, zegt die, jammer dat u die nooit kunt betalen.

Nou, dan ga ik toch weer lekker door vriend.

Zo gaat het dus nog steeds bij sommige dealers. Dream on boys, dream on. De recessie bestaat niet, ga gewoon zo door.

Hulde aan deze verkopers! En dat is geen grap. Iemand die in zijn vrije tijd agentje gaat lopen spelen (waarschijnlijk zo'n lul in zo'n flitsautootje) die verdienen echt niet beter dan dit. Had laatst weer een boete voor 4 km, dat is tegenwoordig 34,-- inclusief administratiekosten, van zo'n oetlul. Laat 'm opflikkeren in die patsmercedes van 'm.

Link naar reactie
Had laatst weer een boete voor 4 km, dat is tegenwoordig 34,-- inclusief administratiekosten

haha, "administratiekosten"! :schater: Ik kreeg vandaag een brief van de lease maatschappij dat ze nu bij boetes inderdaad €6 administratiekosten erbij krijgen van het CJIB. Ik moest gelijk aan jou denken Frank, aan je verhaal over het kadaster! (ik dacht trouwens dat jij met de tank gewoon die gatso's van de vangrails kon rijden :rolleyes: )

Link naar reactie
Dit is wel een mooie auto he? zegt die tegen de verkoper.

Ja, zegt die, jammer dat u die nooit kunt betalen.

Yangkie gewaardeerde vriend ik vind je een beste vent maar je moet niet zo goed gelovig zijn. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een verkoper tegen iemand zegt dat die hem nooit kan betalen. Dus wat mij betreft BS. Bovendien kan ik mij weinig mensen voorstellen met zowel een Beamer als een Merc voor de deur. Aan welke kant van de galerij woont hij van jouw :rolleyes:
Link naar reactie
Yangkie gewaardeerde vriend ik vind je een beste vent maar je moet niet zo goed gelovig zijn. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een verkoper tegen iemand zegt dat die hem nooit kan betalen. Dus wat mij betreft BS.

Niet zo naief waarde vriend, ik kan je helaas uit eigen ervaring vertellen dat dit meer dan een keer in Nederland is voorgekomen.

Jij denkt natuurlijk ook dat die auto echt van die moeder van de verkoper is geweest. :schater:

Link naar reactie
Niet zo naief waarde vriend, ik kan je helaas uit eigen ervaring vertellen dat dit meer dan een keer in Nederland is voorgekomen.
Ja bij jouw, daar kan ik mij van alles bij voorstellen :rolleyes::schater: Ik ben overigens gistermorgen weer keurig geholpen bij de beamer dealer. Werd zelfs uitgenodigt voor een proefrit die ik vriendelijk heb afgeslagen :)
Link naar reactie
  • Administrator
Aan welke kant van de galerij woont hij van jouw :unsure:

De BMW staat waarschijnlijk aan de balkonkant en de Merc aan de gallerijkant :rolleyes:

Ben overigens ook totaal niet van de Benzen, maar zag vandaag wel zo'n vreselijk foute SEC W126 rijden in originele staat. En dat monster wat Jeremy zondag aan de tand voelde was ook niet verkeerd...

Link naar reactie
Ja bij jouw, daar kan ik mij van alles bij voorstellen :rolleyes::schater: Ik ben overigens gistermorgen weer keurig geholpen bij de beamer dealer. Werd zelfs uitgenodigt voor een proefrit die ik vriendelijk heb afgeslagen :unsure:

Die verkoper had mij verteld dat auto's altijd olie lekten en dat die er zelf ook net een gekocht had, dus dat klonk toch wel betrouwbaar, toch?

Link naar reactie
haha, "administratiekosten"! :schater: Ik kreeg vandaag een brief van de lease maatschappij dat ze nu bij boetes inderdaad €6 administratiekosten erbij krijgen van het CJIB. Ik moest gelijk aan jou denken Frank, aan je verhaal over het kadaster! (ik dacht trouwens dat jij met de tank gewoon die gatso's van de vangrails kon rijden :rolleyes: )

Ik heb inderdaad een niet te beschrijven hekel aan dit soort praktijken. Werkelijk zo'n godsgruwelijke hekel dat ik af en toe bang ben een hartstiltand te krijgen als ik me er druk over loop te maken. Werkelijk een niet te beschrijven hekel. Ik hoop dat je je daar iets bij voor kunt stellen.

Helaas leven we in een land waarbij de meeste ambtenaren volledig het doel voorbijschieten. Ook nu weer: als we het financieel niet redden om het kantoor voor 9000000,-- op te frissen of een enorme lul willen halen door 600000000,-- in IJsland te beleggen en dat laten mislukken, dan verhogen we de kadastertarieven toch gewoon of we voeren simpel administratiekosten op boetes op of we bedenken iets anders onbenulligs onder het mom van commercieel denken.

Dat moet jij eens bij je klanten doen! Ze schoppen je vierkant buiten.

Ik heb zo verschrikkelijk de buik vol van die ambenaren, werkelijk - komt ie weer - niet te beschrijven.

Even terug naar die kloteboetes. Ik heb een veel beter alternatief wat daadwerkelijk bijdraagt aan de verkeersveiligheid maar niet aan de CJIB inkomsten. Wat zou ik nu eens kunnen doen om dat bespreekbaar te krijgen. Suggesties zijn welkom.

Link naar reactie
  • Administrator
dat soort frustratie heeft nooit iets met geld te maken, maar met principes.

Klopt, in principe kost het veel geld als je te hard rijdt :rolleyes:

Link naar reactie
dan zal mijn broertje tot die weinige mensen behoren :rolleyes:

Volgens mij is er een famile in het noorden van het land die dan ook nog een witte Rolls in de garage hebben staan.......

