Ga naar inhoud

Spring Edition BLB 2009 - Vrijdag 8 mei - 18:00u


RvE

Aanbevolen berichten

Het is al weer een tijdje geleden dat we bij Frank in de achtertuin de wintereditie van de BLB hebben gehouden. Het is inmiddels lente, dus tijd voor de:

BLB Spring Edition 2009 - Vrijdag 8 mei - 18:00u - Golden Tulip Jagershorst - Leende

Na de Summer Edition in Brabant, Autumn Edition in Limburg en Winter Edition in Belgie, was Brabant weer aan de beurt. Voor de Brabo lokatie hebben we deze keer besloten terug te keren naar de lokatie van de allereerste BLB: Golden Tulip Jagershorst. Bij Leende, aan de A2 bij afslag Valkenswaard.

We verzamelen vanaf een uur of 18:00, kunnen we nog even Z-tjes loeren op onze eigen parking. Ik zal kijken of ik voor Frank zijn tank een eigen parking kan regelen, die komt niet meer uit die grindbak. Als Frank met de tank komt, komen wij met de Seat maar dat verhaal waarom dat is hoor je dan wel. Zo rond 19:00 gaan we aan tafel. Als je wel wil komen, maar niet mee-eet, dat kan ook, laat het dan even weten in je aanmelding.

Met de mensen van Golden Tulip heb ik (weer) moeten onderhandelen om een driegangenmenu te krijgen voor 25 euro. Jammergenoeg zitten we in mei in het Aspergeseizoen (vind ik niet lekker) dus je ontkomt niet aan het witte goud in het zuijje (maar als je om de "gemarineerde asperges" in het voorgerecht heen eet, kan het ook zonder witte slingers) ;)

Voorgerecht:

Salade van gerookte kalkoen met gemarineerde asperges en frambozendressing

Hoofdgerecht:

Asperges op Limburgse wijze

Of

Gebakken zalm met asperges en hollandaise saus

Dessert

Dessert du chef

(Dus Reggie je kan weer foto's maken van iedere gang :foto: )

Als je in een reply hieronder aangeeft of je komt, laat dan ook even weten of je blijft eten en of je Zalm of Asperges als hoofdgerecht wil.

De lijst:

forumnaam - naam - diner ja/nee - Asperges/Zalm

1. Mizzzcoupe - Simone - Ja - Asperges

2. RvE - Ruud - Ja - Zalm

3. cfQP - Frank - Ja - Zalm - dedicated Tank parking

4. Ralf - Ralf - Ja - Zalm - Schatkistje na

5. KatjaZZZ - Katja - Ja - Zalm

6. Santman - Mark - Ja - Asperges

7. Zzazkia - Saskia - Ja - Asperges maar zonder ham

8. The Bob - Frank - Ja - Asperges

9. Bridders - Bas - Ja - Asperges

10. Jackie_P - Jack - Ja - Zalm

Oh ja, vanuit Leende ben je in een kleine 40 minuten in Munstergeleen :kisstogether: (op Emanueltempo zelfs in minder dan 30 minuten :unsure::(). En voor diegenen die hun Mini Cooper S nog moeten laten behandelen in Hoensbroek is dit ook een mooie dag ;) :wave: :fiew:

Tot slot: De winter edition was erg gezellig en erg goed bezocht, hopelijk krijgen we deze keer ook zo'n mooi gezelschap bij elkaar:

blbzzzux0.gif

Hopelijk tot de 8e mei!! :wave:

Link naar reactie
  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

dan mijn dubbelpost maar gebruiken voor wat wervende fotootjes:

Dedicated Z-only parking

IMG_0375.JPG

lekker happen en kletsen:

IMG_0371.JPG

en (daar is ie weer) ongestoord mint inhaleren :kisstogether:

IMG_0387.JPG

(daar is ze weer) koningklijke ambiance:

IMG_0385%20-%20Copy.JPG

Link naar reactie

Aber sicher, Lacks bitte ! :thumbup:

Maarre, Is er ook een kindermenu voor 25 euro? Iets als tomatensoep, friet met frikadellen en een kroket, schatkistje ijs na?...... decadent gebeuren daar in de Jagershut

Link naar reactie

Zoeper das du dabei bist!

