Ga naar inhoud

CVO - EWG


Aanbevolen berichten

Binnenkort ga ik (evenals in 2007, maar toen aankoop bij dealer in D) een auto importeren en laten keuren bij de RDW.

Verkoper in Duitsland (particulier) heeft geen CVO en BMW NL vraagt 100 euro voor aanmaken CVO. Wat nu?

* 100 euro uitgeven in NL?

* Iemand tips, recente ervaringen met keuring zonder CVO?

Er is op dit forum al het een en ander geschreven over het CVO (certificaat van overeenstemming, COC (Engels) EWG (Duits).

Samenvatting:

Bezit CVO

- voorkomt weging bij keuring (dus geen weegkosten en geen verassing vwb gewicht en wegenbelasting)

- leidt tot een juiste omschrijving type auto (Geen omschrijving BMW Z3 R/C)

- geeft juist trekgewicht auto (non issue in dit geval voor Z3)

Wat nu? :newblush:

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ralf, ik heb er geen verstand van, maar ik zou....

Wat nu? :newblush:

...beantwoorden met...

* 100 euro uitgeven in NL!

Wat is 100 euro nu op de aankoop van zo'n wagen. Zorg er gewoon voor dat je niet voor verrassingen komt te staan.

My 2 cents (nu hoef je nog maar 99,98 euro bij te lappen :thumbup: )

Link naar reactie

Het gaat zich ook niet direct om die 100 euro, maar meer om de attitude aan de telefoon.

Op de vraag of die 100 euro administratiekosten waren o.i.d. kon ze me geen antwoord geven. "Printje kost gewoon zoveel, ..blabla dag meneer"

Ik denk dat BMW AG bij de oosterburen eens ga proberen... :newblush:

Link naar reactie

bpmberkenen.com zegt:

Vroeger moesten auto's die werden ingevoerd een invoerkeuring door de RDW ondergaan. Dit is veranderd. Tegenwoordig ondergaan invoerauto's een identiteit controle en wordt er naar het CVO (Certificaat van Overeenkomst) gekeken.

De identiteit controle houdt in dat de RDW de nummers van de auto controleert met de buitenlandse papieren. Indien dat overeen komt wordt er gekeken of de bewuste auto niet als gestolen te boek staat. Ten slotte wordt met de buitenlandse papieren en het CVO bepaald om wat voor auto het precies gaat. In principe moet je het CVO bij je auto hebben, al is het voor de meeste auto's niet echt noodzakelijk. Als je dus geen CVO hebt, maak je niet te druk en ga gewoon zonder.

De RDW zelf zegt:

Met het CVO kunt u aantonen dat het voertuig voldoet aan de gestelde toelatingseisen.

Het kan voorkomen dat bepaalde technische gegevens op het buitenlandse kentekenbewijs ontbreken, met name de trekgewichten en milieugegevens. Als u een CVO overlegt, komen alle relevante (milieu-)technische gegevens op het Nederlandse kentekenbewijs en/of in het kentekenregister te staan.

martinvh schreef op dit forum:

Je hebt de CVO niet persé nodig....

Meestal krijg je hem vanuit Duitsland mee van de eigenaar.

Wanneer je hem niet hebt, moet je bij de RDW 19,- EURO weegkosten betalen .... dat is altijd beter dan lang wachten op een CVO (EWG) en er misschien dik voor betalen.

Dus: toch voor de zekerheid de RDW maar even bellen en navragen :newblush: .

Overigens had ik het CVO heel snel in huis, de volgende dag al. En gratis. Het kan verkeren...

Link naar reactie
Gewoon niets proberen, ik heb bij het invoeren van mijn Z4 ook geen CVO gehad. Was geen probleem ze kijken in de computer en klaar is kees ehh Ralf :newblush:

Dank voor jullie bijdrage.

Net even Deutsch geredet.

Ik kan in D bij de dealer (waar ik in '07 mijn 1.8 kocht) voor noppes de CVO middels faxen van de Fzg-Brief aanvragen. Dat maar ff doen denk ik.

Wat een dienstverlening, hij wist bij het zeggen van mijn naam exact welke auto ik toen had gekocht, of ik 'm nog had, wie de eerste eigenaar was geweest...etc. :thumbup:

Link naar reactie
Het gaat zich ook niet direct om die 100 euro, maar meer om de attitude aan de telefoon.

Ich verstehe, die Freude am Einfuhren is op deze manier ver te zoeken. :newblush:

Goed te horen dat je het al via de originele dealer hebt opgelost. :thumbup:

Wanneer mag je 'm gaan halen??

Link naar reactie

De kosten van een gebruikte personen of bedrijfsauto vanuit een EU-land bedragen:

Opname kosten €50,--

Aanvraag voertiugbewijs €37,--

Aanvraag tennaamstellingsbewijs € 9,--

Eventueel bijkomende kosten zijn:

APK keuring €29,50

Toeslag dieselroetmeting €15,--

Toeslag van weging <3500 kg € 5,--

Volgens de RDW.

grtz Ron die binnenkort ook moet invoeren :newblush:

Link naar reactie

Woensdag morgen staat de overdracht gepland. Vroeg weg met de ZZZ van Jackie_P, we proberen er een leuk dagje van te maken.

Als alles qua administratieve rompslomp snel gaat, wordt 't echt leuk........Wiesmann in Dulmen is n.l. om de hoek

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.