Ga naar inhoud

Van zwarte naar chromen grille?


Individual

Aanbevolen berichten

Goed, ik heb de auto net een week en vind dat ie er fantastisch uitziet, maar misschien zou ie nog nét ietsje mooier zijn als de grille (de lamellen in de nieren) niet zwart zou zijn, maar chrome.

Iemand een idee of dat simpel te doen is? Wat de kosten zouden zijn? En hoe je aan chroom nieren komt?

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goed, ik heb de auto net een week en vind dat ie er fantastisch uitziet, maar misschien zou ie nog nét ietsje mooier zijn als de grille (de lamellen in de nieren) niet zwart zou zijn, maar chrome.

Iemand een idee of dat simpel te doen is? Wat de kosten zouden zijn? En hoe je aan chroom nieren komt?

Meerdere mogelijkheden: je kan een compleet chrome grille kopen (meestal verchroomd plastic), of je kan de 'latjes' alleen met chromen stukjes bekleden. Deze schuiven er dan gewoon over.

Of het mooier is zal ook van het kleur van de auto afhangen. Voor mij, mooier op een donkere auto, vooral als hij dan ook nog chroom accenten heeft aan de buitenzijde.

Link naar reactie
Of het mooier is zal ook van het kleur van de auto afhangen. Voor mij, mooier op een donkere auto, vooral als hij dan ook nog chroom accenten heeft aan de buitenzijde.
Mijn autootje is nachtblau. Ik denk dat het daarbij wel mooier staat. Hoewel er verder weinig chroom aan zit.
erg simpel, 3 minuten werk. Nieren wip je er zo uit (doe je motorkap maar eens open en kijk van binnen). Kosten.. reken op EUR 80, nieuwe set op Ebay. Chrome nieren hier te verkrijgen.

succes! :thumbup:

Ha, thanks! Meteen 'toevoegen aan favorieten' gedaan. Ik weet nog niet zeker of ik chroom wil, maar nu weet ik in ieder geval dat het goedkoop en makkelijk kan. :D
Link naar reactie
  • Administrator

Staat volgens mij niet omdat de rest van de auto - inclusief je koplampen - donker is ... Bij chromen koplampen zou ik zeggen doen, maar bij donkere koplampen niet ...

Link naar reactie
Staat volgens mij niet omdat de rest van de auto - inclusief je koplampen - donker is ... Bij chromen koplampen zou ik zeggen doen, maar bij donkere koplampen niet ...
Nou, ik ben daar nog niet over uit. Ik kwam pas een foto tegen van twee Z4's. Naast elkaar geparkeerd, beiden in een donkere kleur. De een met een zwarte grille (wel de chromen rand), de ander met een geheel chroom grille. Dat zag er toch best goed uit. Helaas kan ik die foto nu natuurlijk nergens meer vinden.

Als je naar foto's van grilles zoekt zie je trouwens ook nog een variant met grijzige lamellen (mat dus, niet chroom), die mensen dan vaak zwart maken. Of men maakt echt de hele grille zwart, inclusief de chroom lijst.

Dan krijg je zoiets:

1zqu69v.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb al redelijk wat speurwerk gedaan maar kan eigelijk nergens een foto vinden van een zwarte Z4 ( liefst met de donkere koplampen en oranje knippers ) met chrome dan wel volledig matzwarte nieren... :thumbup: ...

Ben namelijk van plan de nieren van de Z te vervangen maar ben nog niet helemaal zeker over de juiste set...matzwart of chrome..

Wie o wie ?

Link naar reactie

Ze doen het op het z4 forum ook vaak eerst even met zwarte elektra tape, op te zien of het wel staat.

En dat schijnt ook best goed te blijven zitten.

Ik twijfel ook nog steeds om voor geheel zwart te gaan :thumbup:

Link naar reactie
Ze doen het op het z4 forum ook vaak eerst even met zwarte elektra tape, op te zien of het wel staat.

En dat schijnt ook best goed te blijven zitten.

Ik twijfel ook nog steeds om voor geheel zwart te gaan :thumbup:

Zoiets las ik idd net al even.....wellicht dat ik dat eerst maar eens even ga proberen....maar weet eigelijk al wel dat dit goed zal gaan staan...te meer omdat ik al zwarte koplampkes heb...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.