Maarre, Is er ook een kindermenu voor 25 euro?

Nou, de allereerste menu-suggestie was nog decadenter:

Voorgerecht:

Een drie-luik van leuke voorgerechtjes, bestaande uit;

Tartaartje van ossenhaas - tomatensoepje met basilicum - stukje gebakken zalm

Of

Gemarineerde noorse zalm met verse asperges

Tussengerecht:

Ossenstaartsoep

Of

Licht gebonden aspergessoep

Hoofdgerecht:

Asperges op Limburgse wijze met beenham, gekookte aardappeltjes, eitje en botersaus

Of

Kogelbiefstuk met champignons en seizoensgroenten

Dessert

Verse aardbeitjes met vanilleijs en slagroom

Prijs per couvert: 4 gangen € 43,50

3 gangen € 37,50

Doe maar sjiek! :thumbup:

Link naar reactie

Leuk dat jullie erbij zijn Katja en Mark! :sleepy: Als we de locatie nog iets noordelijker nemen, dan zitten we zowat bij jullie op de oprit! :ok:

@ Ruud : voor mij was 8 mei de beste datum, maar ondertussen iets bijgekomen waar ik onmogelijk onderuit kan.

geen probleem Frank. Voor de summer edition staat me nog iets bij van een BBQ en iemand met een hotel thuis... :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het loopt zo hard met de aanmeldingen, dat ik al weer visioenen krijg van "sneak-preview-achtige" taferelen met een max op het aantal deelnemers en bijbehorende wachtlijsten. :mellow:

Om die ellende voor te zijn, wil ik bij deze maar alvast vermelden dat het maximum aantal deelnemers 50 is. Zo voorkomen we uiteindelijk teleurstellingen.

Dit soort maatregelen zijn nooit populair, maar ik hoop dat jullie begrip hebben voor deze maatregel.

Groet, Ruud :m:

Link naar reactie
Om die ellende voor te zijn, wil ik bij deze maar alvast vermelden dat het maximum aantal deelnemers 50 is. Zo voorkomen we uiteindelijk teleurstellingen.

Ben ik nog op tijd ??!!! :m:

Zo ja, dan zou ik graag voor 2 personen willen reserveren. Met hoeveel auto's we komen gooien we nog even in de groep :mellow: Is er wel genoeg parkeerplaats?

Dus, Zzazkia en The Bob eten mee (als het nog kan).

Link naar reactie

Ja, Bassie hier... de ex-ZZZ bezitter die nog alle graantjes meepikt. Mag ik aanschuiven dit keer? Graag met asperges, want als rasechte Brabantse zuiderling ben ik daar een enorme liefhebber van :mellow:

Als ex-Eindhovenaar leuk om weer eens het Jagershorst te bezoeken.

Link naar reactie

;) :blink:

Dames en heren Brabanders, Limburgers en Belgen...

Het kan toch NIET zo zijn dat de M&G Zuid-Holland meer mensen bij elkaar kan krijgen die houden van een beetje gezelligheid!!!

Of hebben de zuiderlingen geen smaak en rijden ze liever in een Skoda ofzo (vanaf dit weekend mag ik dat zeggen :thumbup: ).

Zelfs ik als rasechte Brabo kom dat hele pokke-eind vanuit Houten rijden voor een beetje zuiderse gezelligheid.

Hm... of moest dit nou eigenlijk in een ander topic...

Link naar reactie
Hm... of moest dit nou eigenlijk in een ander topic...

ander topic ;) echt niet Zzazkia! dat herhaaldelijke verzoek komt alleen van Dictatoriale Joep aka DJ, je mening geven mag in ieder topic. :thumbup:

Link naar reactie
Ben ik nog op tijd ??!!! :blink:

Jij wel! ;) Staat genoteerd (je sonderwunsch vwb eten bespreek ik maandag als ik het aantal mensen doorbel, gaat helemaal goed komen!)

Mag ik aanschuiven dit keer?

Tuurlijk! :ok: Kom je met of zonder Hanneke?

