Ga naar inhoud

Ipod / CD wisselaar / DVD


Maurits

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Zo, mijn eerste Z4 vraag dan: ik heb gekocht: 1x Z4 uit 2007 met 1x radio business (dus klein navigatiescherm), 1x CD Wisselaar en 1x DVD voor de navigatie.

In de MX5 had ik een Icelink / Dension Ipodlink, maar die nam de plaats van de CD wisselaar in. Ik wil nu graag de CD wisselaar behouden, alleen al omdat de business radio geen losse "CD gleuf" heeft. Zonder CD wisselaar dus helemaal geen CD's meer. Navigatie wil ik uiteraard ook graag behouden.

Nou heeft de business radio ook een AUX functie via "Mode". Wat kan ik daar zoal op aansluiten? Kan ik die alleen gebruiken voor apparaten die je niet op dat moment voedt, of kun je daar bijvoorbeeld ook zoiets als een Icelink aanhangen of bijvoorbeeld een kabeltje (met name: waar koop ik het, dat het kan staat wel vast lijkt mij) alleen voor het geluid en dus zonder voeding? En heeft iemand bijvoorbeeld wel eens de CD wisselaar kabel "gesplitst"? Ik bedoel dat er iets tussen komt waardoor je van die ene ingang op de radio twee ingangen maakt die je dan al naar believen omzet?

En vervolgens: voor bijna alles zal de radio er wel uit moeten. Is daar een simpele truc voor of heb je een speciale tool nodig?

Ik heb wel gezocht in de Z4 geluidstudio, waar wel veel vragen over Ipods waren, maar kon het antwoord op deze vragen zo 1,2,3 dan weer niet vinden. Bij voorbaat mijn excuses als de vraag toch al eens is gesteld: dan volstaat een simpele verwijzing daarnaar uiteraard!

Alvast veel dank!

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

www.intravention.co.uk Sinds kort is er dus ook een splitter beschikbaar waardoor je de Cd speler kunt houden naast de Ipod.Vermoed dat er op het forum nog geen ervaringen zijn maar met de Intravee zelf alleen maar positieve ervaringen (waaronder ondergetekende)

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Administrator

Ik heb ze gemaild, maar niks terug gehoord ... :rolleyes:

Maar de oplossing blijkt toch vrij simpel (maar niet goedkoop); Dension heeft ook een splitter die de oorspronkelijke Z4 CD-wisselaar in zijn waarde laat. Kost bij de meeste leveranciers EUR 59,- o.i.d. Heb je nog wel een Gateway 100 of 300 nodig (in mijn geval 300 omdat de leverancier door de 100's heen was en geen idee had wanneer die weer komen) en dan ben je in totaal toch snel minimaal EUR 225 (bij de Gateway 100) of EUR 300 (bij de Gateway 300) kwijt ...

Maar ach, om me nou keer op keer te ergeren aan een los kabeltje op de AUX aansluiting dat niet oplaadt en waarbij je nog steeds op de Ipod zelf moet kleauten is ook weer zoiets. Dan maar die EUR 300 en daarna eindeloos muziek ter waarborging van de Freude am Fahren ... :)

Link naar reactie
Ik heb ze gemaild, maar niks terug gehoord ... <_<

Maar de oplossing blijkt toch vrij simpel (maar niet goedkoop); Dension heeft ook een splitter die de oorspronkelijke Z4 CD-wisselaar in zijn waarde laat. Kost bij de meeste leveranciers EUR 59,- o.i.d. Heb je nog wel een Gateway 100 of 300 nodig (in mijn geval 300 omdat de leverancier door de 100's heen was en geen idee had wanneer die weer komen) en dan ben je in totaal toch snel minimaal EUR 225 (bij de Gateway 100) of EUR 300 (bij de Gateway 300) kwijt ...

Maar ach, om me nou keer op keer te ergeren aan een los kabeltje op de AUX aansluiting dat niet oplaadt en waarbij je nog steeds op de Ipod zelf moet kleauten is ook weer zoiets. Dan maar die EUR 300 en daarna eindeloos muziek ter waarborging van de Freude am Fahren ... :muur:

Ik blijf nog steeds de liefhebber van de https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...mp;#entry167339. inmiddels ingebouwd bij meerdere auto's. Volvo V70, X5 nw type, 1 Serie en iedereen happy

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.