Ga naar inhoud

Schokbrekers


Huub

Aanbevolen berichten

Wanneer vervangen van schokbrekers,

Rij weer op de 19ers rond net zoals andere jaren en heb nu een aanlopend rechtervoorwiel in een linkerbocht nooit last van gehad maar nu wel.

Heb nu een rand van het binnenscherm eraf gehaald en het is nu beter.

kan het zijn dat mijn schokbrekers aan vervanging toe zijn?Heb er 140000 Km mee gereden.

Zit dan op vervangingsschokbrekers te denken aan Bilstein b8 dempers met eibachkit,alla Navigator.

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Probeer de auto rechtsvoor eens goed naar beneden te drukken, hij moet dan vrijwel meteen in de orginele stand terugveren zonder te stuiteren. Stuitert hij wel is het tijd voor bilsteins, stuitert hij niet moet je je inbeelden dat hij stuitert en alsnog een setje bilsteins eronder schroeven. :thumbup:

Link naar reactie
Wanneer vervangen van schokbrekers

Onze coupe heeft nu 125.000 gelopen en toen ik hem een maandje terug op ging pikken na de APK vertelde de monteur dat de schokdemper rechts achter "wat zweette". Hij zei dat het niet acuut vervangen was, maar wel iets om "eens over na te gaan denken".

Nu is Huub van de L&B, dan ben ik van de H&B. Het hoeft voor mij niet meteen lager. Beetje mag wel 1 a 2 cm, maar ik vind het erg fijn dat ik overal gewoon kan rijden zonder aan de grond te komen. Nu weet ik dat je verlaagt door kortere veren, maar hebben zo'n Bilstein schokdempers ook invloed op hoe hoog ie op zijn pootjes staat als ik de standaard veren gebruik?

Link naar reactie

De Bilstein vervangt de oem demper en blijft op de zelfde hoogte alleen de Eibachveer zorgt voor de 2 a3 cm verlaging.

Bilstein B8 Sprint schokdemper

Meer wegcontact voelen door verlaging!

De schokdemperserie voor verlaagde auto’s. De ingekorte demper zorgt voor snelle aanspreek verhouding van de schokdemper in elke situatie. Het sportieve demperkarakter zet het optische effect van de verlaging om in een sterk verbeterd weggedrag.

De jarenlange ervaring van Bilstein in de autosport zorgt ook hier voor de perfect afstemming ( ongeveer 10-15% stugger als origineel) van elk voertuig.

Link naar reactie

Huub ?! :unsure:

Dat jij nog met je oem schokbrekers rondrijdt ?

Denk wel dat die stilaan aan vervanging toe zijn, zeker als je ze al die tijd mishandelt hebt met verkorte veren...

Zoals reeds gezegd, ben ik zeer tevreden over de Bilstein B8's, die wel degelijk ontworpen zijn om ism verkorte veren te gebruiken. Alleen, zal ie niet meer zo diep liggen als nu, wegens de hardheid van de Bilsteins...(Kijk maar in mijn topic, dan zie je wat ik bedoel.)

Succes :nono:

Link naar reactie

Bij Bilstein gekeken, de omschrijving van de B6 past heel goed bij hoe ik het zie:

Bilstein B6 Sports

The shock absorber for those drivers who prefer a sports suspension but are not particularly interested in lowering the body. Also available in special design complete with reservoir for off-road vehicles.

No risk, more fun

For some people it's important to show what they have, for others it's sufficient to know that they have it. The theme of the discussion here is the sports suspension. The BILSTEIN B6 Sports shock absorber is the ideal solution for drivers revelling in the understatement . The wolf in sheep's clothing snarls, when necessary, but otherwise goes reliably about its work in daily traffic with no lowering of the body whatsoever.

Optimum road holding, enhanced tracking stabilisation and excellent damping force: the BILSTEIN B6 Sports is not only first choice as far as sports tuning is concerned but also in the sphere of safety.

Met veel doorklikken op de site van Bilstein kom je bij de online shop. B8 sports dempers voor de Z3 coupe 2.8 kosten daar 215 euro p.s. voor de voorkant en 127 euro p.s. voor de achterkant. (prijzen zijn daar ex btw, dus inclusief kom je op 255 euro voor en 151 euro achter, 812 voor de hele auto).

EDIT: op www.autoteilebox.de kun je dezelfde schokdempers vinde voor 176 euro voor de vooras (per kant) en 104 euro achter (per kant). Incl BTW

Ook nog even bij Koni.de gekeken. Daar hebben ze de "Koni Sport - Geel". Die is er in een "Huub L&B" versie "Koni Sport Short" en in een "Ruud H&B" versie, de "Koni Sport".

Prijzen zitten bij de online shop van Koni lager: voor 227 euro, achter 106. Als je een hele kit voor rondom koopt krijg je 3% korting en kom je op 646 euro uit (deze prijzen zijn weer allemaal inclusief MWST)

Link naar reactie

Bij Sandtler in Duitsland staan deze BTW incl op hun site :

Z3 Coupe 2.8/3.0, 7/97- B6 & B8 V 4402/4403 215,- B 2817 127,-

En dan vond ik nog niet meteen het laagste aanbod op de duitse markt, evt. D&W zou beter kunnen. Daar kocht ik mijn set.

Zoals je ziet spreekt men voor de Z3 QP over een "mixed set", nml. B6 en B8.

Dus jouw voorgaande reaktie dat de B6 je beter zou bevallen, kan voor 50% opgaan :unsure:

In het geval van de Z3 kom je steeds uit op deze combi, volledig B6 of B8 gaat blijkbaar technisch niet...

Link naar reactie

Zoals je ziet spreekt men voor de Z3 QP over een "mixed set", nml. B6 en B8.

Dus jouw voorgaande reaktie dat de B6 je beter zou bevallen, kan voor 50% opgaan :unsure:

In het geval van de Z3 kom je steeds uit op deze combi, volledig B6 of B8 gaat blijkbaar technisch niet...

Link naar reactie
In het geval van de Z3 kom je steeds uit op deze combi, volledig B6 of B8 gaat blijkbaar technisch niet...

De site van autoteilenbox en Bilstein zelf gebruiken dezelfde Webkat E-commerce shop. Daar komt een 100% B8 oplossing uit:

VE3-4402 BILSTEIN VE3-4402 Federbein BILSTEIN - B8 SPRINT 1 175,56 EUR / Stück (inkl. Mwst)

Einbauort Vorderachse links, Federbein, Einrohr-Upside-Down, oben Stift

VE3-4403 BILSTEIN VE3-4403 Federbein BILSTEIN - B8 SPRINT 1 175,56 EUR / Stück (inkl. Mwst)

Einbauort Vorderachse rechts, Federbein, Einrohr-Upside-Down, oben Stift

BE3-2817 BILSTEIN BE3-2817 Stoßdämpfer BILSTEIN - B8 SPRINT 1 103,16 EUR / Stück (inkl. Mwst)

Einbauort Hinterachse, Gasdruck, Einrohr, unten Auge, oben Stift

Artikelnummers stemmen dan weer wel overeen met wat Frank hierboven heeft gevonden.

Gek dat ze verder niks anders aanbieden. De B6 zou toch voor een wagen met de "ab werk" veren moeten zijn, de B8 is korter.

Deze Ebay-Sofort-Kaufen set is ook vaag.

bilstein_eibach.jpg

Eibach veren (30mm verlaging) met B6 schokdempers (die juist gemaakt zijn om op onverlaagde auto's gemonteerd te worden). Met 729 Euro wel goed geprijsd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.