...je mening geven mag in ieder topic. :thumbup:

Je aanmelden ook... :fiew:

Link naar reactie
Ja, Bassie hier... de ex-ZZZ bezitter die nog alle graantjes meepikt. Mag ik aanschuiven dit keer? Graag met asperges, want als rasechte Brabantse zuiderling ben ik daar een enorme liefhebber van :thumbup:

Als ex-Eindhovenaar leuk om weer eens het Jagershorst te bezoeken.

Bas, nu je tot de coole brigade van alumni bent toegetreden (been there, done that) wil ik je toch iets vragen. Heb je problemen met je ontlasting of hoe moet ik je nieuwe avatar anders lezen?

Link naar reactie
Bas, nu je tot de coole brigade van alumni bent toegetreden (been there, done that) wil ik je toch iets vragen. Heb je problemen met je ontlasting of hoe moet ik je nieuwe avatar anders lezen?

:schater: Ja, dat moet je anders lezen; zo had ik het nog niet geinterpreteerd. Maar... Samen met Zzazkia en The Bob organiseer ik de 14e juni de "Uitrit", een rit door het West-Brabantse en Belgische landschap... zie hier: https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=8682. Op deze manier weer een beetje onder de aandacht gebracht :wave:

Link naar reactie

Ruud, helaas moet ik melden dat wij (Reggie en ik) het niet redden om vrijdag te komen :thumbup:

het schijnt dat iedereen als er ook maar een beetje zon is met een een blinkende auto op pad wil, sorry, maar de volgende keer zijn we er zeer zeker weer bij.

:fiew: Allemaal alvast heel veel plezier en smakelijk eten!!!

Link naar reactie
@ Ruud : voor mij was 8 mei de beste datum, maar ondertussen iets bijgekomen waar ik onmogelijk onderuit kan.

Zodoende, aan alle Limbo's en aanverwanten, een fijne ZZZ-avond toegewenst.

Volgende keer hoop ik er terug bij te zijn :unsure:

Ik vrees dat voor mij hetzelfde excuus telt als bij Frank... :thumbup: Sorry Ruud, normaal moest ik niet werken volgend weekend, maar door omstandigheden nu dus wel...

Maar ik wil wel even volgende vraag lanceren aan diegenen uit België die wel gaan.

Is er toevallig iemand die uit de buurt van Aarschot/Leuven moet komen? Ik heb namelijk nog iets liggen voor Ruud, en dan zou ik het kunnen meegeven :fiew:

Greets

Maikel

Link naar reactie
@ Ruud : voor mij was 8 mei de beste datum
Ruud, helaas moet ik melden dat wij (Reggie en ik) het niet redden om vrijdag te komen :unsure:
normaal moest ik niet werken volgend weekend, maar door omstandigheden nu dus wel...
wij gaan er (ik denk voor de 1e keer) niet bij kunnen zijn...

....waarmee www.datumprikker.nl weer eens zijn waarde bewezen heeft! :drank:

Geen stress jongens :party: , de BLB is vanaf dag 1 een meeting geweest waar "wie er bij wil/kan zijn er bij is", ongeacht het aantal :thumbup:

En Maikel, die 1:18 coupe met styling 32s gaat wel een keer komen, no worries. :fiew: Mark en ik plannen vrijdag de BLB-skien-in-de-hal-en-knallen-over-de-Autobahn meeting (inclusief Tiroler schlemmen in de berghut :fiew: ) dus dan kan het ook, of in Munchen, of tijdens de BLB zomer BBQ te Tessenderlo/Diest, of tijdens de BLB zomerrit. Komt goed! :drank:

Link naar reactie
....waarmee www.datumprikker.nl weer eens zijn waarde bewezen heeft! ;)

Geen stress jongens B) , de BLB is vanaf dag 1 een meeting geweest waar "wie er bij wil/kan zijn er bij is", ongeacht het aantal :kisstogether:

Tja, dat Brabant/Limburg/Belgo-gevoel raak je nooit meer kwijt, vandaar deze spijtbetuigingen...

Link naar reactie

Ruuuuuudddd, ....Uhhh, durf het bijna niet te zeggen...........

...heb een lift nodig aanstaande vrijdag...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.