Link naar reactie
Niet zo naief waarde vriend, ik kan je helaas uit eigen ervaring vertellen dat dit meer dan een keer in Nederland is voorgekomen.

Jij denkt natuurlijk ook dat die auto echt van die moeder van de verkoper is geweest. :schater:

Nu, een kennis van me (zoon van een héél rijke aannemer, die in een kasteel woont), was enkele jaren geleden op het autosalon (Brussel) in de stand van Porsche. (nu moet je weten dat z'n vader van mening is dat zijn kinderen 'ook klein moeten beginnen', en hij diende dus ook op de stellingen te staan om mee te helpen met de bouwvakkers.)

Hij dus met een aantal medewerkers naar het salon, er meer als bouwvakker dan als ondernemer (met toen ongeveer 100 werknemers) uitziende.

Komt ie dus bij zo'n 'yuppie' verkopertje, dat hem vraagt (vooraleer hij zijn mond had opengedaan) "of het voor een stickertje was". Hij verliest zijn kalmte nog niet, en zegt tegen de man ernstig geïnteresseerd te zijn in de aankoop van een 911. Porsche deelde een stand met Volkswagen, en de verkoper vond er niets beter op dan de man te verwijzen naar de VW-stand waar de 'Derbi's die in zijn prijsklasse vielen' stonden. Toen maakte de man zich kwaad, en kocht bij de eerste de beste stand waar sportwagens stonden een Italiaan (Maserati Merak SS).

Nadien ging hij terug bij Porsche, vroeg om de chef aldaar, en ging het koopcontract tonen. Of de yuppie (de bovendien 'Vlaams' sprak met een zwaar Frans accent, en doorspekt met taalfouten nog lang bij Porsche gewerkt heeft is mij niet bekend.)

In een ver verleden was ik verkoper in een VW agentschap. De 'Porsche verkoper' (een jeannet van jewelste), zag op een zaterdagmorgen een jong koppeltje hippies in de toonzaal naar de Porsches staan kijken. Geen enkele reactie van de jeannet, tot de baas binnenkwam, het koppeltje een paar auto's liet zien, en ongeveer een uurtje later een 911 en een 924 verkocht had. Het 'koppeltje' waren de zoon en dochter van een rijke industrieel namelijk.

De jeannet had dan nog het lef om commissie te verwachten op die zaak, waar de baas gelukkig een stokje voor stak.

Iets gelijkaardigs overkwam Mike Hailwood zaliger. Hij was samen met z'n maat John Surtees aan het wandelen, en zag de eerste Citroën SM staan. Gelijkaardig verhaal, "een persoon met vuile jeans moest naar een 2CV gaan zien".

Ok, zei Mike, ging naar de burelen, deed de manager een voorstel, en kocht ter plaatse de garage op.

Eerste werk, een voorstelling aan het personeel, en het verkopertje aan de deur.

Was er toen ook niet bij, maar als het waar is vind ik het een schitterend verhaal.

Iets gemakkelijker als je geld zat hebt is de moraal.

Dus niet alleen in Nederland gebeuren dergelijke zaken... dus NEVER JUDGE A BOOK BY IT'S COVER

Link naar reactie

een echte vent wordt geen agent een maserati merak kopen ipv een porche zegt genoeg over de klant :schater: tegenwoordig denkt iedere klant die een paar oorbellen van een knaak wil kopen dat ie de scherif is de arrogantie van de gemiddelde consument die een kia picanto willen kopen/LEASEN! of de opmerking meneer het is crisis hoor! ik weet gvd dat het crisis is als ik 25000/- euro vraag en de klant bied 12000,- gaat ie dwars door het raam naar buiten het is mijn raam per slot van rekening ik zie het beeld van z,n snor in de schowroom al voor me opzouten ik ga nog liever naar de klote dan dat ik een struikrover een auto verkoop.

een lekker wijf in uniform zuster of zo is natuurlijk een heel ander verhaal die krijgen maximale korting en de eerste beurt gratis :rolleyes: ja dames alle cliche,s zijn op mij van toepassing..

ps trucks te koop!! trucks te koop!! wie maakt me los trouwens je kunt er ook fantastische plantenbakken van maken.... :unsure:

Link naar reactie

Waarde forumvrienden, Het is/was niet de bedoeling (en is het ook niet waard) dat jullie elkaar in de haren gaan zitten vanwege elkaars beroep.

Het blijft hier uiteindelijk gewoon een groep Z liefhebbers. Laten we het daarbij houden. :rolleyes:

Link naar reactie
Waarde forumvrienden, Het is/was niet de bedoeling (en is het ook niet waard) dat jullie elkaar in de haren gaan zitten vanwege elkaars beroep.
:unsure: Wat een onzin. Ik wordt ook altijd op typ fouten gewezen dus waarom die arrogante verkoper van die kut vrachtwagens niet. Hij moet maar eens leren dat het hier een select groepje schoolmeesters is die er niet voor terug deinsen om iemand op een D'tje of T''tje te betrappen. Dat zal die Puk eindelijk leren. En hem kennende ligt hij daar behoorlijk wakker van. Ouwe mooner :rolleyes::schater:
Link naar reactie
  • Administrator
:schater: die enkele kut amBtenaar!! die te gierig is om benzine te tanken en firenza banden wel ok vindt lig ik idd niet wakker van ik maak tenminste schrijf fouten van mijn eigen tijd/geld dus als iemand zich geroepen voelt corrigeer me gerust maar verwacht er niet te veel van ik ben zo arrogant als de pest :birthday: en ben niet erg lang naar school gegaan had ik geen tijd voor ik was aan het werk :guitar:

Je lijkt Nico Dijkshoorn wel zoals die schrijft als P. Kouwes :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.