Ga naar inhoud

Z Treffen Edersee Duitsland


navigator

Aanbevolen berichten

Nadat we vorig jaar reeds konden genieten van een leuk toerweekend met de duitse Z3 forum vrienden :thumbup: , gaan we dit jaar weer meerijden.

Er werd me gevraagd om julie hier eveneens voor uit te nodigen, zodoende dit topic.

Edersee treffen 2009

ederseez3de08033.jpg

Op zaterdag wordt rond 10 u vertrokken voor een tocht van ong. 250 km, met een lunch tijdens de middag en een koffie/fotopauze in de namiddag.

's Avonds is er een gezamelijk diner in het Terassenhotel aan de Edersee link hotel. Dit hotel werd ook door het merendeel van de deelnemers reeds geboekt en doet dienst als verzamelpunt.

Tijdens het zaterdagavond diner zal je ook kunnen deelnemen aan een tombola met een aantal leuke prijzen, maar daarvoor moet je je wel even registreren op hun forum :www.z3-forum.de :)

Die prijzen zijn oa. : een polishing/lakken van een wheelset, een RJS edelstaal einddemper, een abo op BMW-Scene en nog een aantal leuke dingetjes.

Zondagmorgen wordt er weer verzameld voor een rit in de voormiddag (ong. 130 km) en is er kans om nog iets te eten, alvorens iedereen terug naar huis gaat.

ederseez3de08110.jpg

Zelf gaan we terug naar het hotel dat we vorig jaar reeds betrokken, nml. het Wildunger Hof in Bad Wildungen.

Wildunger Hof via HRS

Dit is een stadje op zo'n 8km van de verzamelplaats gelegen en bied een mooie prijs-kwaliteit verhouding. Het dient trouwens alleen maar om te slapen en ontbijten... B)

Je kan dit hotel best boeken via www.hrs.com, waarbij je kan kiezen om kostenloos te cancellen tot op de dag zelf.

Wij vertrekken al op vrijdag 4 sept, waarbij we reeds kunnen "verbroederen" met een aantal duitse Z-ters.

Momenteel zijn er al 31 Z's ingeschreven (waaronder Jacq ;) ), waarbij de meesten hun hotelreservatie reeds deden. De meer dan 40 Z's van vorig jaar zullen we dus wel overschrijden.

Als je dus een WE echt wil rijden (Chris XL en Jacq kunnen dit bevestigen :) ), meld je dan aan op hun forum en in het topic.

Zelf blijf ik het opvolgen langs beide sites...

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 1 maand later...
Wij hebben ons aangemeld! Nu alleen nog ff een hotelletje uitzoeken. Volgens mij is het hotel wat navigator noemt ook al vol :wub:

Hé, tof :wub:

Heb het effe geprobeerd, maar via HRS komt het Wildunger Hof idd niet meer in de keuzelijst.

Mss dat Chris XL met een aantal van zijn Ierse vrienden geboekt hebben...

Vorige zondag zei men me nog dat Chris ge-pm-ed had ivm hotelboekingen, exacte data, etc.

Mss toch handig als je ook in Bad Wildungen verder zoekt. Kunnen we toch met een groepje naar de startplaats rijden.

Link naar reactie
Hé, tof :thumbup:

Heb het effe geprobeerd, maar via HRS komt het Wildunger Hof idd niet meer in de keuzelijst.

Mss dat Chris XL met een aantal van zijn Ierse vrienden geboekt hebben...

Vorige zondag zei men me nog dat Chris ge-pm-ed had ivm hotelboekingen, exacte data, etc.

Mss toch handig als je ook in Bad Wildungen verder zoekt. Kunnen we toch met een groepje naar de startplaats rijden.

Ik zit ook in Bad Wildungen, in dit hotel

Link naar reactie
Prima, ziet eruit alsof het net om de hoek is, het Wildunger Hof is in de Langemarckstrasse 23

Maakt het 's morgens en 's avonds makkelijker om af te spreken :thumbup:

Zo ver had ik nog niet eens gekeken, maar volgens Google Maps is het 200 meter! :wave: Puur toeval...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...
Zo, wij vertrekken deze namiddag richting Kassel ;)

Het ziet er niet naar uit dat we roadsterweer krijgen, maar daar hebben wij geen last van ;)

Met meer dan 50 Z3's moet het wel leuk worden.

