Ga naar inhoud

marktwaarde Z3 M Coupe


Snoep

Aanbevolen berichten

Forumgenoten,

Het lijkt als ik de verschillende verkoopsites bekijk, dat de Z3 M Coupe nauwelijks minder waard wordt. De kilometerstand lijkt wel van invloed op de marktwaarde. Ik heb daarom de volgende theorie:

Een goed onderhouden Z3 M Coupe verliest nauwelijks aan marktwaarde tenzij hij goed onderhouden is. De reden voor de beperkte afschrijving is gelegen in het gegeven dat er relatief weining van beschikbaar zijn.

Zijn jullie het eens met deze stelling? Het zou fijn zijn als jullie aangeven waarom jullie het wel/niet eens zijn met de stelling.

Groet en dank!

E.R.

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

:kisstogether: [beterweetmanmodus aan] vervang 'tenzij' door 'mits', dan zou je stelling kunnen kloppen. Anders gaan alle M-bezitters acuut op onderhoud bezuinigen.... [beterweetmanmodus uit]
Link naar reactie
:kisstogether: [beterweetmanmodus aan] vervang 'tenzij' door 'mits', dan zou je stelling kunnen kloppen. Anders gaan alle M-bezitters acuut op onderhoud bezuinigen.... [beterweetmanmodus uit]

Dag OmeLo,

Het is slechts een stelling die ik geponeerd heb. Deze verkondigt niet per definitie mijn persoonlijke mening/ kennis. De stelling is louter bedoeld om deze te toetsen aan de inzichten van medeforumgenoten.

Groet en dank voor je reactie!

E.R.

Link naar reactie
:kisstogether: Bedoel je echt dat een M coupe minder afschrijft als je 'm slecht onderhoudt....? :m:

Dag OmeLo,

Ik bedoel natuurlijk dat hij minder afschrijft (althans dat lijkt erop) bij een goed en aantoonbaar onderhoud. Echter de moraal van mijn stelling is dat een Z3 M Coupe veel minder afschrijft dan een een BMW 5 of 7 serie. En nog veel minder dan een Jaguar.

Groet!

E.R.

Link naar reactie
Een goed onderhouden Z3 M Coupe verliest nauwelijks aan marktwaarde tenzij hij goed onderhouden is. De reden voor de beperkte afschrijving is gelegen in het gegeven dat er relatief weining van beschikbaar zijn.

Beste E.R.

Zoals OmeLo al aangeeft... verander je "tenzij" even in "mits".

Zoals het er nu staat beweer je dat een slecht onderhouden Mqp weinig aan waarde verliest. Lijkt me niet de bedoeling.

Groetjes,

Saskia

Link naar reactie

Er is een verschil tussen marktwaarde en de prijs die de auto daadwerkelijk op zal brengen.

Ik houd het aanbod redelijk bij.

:kisstogether: coupe's blijven nog goed boven de 20k hangen, maar blijven er dan ook behoorlijk lang op staan.

Het lijkt me dus relevanter om te vragen voor welk bedrag je de auto kwijt kunt in plaats van wat de marktwaarde is.

Vooral in de huidige situatie waarin de auto verkoop stagneert, hecht ik persoonlijk weinig waarde aan vraagprijzen.

Link naar reactie

Ik denk dat je M optic for Life even om zijn mening kan vragen hierover.

Hij verkoopt momenteel nml zijn zéér goed onderhouden, originele, van alle papieren voorziene Z3 :kisstogether: Coupé S54 (nog zeldzamerderderder ;) )

Het verschil tussen zijn vraagprijs vorig jaar en zijn actuele onderhandelingsprijs nu, bedraagt een kleine tweedhandse auto...

Hetgeen je ziet op de diverse verkoopsites zijn VRAAGprijzen, wat er uiteindelijk voor betaald wordt, is volgens mij heel wat minder...

Een Z3 Coupé is namelijk een auto voor een bepaald publiek (met een hoek af ging ik hier nu zeggen, maar nee... :schater: ) en valt heel wat moeilijker te verkopen dan een :m: roadster. Een cabrio is er nu eenmaal voor een breder publiek en dat die dan een lekkere 6 cylinder :huh: motor heeft, is mooi meegenomen.

Conclusie : als je denkt dat je binnen een paar jaar je :m: coupé zal verkopen voor een dikke 20 000 € of meer, dan zeg ik := dream on !

