Ga naar inhoud

Verlaging Z4


DonCampo

Aanbevolen berichten

Hi all,

Ik heb al even gezocht op het forum maar nog niet gevonden wat ik zoek (don't shoot me als ik iets over het hoofd heb gezien)

Zou mijn Z4 graag iets willen verlagen, heeft iemand hier ervaring mee? Er zitten momenteel 18" velgen onder met Dunlop Sportmaxx banden (225 voor en 225 achter). Welke verlagingsset is aan te bevelen om circa 2 cm dichter op het asfalt te komen?

Dank voor jullie input :wub:

Link naar reactie
  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hi all,

Ik heb al even gezocht op het forum maar nog niet gevonden wat ik zoek (don't shoot me als ik iets over het hoofd heb gezien)

Zou mijn Z4 graag iets willen verlagen, heeft iemand hier ervaring mee? Er zitten momenteel 18" velgen onder met Dunlop Sportmaxx banden (225 voor en 225 achter). Welke verlagingsset is aan te bevelen om circa 2 cm dichter op het asfalt te komen?

Dank voor jullie input :wub:

Onder mijn z4 3.0 heb ik een eibach setje zitten. past dan ongeveer nog een vinger tussen de band en wielkast rand. en ziet er erg netjes uit!

Ik heb er nog geen een drempel mee geraakt.....

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Robert

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
heb ook een iebach setje onder mijn zzz.

oordeel zelf of dit te hoog of te laag is.

Ehm.... te laag, naar mijn mening.... :) Maar ieder zijn smaak natuurlijk!

Wel ontzettend mooie velgen, overigens. Welke zijn dat?

Link naar reactie
weet je ook de exacte maten en het merk van de velgen?

merk weet ik niet exact (om dat 't kopies zijn) bandencentrale heeft ze geleverd. maar dacht duitse makelij.

8.5J voor en 9J achter maar kan ook 2x 8.5J zijn en verschillende ET waarde.

Zal is kijken als'k mijn velgen langs binnen kuis en er af heb. denk dat 't daar ergens staat maar ben niet zeker.

'll keep you informed.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Hi all,

Ik heb al even gezocht op het forum maar nog niet gevonden wat ik zoek (don't shoot me als ik iets over het hoofd heb gezien)

Zou mijn Z4 graag iets willen verlagen, heeft iemand hier ervaring mee? Er zitten momenteel 18" velgen onder met Dunlop Sportmaxx banden (225 voor en 225 achter). Welke verlagingsset is aan te bevelen om circa 2 cm dichter op het asfalt te komen?

Dank voor jullie input <_<

Gewoon niet doen, is al laag genoeg. Ik heb al last genoeg van ergens tegenaan te schuren.

Link naar reactie
Gewoon niet doen, is al laag genoeg. Ik heb al last genoeg van ergens tegenaan te schuren.

Eenzijdige, nergens op gebaseerde reactie op een post uit juni 2009 <_< . Als iemand vraagt om verlagingstips, is 'niet doen' weinig nuttig.

L&B politie smiley_police.gif zegt: met een fatsoenlijke (lees kwaliteits-) verlaging oogt de auto een stuk beter en komen de rijeigenschappen tot leven, zonder dat er geschuurd hoeft te worden. Ga voor een schroefset van K&W of H&R (nu op de QP, ben zeer tevreden), verdere tips en details genoeg hier op het forum. :chick:

Link naar reactie
Het is niet alleen als reactie op een vraag van juni 2009, maar ten eerste zit ik er nog niet lang op (forum) en ook voor nieuwe gebruikers die hierover ook iets willen weten kunnen hieraan toch iets hebben.

Ben het niet oneens met je mening, maar als je zoiets dan toch per se kwijt wilt dan hoor je er ook wat argumenten bij te geven. Iets van "Z4 schraapt standaard al de krijtstrepen van de weg", of "Z4 rijdt al als een kart op standaard veren".

Link naar reactie

L&B is the only way <_<

Eibach Pro Kit is op zich voldoende voor een minimale verlaging. Wil je wat meer geld uitgeven dan zou ik idd voor een schroefset gaan. Zelf heb ik een Eibach Pro Street schroefset en ook die bevalt erg goed.

Link naar reactie

Daar ik niet veeleisend ben, zijn de standaardveren goed genoeg. De wegligging is voor mij al zeer bevredigend en de wagen rijdt super lekker.

Ik wil gewoon maar zeggen dat ik veel last heb van dikwijls met de onderkant ergens te schrapen <_<

Ik moet goed opletten dat als ik ergens een oprit van een winkelparking of een stoep op moet, deze goed bekijk of de spoiler voor of in het midden van de auto blijf ik anders steken. Nu met de zzzz moet ik om zonder problemen mijn garage in te rijden plankjes leggen.

Link naar reactie
Eenzijdige, nergens op gebaseerde reactie op een post uit juni 2009 <_< . Als iemand vraagt om verlagingstips, is 'niet doen' weinig nuttig.

L&B politie smiley_police.gif zegt: met een fatsoenlijke (lees kwaliteits-) verlaging oogt de auto een stuk beter en komen de rijeigenschappen tot leven, zonder dat er geschuurd hoeft te worden. Ga voor een schroefset van K&W of H&R (nu op de QP, ben zeer tevreden), verdere tips en details genoeg hier op het forum. :)

Ik vraag me af of jij wel een leven hebt buiten het forum. Alleen maar zoeken of iemand naar jouw idee niet helemaal correct een reactie plaatst.

Je had dominee moeten worden. :chick:

Link naar reactie
Ik vraag me af of jij wel een leven hebt buiten het forum. Alleen maar zoeken of iemand naar jouw idee niet helemaal correct een reactie plaatst.

Je had dominee moeten worden. <_<

Ja Martijn, dát doe je nu toch niet :chick::schater:

Wat een gezeik man...

Link naar reactie
Het is niet alleen als reactie op een vraag van juni 2009, maar ten eerste zit ik er nog niet lang op (forum) en ook voor nieuwe gebruikers die hierover ook iets willen weten kunnen hieraan toch iets hebben.

dat zou kunnen inderdaad <_<

Ik vraag me af of jij wel een leven hebt buiten het forum. Alleen maar zoeken of iemand naar jouw idee niet helemaal correct een reactie plaatst. Je had dominee moeten worden. :chick:

... of moderator :schater::)

Link naar reactie
misschien is er een vacature. Maar waa <_< rschijnlijk ben je toch wel een heel aardige gast, en ik een zeiksnor die te veel gezopen heeft...

ook dat zou kunnen inderdaad :chick:

Link naar reactie

De "droom Z" ziet er voor iedereen anders uit, laten we dat voorop stellen. Voor de een is een Z pas af als ie verlaagd is, voor de ander is dat precies wat het een :chick: auto maakt.

wat betreft deze post...

Gewoon niet doen, is al laag genoeg. Ik heb al last genoeg van ergens tegenaan te schuren.

...zou hij meer waarde hebben gehad als je erbij had gezet welk onderstel je nu hebt (ik vermoed OEM, maar is het standaard of :) ) en waar je zoal rijdt met je Z. Afgelopen weekend ben in Belgie geweest en daar heb ik meerdere keren wegdek gezien waarbij ik blij was dat mijn Z niet verlaagd is. Terwijl ik op gemiddeld Nederlands wegdek volgens mij geen problemen zou hebben als ie een aantal cm's lager zou liggen.

misschien is er een vacature.

misschien? <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.