Veel plezier Frank, we zien de pic's en ervaringen graag tegemoet. :wave:

Link naar reactie

Zo, weer terug van een heftig en zeer geslaagd weekend!

Wat een mooie routes hebben we daar gereden! Lekker op tempo door de haarspeldbochten. Niet TE snel, maar wel lekker rap. En toplocaties om te eten (qua eten, maar vooral het uitzicht). Zeker zeer geslaagd, kan het een ieder aanraden om hier eens aan deel te nemen!!!! :m::angry:

Wisten jullie dat:

* Het aandeel :m: op het Duitse forum een stuk kleiner is dan hier? (incl mij 3 van 56)

* De Z4's geweerd werden, maar een 1-serie en een MX5 wel welkom waren

* Wij de enige Nederlanders waren (Jacq, waar was je? :o )

* De andere Nederlandstalige Frank (Navigator) en co-piloot zeer "plezante" mensen zijn, waar we veel lol mee gehad hebben :wave:

* Er in Duitsland niet voor het goede doel geworven wordt aan de deur, maar door alle mensen die door het dorp rijden aan te houden en ze dan "vrijwillig" een donatie te laten maken ;)

* Duitse dorpen behoorlijk uitgestorven zijn (was me al eerder opgevallen, maar ook nu weer bijna geen mens gezien, in 2 ritten van in totaal 350 km)

* Er een Mercedes-rijder was die ons voor liet met de duim omhoog..... :blink:

* Er een Golf-rijder was die makkelijk langs onze stilstaande groep kon, maar toen er tegenligger aankwam, hard begon te toeteren omdat het toen niet meer wou

* Er om 2 uur 's nachts een dronken vrouw aan je hoteldeur staat te rammelen (gelukkig niet van de z3-club) -_-

* Je best nat wordt als je een paar minuten met een stortregen open rijdt... :wave:

* Er een Z3 was met fietsendrager en fiets, waar de fiets volgens mij niet af is geweest

* De enige Engelsman in de stops en pauzes niks anders deed dan zijn auto schoon poetsen

* Je beter niet over de voet van je vriendin heen kan rijden ;)

Foto's volgen nog!

Link naar reactie
* De Z4's geweerd werden, maar een 1-serie en een MX5 wel welkom waren

* De andere Nederlandstalige Frank (Navigator) en co-piloot zeer "plezante" mensen zijn, waar we veel lol mee gehad hebben :wave:

Geen Z4's? Daar heb ik Frank ook al eens iets over horen Zeggen.

Ja, dat Navigator koppel uit België is Zeker aangenaam geZelschap.

Ik ben benieuwd naar de pic's.

En ChrisXl was die er ook weer?

(En een dronken vrouw is een engel in bed, maar dat wist je beslist al... ;) )

Link naar reactie

Maarja, er lag al een andere (niet dronken) vrouw in mijn bed, en die kon nog meer gezelschap niet waarderen... :wave: ;)

ChrisXL was er niet, die kon op het laatste moment niet.

Het was overigens niet het koppel Navigator, Frank had een kameraad mee genomen

Foto's en filmpjes worden nu ge-upload!

Link naar reactie
Wisten jullie dat:

...........

* Je best nat wordt als je een paar minuten met een stortregen open rijdt... :wave:

...........

Mooi fotoverslag! :ok:

Hier reed je toch niet met kapje open, of wel ;)

P1000489.JPG

Ja dus.... :fiew: Waarom denk je dat ik er op een van die andere foto's als een verbeten monnik bij zat ;)

Maar de organisatoren hadden geen routebeschrijving uitgedeeld, dus moest de groep wel volgen. De rest had net op tijd hun dak dichtgekregen, de gruppenfuhrer had een coupe, tsja dan weet je het wel he.... :unsure:

Link naar reactie
Waarom denk je dat ik er op een van die andere foto's als een verbeten monnik bij zat :fiew:

ah...die

P1000488.JPG

:schater: die roadster-gasten toch :unsure:

de gruppenfuhrer had een coupe, tsja dan weet je het wel he.... ;)

Ik snap wat je bedoelt, het zicht op zo'n mooie dikbil-coupe-achterkant wil niemand verliezen :wave: . Dan geven ze gauw wat gas bij.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.