Ga naar inhoud

Firenza banden... iemand ervaring mee?


polowonder

Aanbevolen berichten

Hallo, ik kan voor minder dan € 1000 een setje imitatie BBS velgen 8 x18 (ET35) en achteraan 9x18 (et43) met Firenza 225/40x18 en achteraan 235/40x18 kopen. Nu ik deed een berekening op deze site en de achterste zijn niet helemaal juist van afroldiameter, namelijk:

Difference in circumference:mm or 2.77% So when your speedo reads 70mph, you're actually travelling at mph 71.94mph (mogelijks gaat ie dan juist :schater: )

dus illegaal eigenlijk. Maar bruikbaar tot de achterste versleten zijn, en dan 255/35 er op (afwijking 1.26%).

Iemand ervaring met die banden? Volgens de verkoper zijn ze een 'hype' in Nedeland

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Iemand ervaring met die banden? Volgens de verkoper zijn ze een 'hype' in Nedeland

Hmmm.... Firenza Banden

De enige hype op bandengebied was dat iedereen tegen chinese banden was. Firenza is Japans, maar verder nog nooit van gehoord. Voor bij mij in de straat kan ik melden: geen hype.... :schater:

Link naar reactie
Hmmm.... Firenza Banden

De enige hype op bandengebied was dat iedereen tegen chinese banden was. Firenza is Japans, maar verder nog nooit van gehoord. Voor bij mij in de straat kan ik melden: geen hype.... :schater:

Nu, "volgens de verkoper" (die weet natuurlijk niet dat de ZZZ rijders niet alles zomaar aannemen), is dat zo, misschien is jouw straat wat traag voor hypes? :schater:

Maar ik 'googelde" intussen wat, en die Firenza's krijgen wel geen echt slechte reviews. Ze zijn van Sumo voor mij ook een duister merk.

de man heeft een set zilveren velgen te koop (waar nu net die banden opzitten), en een setje zonder banden met zwarte centers. Volgens mij niet echt mooi op een donkere (Oxford Grün II Metallic) auto.

De man is niet echt bereid om de banden af te halen. Ik deed het voorstel, ik kom ze eerst eens 'passen', en we rijden dan naar de bandencentrale om ze te vervangen (en de achterste meteen aan de juitse maat). Maar ik krijg zonet antwoord dat hij niet wil!

ik wacht dus nog even af

Link naar reactie
Nog nooit van gehoord wil niet per definitie zeggen dat iets slecht is. Ik heb er geen ervaring mee, gewoon proberen lijkt mij.

Ik heb de man intussen laten weten niet meer geïnteresseerd te zijn. Op de QP zitten vrij goede banden, mogelijks vind ik wat tegen dat die aan vernieuwing toe zijn.

Dank in elk geval voor de reacties <_<

Link naar reactie

Mocht iemand anders geïnteresseerd zijn: dit zijn ze:

bmw00004.jpg

Link naar reactie
Nu ik deed een berekening op deze site en de achterste zijn niet helemaal juist van afroldiameter, namelijk:

Difference in circumference:mm or 2.77% So when your speedo reads 70mph, you're actually travelling at mph 71.94mph (mogelijks gaat ie dan juist :schater: )

Wel een interessante vraag: als alleen je achterbanden afwijken: heb je dan een verschil op je snelheidsmeter...? <_<

Link naar reactie
Wel een interessante vraag: als alleen je achterbanden afwijken: heb je dan een verschil op je snelheidsmeter...? <_<

ligt eraan waar de snelheid gemeten wordt? op de versnellingsbak?

Ik meen me wel te herrineren dat er ooit mensen hier voorbij zijn gekomen die door verschillende rolomtrekken voor/achter continue ESP/ASC ingrijpen hadden (de auto denk dat ie de hele tijd slipt door verschil in omwentelingen voor/achter)

Link naar reactie
Mocht iemand anders geïnteresseerd zijn: dit zijn ze:

Dat zijn geen BBS imitaties maar gewoon Rondell's (81's geloof ik) Die koop je nieuw voor minder dan 1000 euro. Dus als je de banden eraf haalt ben je dus slechter af! :schater:

Nog nooit van gehoord wil niet per definitie zeggen dat iets slecht is. Ik heb er geen ervaring mee, gewoon proberen lijkt mij.

Zeg Opa, als ik het niet ken is het slecht ja! en bovendien heb ik altijd gelijk en ben ik beter als joun... dus....

Ik ken jou trouwens ook niet dus zal je ook wel niks zijn... <_<

Link naar reactie
Wel een interessante vraag: als alleen je achterbanden afwijken: heb je dan een verschil op je snelheidsmeter...? <_<
Ja: de snelheidspuls komt van het differentieel.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Onder mijn Z3 zaten 4 Firenza banden in de maat 225x40x18.

Dat is helemaal niks!! Heel veel afrolgeluid! en weinig grip, zelfs in een 1.8.

Ik heb ze ondertussen vervangen terwijl er nog genoeg profiel op zat.

Je hebt ze niet gekocht, maar misschien wel handig voor een ander om te weten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.