Ga naar inhoud

Formule 1 2009


Z3Mrunner

Aanbevolen berichten

Het gaat binnenkort weer beginnen mensen en het gaat een spannend seizoen te worden.

Gaat BMW GP's winnen?

En missichien dat onze eigen Z3Forum F1 sponsor manager binnen Philips ons nog gedurende het seizoen kan voorzien van wat smeuige details uit the pitlane?

Live TV

Link naar reactie
  • Reacties 187
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het gaat in ieder geval een spannend seizoen worden. Sommigen voorspellen nu al dat het een klassieker gaat worden. Nieuwe regels en nieuwe wagens. En ik moet zeggen, na een gewenperiode, wat een prachtige wagens! Zo puur zonder al die extra spoilertjes. Ik heb ze afgelopen week allemaal in Barcelona mogen bewonderen :)

Even een paar dagen bij de tests geweest. Met mn snufferd in de pitlane :thumbup: Mijn oren piepen nog. Ik zal binnenkort nog wel wat foto's plaatsen. Ook van BMW. Zit nu lekker in Nice van de zon te genieten. Heb deze week aldaar een foto shoot met Nico Rosberg (Williams F1). Voor de liefhebbers zal ik daar ook nog wel wat foto's van plaatsen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Laat het seizoen maar beginnen!

Link naar reactie
Het gaat in ieder geval een spannend seizoen worden. Sommigen voorspellen nu al dat het een klassieker gaat worden. Nieuwe regels en nieuwe wagens. En ik moet zeggen, na een gewenperiode, wat een prachtige wagens! Zo puur zonder al die extra spoilertjes. Ik heb ze afgelopen week allemaal in Barcelona mogen bewonderen :)

Even een paar dagen bij de tests geweest. Met mn snufferd in de pitlane :thumbup: Mijn oren piepen nog. Ik zal binnenkort nog wel wat foto's plaatsen. Ook van BMW. Zit nu lekker in Nice van de zon te genieten. Heb deze week aldaar een foto shoot met Nico Rosberg (Williams F1). Voor de liefhebbers zal ik daar ook nog wel wat foto's van plaatsen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Laat het seizoen maar beginnen!

Yeah live sucks :schater::schater:

Zou leuk zijn als je ons gedurende het seizoen wat inzicht kunt geven over het leven binnen de Pitlane. Top :)

Ben benieuwd of the McLarens zo traag blijven (Zal wel niet, volgens mij hebben ze iets achter de hand).

Link naar reactie

Dat Zegt Zoals de volgers weten drie keer niks Yangkie, we Zullen nog een paar dagen moeten wachten, tot de kwalificatie begint.

Vorig jaar heeft Hamilton wel beweZen Zich in te kunnen houden en in de állerlaatse ronde te kunnen vliegen, ben Zelf ook erg benieuwd met de nieuwe regels... <_<

Link naar reactie
Dat Zegt Zoals de volgers weten drie keer niks Yangkie, we Zullen nog een paar dagen moeten wachten, tot de kwalificatie begint.

Vorig jaar heeft Hamilton wel beweZen Zich in te kunnen houden en in de állerlaatse ronde te kunnen vliegen, ben Zelf ook erg benieuwd met de nieuwe regels... <_<

Het wordt inderdaad heel spannend hoe ze er echt voor staan.

bnmoikmwlouwvoegzbr.jpg

F1-TITEL NAAR RIJDER MET MEESTE ZEGES

De raad voor gemotoriseerde sporten van de automobielfederatie FIA heeft donderdag een belangrijke wijziging doorgevoerd in de Formule 1. Vanaf komend seizoen is niet de coureur met de meeste punten, maar die met het grootste aantal Grand Prix-zeges wereldkampioen. Het plan was een voorstel van Formula One Management van Bernie Ecclestone.

De FIA nam met het oog op de economische crisis ook de financiële situatie van teams onder de loep. Om noodlijdende renstallen in competitie te houden, werd een maximumbedrag vastgesteld waarvoor de teams gegarandeerd een auto kunnen bouwen en kunnen deelnemen aan het F1-seizoen.

