Ga naar inhoud

CVO - EWG


Aanbevolen berichten

Binnenkort ga ik (evenals in 2007, maar toen aankoop bij dealer in D) een auto importeren en laten keuren bij de RDW.

Verkoper in Duitsland (particulier) heeft geen CVO en BMW NL vraagt 100 euro voor aanmaken CVO. Wat nu?

* 100 euro uitgeven in NL?

* Iemand tips, recente ervaringen met keuring zonder CVO?

Er is op dit forum al het een en ander geschreven over het CVO (certificaat van overeenstemming, COC (Engels) EWG (Duits).

Samenvatting:

Bezit CVO

- voorkomt weging bij keuring (dus geen weegkosten en geen verassing vwb gewicht en wegenbelasting)

- leidt tot een juiste omschrijving type auto (Geen omschrijving BMW Z3 R/C)

- geeft juist trekgewicht auto (non issue in dit geval voor Z3)

Wat nu? :newblush:

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ralf, ik heb er geen verstand van, maar ik zou....

Wat nu? :newblush:

...beantwoorden met...

* 100 euro uitgeven in NL!

Wat is 100 euro nu op de aankoop van zo'n wagen. Zorg er gewoon voor dat je niet voor verrassingen komt te staan.

My 2 cents (nu hoef je nog maar 99,98 euro bij te lappen :thumbup: )

Link naar reactie

Het gaat zich ook niet direct om die 100 euro, maar meer om de attitude aan de telefoon.

Op de vraag of die 100 euro administratiekosten waren o.i.d. kon ze me geen antwoord geven. "Printje kost gewoon zoveel, ..blabla dag meneer"

Ik denk dat BMW AG bij de oosterburen eens ga proberen... :newblush:

Link naar reactie

bpmberkenen.com zegt:

Vroeger moesten auto's die werden ingevoerd een invoerkeuring door de RDW ondergaan. Dit is veranderd. Tegenwoordig ondergaan invoerauto's een identiteit controle en wordt er naar het CVO (Certificaat van Overeenkomst) gekeken.