Ga naar inhoud

Importeren


Aanbevolen berichten

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb 2 keer een BMW uit Duitsland gehaald, 1 E36 coupe en recent een E46 coupe. Eerste keer gewoon NL kentekens van mijn broer zijn BMW erop geschroefd en naar huis gereden. Is allemaal goed gegaan maar natuurlijk oiliedom :rolleyes: Paar maanden geleden bij een handelaar een 320ci gekocht. Deze handelaar had binnen een uur de zogenaamde yellow plates geregeld. Deze zijn 5 dagen geldig inclusief een WA verzekering. Kosten iets minder dan € 100,--. Zelf onder het genot van een bak koffie gewacht en hoefde zelf dus niet naar allerlei ambten toe. Wel natuurlijk geldig rijbewijs en ID meenemen, maar dat moet je toch.

Weet trouwens nog een mooie zilveren Z3 3.0 te staan uit 2001 in Duitsland. Ben zelf afgehaakt omdat ik momenteel bezig ben met een M maar voor iemand die interesse heeft heb ik wel al veel info over deze auto.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Zag deze tekst vandaag voorbij komen:

Steeds meer Nederlanders importeren zelf hun tweedehandsauto en ook dealerbedrijven hebben deze markt ontdekt.

In 2009 zijn volgens brancheorganisatie Bovag ruim 78.000 occasions uit het buitenland gehaald; een stijging van zo'n 8 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Dit betekent dat jaarlijks een op de tien gebruikte auto's die particulieren bij autobedrijven kopen, uit het buitenland komt. Vooral Duitsland is populair, zowel vanwege de prijs als het grote aanbod.

De merken Audi, BMW, Mercedes-Benz en Volvo in de leeftijdscategorie 1 tot 4 jaar blijken favoriet. Dealers zijn deze markt sinds 2008 meer en meer aan het ontdekken en speuren Duitsland af naar occasions.

Oudere auto's worden volgens de Bovag, die zich baseert op cijfers van de Rijksdienst voor het Wegverkeer, vooral door particulieren geïmporteerd.

Minder bpm afdragen

Op een geïmporteerde auto moet nog aanschafbelasting (bpm) worden afgedragen, maar bedrag is afhankelijk van de leeftijd. Voor een jaar oude auto resteert nog maar zo'n 70 procent aan bpm en bij vier jaar is dat gedaald naar minder dan 50 procent.

Na tien jaar is dat nog circa 10 procent. Pas na 19,5 jaar is een geïmporteerde auto helemaal vrij van bpm.

Link naar reactie

dag bmw rijders ,heb samen met vriendin(bijna vrouw) 4 weken geleden een bmw z3 uit duitsland gehaald en door dealer het exportkenteken laten regelen zonder aanwezigheid van ons.

de bmw z3 gaat woensdag naar de rdw,ben nu op zoek naar een opvolger voor mijn opel vectra met 450.000 km op de teller .

ben weer op mobile aan het kijken voor een bmw 320 d,dus goede ervaringen met kopen in duitsland veel meer aanbod.

groetjes jan strijb.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.