Ga naar inhoud

12mm meer naar buiten: een probleem bij de QP??


polowonder

Aanbevolen berichten

Hallo ervaringsdeskundigen!!!

Op de Coupé zit nu 225 vooraan op de originele 7.5 x 17 ET 41 wielen, en achteraan 245 op de (ook al) originele 8.5 X17 ook ET41

Ik weet een setje banden te koop, 8 en 9"X18 met een ET van 35. Volgens de ET calculator komen die velgen aan de binnenkant gelijk met de originele, en aan de buitenkant staan ze 12mm meer naar buiten. De banden zijn respectievelijk 225/40 x 18" en 255/35 x 18"

Achteraan lijkt me dat geen probleem (meer negatieve vlucht bij het inveren), maar ik weet niet of dat vooraan ook zo is.

Heeft iemand hier ervaring mee?

De verkoper woont nogal ver, dus 'even langsrijden' om te proberen zit er niet echt in

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit staat in de FAQ:

Aan de voorzijde zijn alle Z3's inclusief de ///M versies gelijk aan elkaar. De laagste ET waardes zijn hier:

ET 32 op 9J velgen

ET 26 op 8,5J velgen bij 18 inch

ET 30 op 8,5J velgen bij 19 inch

Et 32 Zou dus nog 3mm verder naar buiten komen dan et 35. Toch?

Grtz Ron

Link naar reactie
Et 32 Zou dus nog 3mm verder naar buiten komen dan et 35. Toch?

Bij een gelijke J wel ja.

Noel, heb je de "show us your wheels" al gescanned om te kijken of er mensen standaard wielen rijden met een spacer (10 of 15mm) aan de voorkant?

Link naar reactie
Bij een gelijke J wel ja.

Noel, heb je de "show us your wheels" al gescanned om te kijken of er mensen standaard wielen rijden met een spacer (10 of 15mm) aan de voorkant?

Dank, ik wist dat er iets op het forum moest te vinden zijn, maar niet juist waar. Nu hou ik wel van zo 'breedsporig' als kan, maar wil niks aan het 'originalo' wijzigen.

Alles moet dus terug naar origineel kunnen.

Ik denk dat ik de verplaasting niet zinloos zal maken (de QP is nog niet ingeschreven, en ritjes met de eigen plaat zijn wat riskant mocht de 'renleiding' eens een controle willen uitvoeren).

Kan ze dus gerust met de Touring gaan halen.

(dit forum is goud waard) :thumbup::unsure:

Link naar reactie
ik heb eerder het idee dat het je goud kost. Anders had je de velgen niet gekocht.

Zou kloppen indien ik ze al gekocht had :schater:

Maar dank zij dit forum spaar ik allicht wat goud uit (alsof ik er daar teveel van had :unsure: )

Link naar reactie

8.5 x 18 voor kan een probleem geven met bepaalde verlagingsets (verstelbare)

Er is dan te weinig ruimte tussen de band en de veer.

Een spacer van 5 mm is dan nodig bij een ET van ca 38 .

Dit is net of net niet aan de buitenzijde mogelijk. Beetje afhankelijk van het merk band.

Ja de ene 225 is breder dan de andere

Achter geen probleem ik heb op de roadster 8.5 achter ET38 met 15 mm verbreding ( en 255 band)

Dit gaat prima

Link naar reactie
Achter geen probleem ik heb op de roadster 8.5 achter ET38 met 15 mm verbreding ( en 255 band)

Dit gaat prima

Nu, om in Vlaanderen geen problemen te krijgen met de renleiding, plaats je best geen verbreders. Je kan zelfs aansprakelijk gesteld worden bij ongeval :thumbup:

De verbreding moet dus van de velgen zelf komen

Link naar reactie

Iedereen dank voor de behulpzame reacties :kisstogether:

Nu, deze zie ik ook wel zitten

60960561aluvelgen17type.jpg

Kan het setje kopen voor €300, volgens de verkoper is er nergens een ET waarde te vinden. De velg op de foto is de enige met stoeprandschade.

Wel vond hij deze gegevens:

velgen nagekeken en kan echt niks van et waarde terugvinden......gegevens die eropstaan zijn bmw 2 229 035 9jx17 e h 2 is 26 nh 01 hl 1493 2a en onder het ventiel staat bij de ene velg 995 en bij de andere 035

Van die 035 zou je kunnen denken dat het een ET-waarde betreft, maar 995??

