Ga naar inhoud

sleutel Z4


nic

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

We gaan binnenkort met de zzzz richting Spanje, lekker de kust afrijden. Alvast wat dingetjes aan het checken. Auto ziet alles er ok uit. Enige wat niet werkt is mn 2de sleutel. Kan er wel de deur mee opendraaien maar niet op aftand openschieten / alarm er af. Voorzichtig geprobeerd de sleutel open te krijgen maar lijkt mij niet zonder geweld te lukken. Weet iemand toevallig hoe dit kan? Ga er vooralsnog van uit dat batterij leeg is.

Groetjes, Nic

Link naar reactie
Hallo allemaal,

We gaan binnenkort met de zzzz richting Spanje, lekker de kust afrijden. Alvast wat dingetjes aan het checken. Auto ziet alles er ok uit. Enige wat niet werkt is mn 2de sleutel. Kan er wel de deur mee opendraaien maar niet op aftand openschieten / alarm er af. Voorzichtig geprobeerd de sleutel open te krijgen maar lijkt mij niet zonder geweld te lukken. Weet iemand toevallig hoe dit kan? Ga er vooralsnog van uit dat batterij leeg is.

Groetjes, Nic

kun je dr ook mee starten??

doe dit dan en ga rijden de auto laad dan de sleutel weer op

misschien moet je wel weer initialiseren (beide sleutels)

staat in je handleiding hoe (of ffe googelen0

Link naar reactie

Precies. Je sleutel heeft namelijk geen vervangbaar batterijtje (althans; die van mij niet).

Als je je tweede sleutel normaal gesproken niet gebruikt, loopt het accuutje leeg. Je moet dus inderdaad even gaan rijden met die tweede sleutel, dan wordt ie via het contactslot weer opgeladen.

Link naar reactie

Aha, werkt dat zo! Ben vd week een uurtje of wat wezen sturen maar nog geen resultaat. Wellicht is de accu zo lang leeg geweest die ie niet meer oplaadt. Anyway, bedankt en we zien wel onderweg nog spanje of de sleutel nog tot leven komt. :thumbup:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Heb ff mn handleiding ingekeken Sandere. Zie dat op pagina 16 inderdaad omschreven staat dat de reserve sleutel eens per jaar dient te worden gebruikt om deze op te laden. Verder niets over initialiseren oid.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
hmm geen ervaring mee maar bij de e39 en z3 is dat niet zo daar zit een stukje electronica in de sleutel wat door het contactslot herkend word.

idd bij een z3, maar een z4 heeft toch al zo een sleutel zonder vervangbare batterij?

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Ik ben er deze week na een bezoekje aan de dealer achter gekomen dat de sleutel ook allerlei informatie bevat over de auto zoals, chassis no. Ze hebben daar een apparaatje waar ze de sleutel instoppen en kunnen dan precies zien waar de auto mee is uitgerust ,en de eventule onderhouds historie.

Maandag gaat de mijne er naartoe om allerlei optie,s aan te laten zetten, zoals geluid bij het afsluiten en nog wat dingen

Link naar reactie

Ok, even opgezocht:

To do this procedure you need to have one working key and one key that needs to be programmed.

1. with the both keys, get in the car and close all windows and doors.

2. Put working key into the ignition and turn to position 1 (the accessories should turn on)

3. turn the key back to position 0 and take key out of the ignition.

4. Using the working key, hold down the unlock button, press the Roundel (lock button) 3 times, and release the unlock button. Doors should lock and unlock.

5. With the new key, hold down the unlock button and press the Roundel (lock button) 3 times and let go of the unlock button. Doors should lock and unlock and you're done!!

Alternate procedure if above doesn't work or if you do not have a working remote:

1. Place key in the ignition and cycle back and forth between position 0 and position 1 five times very quickly

2. Remove the key from the ignition

3. While holding down the unlock button, press the lock button 3 times and then release the unlock button. The doors should lock and unlock to confirm the programming.

4. If you have another key to program then repeat step 3 for the additional remote(s). The doors should lock and unlock to confirm the programming.

5. Turn on ignition to finalize

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Even een kleine toevoeging: tussen het aanzetten van het contact en het indrukken van de knopjes op je sleutel moet je de deur even open en dicht doen.

De manier zoals omschreven zonder deuren resulteerde er bij mij in dat beide sleutels het niet meer deden. Vond het ook al raar, want het tijdens de procedure locken en unlocken van de deuren gebeurde niet.

Gelukkig vond ik op een buitenlands forum de toevoeging over het openen en sluiten van het portier.

Nu doen ze het beiden weer.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

even een kick, iemand een nummer van de batterijtjes in de sleutel ? zojuist in mijn 2e sleutel batterij ook overleden, deed het vanmorgen nog, net na een redelijk ritje totaal niet meer. overleden dus <_<.

Link naar reactie

Verschil tussen ml en vl zijn de soldeerpootjes. Even opletten dus.....

Gaat anders niet passen of je maakt kortsluiting of je moet met een pielig draadje gaan rommelen in je sleutelbehuizing

 

Heb hier destijds voor een e46 batterijtjes besteld, foto van de sleutel en bouwjaar en maand auto gemaild  en ik kreeg direct de goede. 

De oplaadbare batterijen zijn wel leeg bij levering dus met rijden opladen!

 

https://www.auto-sleutel.nl/autosleutels

 

Op YouTube tube staan diverse filmpjes over hoe je de sleutel kan open maken en de batterij kan vervangen

 

Suc6

 

 

aangepast door Blackwwz3
  • Like 1
Link naar reactie

^ah kijk, hartelijk dank, dan zal ik hen ook even mail vanavond. volgens mij zijn nu beide sleutels met een kapot batterijtje. maar 1 is er niet geprogrameerd toen ik een nieuwe GM5 heb laten monteren, dit zal zelf wel lukken maar eerst eens baterij'tjes regelen. nogmaals dank voor de info!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.