Link naar reactie

Tja, als je 'm 70 jaar in de garage laat staan brengt ie wellicht nog 5 miljoen op......... :rolleyes: Waarom wil iedereen zich nou rijk rekenen??? Rijden met die kar, have fun, en als je ander leuk speelgeod tegenkomt duw je 'm eruit :schater:

Link naar reactie
Tja, als je 'm 70 jaar in de garage laat staan brengt ie wellicht nog 5 miljoen op......... :newblush: Waarom wil iedereen zich nou rijk rekenen??? Rijden met die kar, have fun, en als je ander leuk speelgeod tegenkomt duw je 'm eruit :schater:

Volledig mee eens. :rolleyes: Dat is ook mijn idee betreffende mijn Coupé.

Ik heb 'm naar mijn zin veranderd en of anderen dat nu leuk vinden of niet, of hij daardoor meer of minder waard is, kan me niet schelen. Ik hou ervan om ermee te rijden (veel te weinig naar mijn zin) en de rest zien we wel.

Trouwens, mijn jongste zoon wil 'm na mijn overlijden wel overnemen, heeft ie altijd gezegd... :blink::schater:

Link naar reactie

Van alle uitvoeringen van de Z3 coupe en de :newblush: coupe zijn in totaal 17751 gebouwd. Getallen:

Z3 coupe 11460

Z3M coupe 6291

Totaal coupe's: 17.751

Ter vergelijk:

Z3 roadster 263887

Z3M roadster 71241

Totaal roadsters: 338.128

De verdeling van de :blink: coupe's:

ECE S50 (LHD): 2,178 built from 04/98 thru 06/2000

ECE S50 (RHD): 821 built from 08/98 thru 06/2000

NA S52 (LHD): 2,180 built from 07/98 thru 06/2000

ECE S54 (LHD): 281 built from 02/2001 thru 05/2002 (in ieder geval 1 minder nu :rolleyes: )

ECE S54 (RHD): 168 built from 02/2001 thru 05/2002

NA S54 (LHD): 690 built from 02/2001 thru 05/2002

We hebben ooit in dit draadje gezien dat de meest exclusieve coupe de Z3 coupe 3.0i is. Met 3.853 stuks het meest exclusief. Van de 2.8 zijn er dus 7,607 gebouwd, nipt meer dan alle :ok: coupe uitvoering samen.

Is een Z3 coupe of een :unsure: coupe nu waardevaster daardoor? Ja en nee. Dezelfde reden dat er nog geen 18.000 van zijn gebouwd spelen ook mee in wat ie nu waard is. Dus nee: Veel mensen vinden het een draak van een auto en onpraktisch.

en ja: Voor een liefhebber is ie iets waard.

Ik zou inderdaad gewoon lekker in je coupe gaan rijden, genieten van het ding. Als je 'm als beleggingsobject hebt gekocht, lekker in een warme garage zetten en eens per zoveel maanden op een droge dag een rondje rijden (maar dat zou jammer zijn).

Link naar reactie
Z3M coupe 6291

Totaal coupe's: 17.751

Ter vergelijk:

Z3M roadster 71241

Totaal roadsters: 338.128

Een snelle rekensom

35% van de coupes is een Mcoupe

20%van de roadsters is een M

Link naar reactie
Volledig mee eens. :wave: Dat is ook mijn idee betreffende mijn Coupé.

Ik heb 'm naar mijn zin veranderd en of anderen dat nu leuk vinden of niet, of hij daardoor meer of minder waard is, kan me niet schelen. Ik hou ervan om ermee te rijden (veel te weinig naar mijn zin) en de rest zien we wel.

Trouwens, mijn jongste zoon wil 'm na mijn overlijden wel overnemen, heeft ie altijd gezegd... :wub::schater:

ik denk als je overlijdt, dat je coupe niet meer zo mooi is... en nog kleiner als ie al was.

Link naar reactie
ik denk als je overlijdt, dat je coupe niet meer zo mooi is... en nog kleiner als ie al was.

Die kans is eerder klein, omdat ik er veel te weinig mee rijd (geen 10K/jaar).

Maar mocht ik het leven laten in de QP, dan was ik in ieder geval iets aan het doen wat me veel plezier bezorgde :schater:

Link naar reactie

dan is mijn origineel Nederlandse, niet kortgereden, 1 van 21, inmiddels vast wel 1 van de weinigen. Wat vreemd lijkt, want ik heb meerdere advertenties gezien die dit origineel Nederlands vermelden, dus ik vermoed dat er wellicht meer dan 21 geleverd zijn op NL platen. Boeit eigenlijk verder ook niks..

Link naar reactie

zonder ertegenin te gaan, want waarde is marktbepaald en de markt is niet al te best nu, deze auto staat al eeuwen te koop, wellicht is er iets anders mis dan enkel de prijs....Als het echt een nette is, dan was ie allang verkocht geweest.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.