Iemand die hieruit de ET- waardes kan afleiden?

Ze hebben volgende afmetingen: vooraan 8j x 17 h2 achteraan 9j x 17 h2

Ik kan er vandaag nog om, hopelijk kan iemand mij hier helpen?

Link naar reactie
hoi polowonder,

volgens mij is van deze set voor et 20 achter et26 ( kijk maar hier en hier )

Groet, Hans

Dat zou betekenen dat ze vooraan 27mm naar buiten komen, en achteraan 21mm!!!

Achteraan lukt dat misschien wel, maar vooraan heb ik sterke twijfels.

Iemand??

Link naar reactie
deze wielset is voor een e39 5 serie en zijn bedoeld als de m5 winterwielen

de 5 gebruikt et 18 of et 20 voor en et 26 achter bij een breedset

ik had ze zelf ook op mijn 5

geprobeerd op jouw ZZZ?

(ik heb sterke twijfels vooraan) mochten er banden op liggen, de man stelt me voor eens te komen proberen, maar zonder banden???

Als ik nu een lat tegen de huidige banden hou, dan kom ik zeker te ver naar buiten. De carosserie verbreden is geen optie!

Is eventueel afdraaien van de binnenzijde een mogelijkheid?

Link naar reactie
geprobeerd op jouw ZZZ?

(ik heb sterke twijfels vooraan) mochten er banden op liggen, de man stelt me voor eens te komen proberen, maar zonder banden???

Als ik nu een lat tegen de huidige banden hou, dan kom ik zeker te ver naar buiten. De carosserie verbreden is geen optie!

Is eventueel afdraaien van de binnenzijde een mogelijkheid?

ja afdraaien kan wel maar niet meer dan een paar mm

ik zeg : zoek een setje dat gewoon goed past en dan heb je al dat gezeur niet

(ik moet wel eerlijk melden dat de m velgen op mn vorige auto ook niet helemaal pasten de achterbanden raakte de wielkuiprand bij diep inveren dat werd dus uitrollen die rand)

Link naar reactie
Past nietqua ET waarde aan de voorkant, E39 heeft ook een andere middengatsboring :rolleyes:

dank Pierrez101, dat van die ET waarde kreeg ik intussen al in de mot, 27mm extra... als ik naar de originele velgen kijk, dan is die ruimte er gewoon niet!

Maar... dat van die middengatboring wist ik helemaal niet, dus velgen beter laten liggen. Nu de prijs van € 300 was heel aanlokkelijk, vandaar mijn interesse.

Wat niet betekent dat ik de Style 32 die er opzitten niet leuk vind, alleen mogen ze achteraan wat meer naar buiten komen.

En neen, vebreders zijn hier geen optie, (ik volgde ooit een cursus auto-expert,en weet dus dat je kan verantwoordelijk gesteld worden na ongeval)!

ik kijk nog wel wat uit.

Link naar reactie
Past nietqua ET waarde aan de voorkant, E39 heeft ook een andere middengatsboring :rolleyes:

Bestaat er trouwens een database (ja, ik heb gezocht) waar je de maten zoals middengat enz. kan nagaan? Of bestaan er adaptorringen om één en ander toch te late passen?

Intussen stuurde de verkoper mij een mail.... ik kan ze hebben voor € 200. Echt geen geld, maar om aan de muur te hangen???

Link naar reactie

Niet doen

Voorzijde veel te ver naar buiten.

Pieker er niet over om de binnenzijde af te draaien. Hiermee verzwak je de velg.

lekker doorzoeken > kijk eens op ebay.DE heel veel aanbod

Met geduld koop je een paar leuke velgen voor een leuke prijs.

PS coupe nog wat uit hoensbroek had volgens mij leuke velgen + banden in de aanbieding

http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp

http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Link naar reactie
Wat stel je voor dat Polowonder met Emanuel doet? :newblush:

Nu, Emanuel ken ik niet, maar is het erg als ik toegeef dat ik eigenlijk een boontje voor dames heb? (wel ja, eentje in het bijzonder uiteraard, mijn Fientje... je zal ze wel eens ontmoeten op een of andere meeting)

Maar, alle gekheid op meerdere stokjes..... mocht ik Style 32 vinden voor achteraan (8.5x17) die een centimetertje meer naar buiten komen (woon in Vlaanderen, dus verbreders zijn uitgesloten).... dan was ik één gelukkige QP rijder

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.