Om toch een interessante competitie te creëren met formaties die geen financiële problemen hebben, krijgen de teams die van de regeling gebruikmaken, meer technische vrijheid ten aanzien van de bolide.

Link naar reactie
Dat Zegt Zoals de volgers weten drie keer niks Yangkie, we Zullen nog een paar dagen moeten wachten, tot de kwalificatie begint.

Vorig jaar heeft Hamilton wel beweZen Zich in te kunnen houden en in de állerlaatse ronde te kunnen vliegen, ben Zelf ook erg benieuwd met de nieuwe regels... :notworthy:

McLaren heeft wel degelijk een groot probleem momenteel. Daar is iedereen het binnen de pitlane wel over eens. Ze hebben echter het team met de meeste recourses. Zowel qua budget als mensen. In twee weken kunnen ze nog zeer, maar dan ook zeer veel doen. De verwachting is dan ook dat ze vlak voor Australie alles "gewoon" op orde hebben.

Link naar reactie
McLaren heeft wel degelijk een groot probleem momenteel. Daar is iedereen het binnen de pitlane wel over eens. Ze hebben echter het team met de meeste recourses. Zowel qua budget als mensen. In twee weken kunnen ze nog zeer, maar dan ook zeer veel doen. De verwachting is dan ook dat ze vlak voor Australie alles "gewoon" op orde hebben.

Heerlijk, deze inside information :notworthy:

Link naar reactie
McLaren heeft wel degelijk een groot probleem momenteel. Daar is iedereen het binnen de pitlane wel over eens. Ze hebben echter het team met de meeste recourses. Zowel qua budget als mensen. In twee weken kunnen ze nog zeer, maar dan ook zeer veel doen. De verwachting is dan ook dat ze vlak voor Australie alles "gewoon" op orde hebben.

Wat hebben we hier toch een héérlijk beswaffelbaar clubje op dit forum... :blink:

We hebben hier gewoon, alsof het niks is, een forumlid die werkZaam is voor een formule 1 team om ons van lekkers te voorZien, gewéldig... :notworthy:

Link naar reactie
Wat hebben we hier toch een héérlijk beswaffelbaar clubje op dit forum... :m:

We hebben hier gewoon, alsof het niks is, een forumlid die werkZaam is voor een formule 1 team om ons van lekkers te voorZien, gewéldig... :blink:

Hahahaha! Wat een terminologie hier! Beswaffelbaar :schater:

...vandaag overigens een geweldige dag gehad. In Nice - op een werkelijk prachtige locatie - een lifestyle photoshoot met Nico Rosberg geregiseerd. Ik deel later nog wel wat "behind the scene" pics. Allerleukste? Met Nico Rosberg in zijn "gekietelde" Audi R6 (>600 PK :m: ) door de straaten van Nice. Bizar om met een F1 driver aan het stuur, deel te nemen aan het dagelijkse verkeer.

Link naar reactie
Hahahaha! Wat een terminologie hier! Beswaffelbaar :schater:

...vandaag overigens een geweldige dag gehad. In Nice - op een werkelijk prachtige locatie - een lifestyle photoshoot met Nico Rosberg geregiseerd. Ik deel later nog wel wat "behind the scene" pics. Allerleukste? Met Nico Rosberg in zijn "gekietelde" Audi R6 (>600 PK :m: ) door de straaten van Nice. Bizar om met een F1 driver aan het stuur, deel te nemen aan het dagelijkse verkeer.

Ja ja ja leuk allemaal :blink::m: Kun je niet even pitspassen regelen voor Monaco, ik ben er dan toch ;)
Link naar reactie

McLaren eindelijk snel onderweg in Jerez

18 maart 2009 / Uitslagen / Foto's

120040.jpg

Bij McLaren lijkt men eindelijk wat snelheid gevonden te hebben. Op de voorlaatste testdag in Jerez reed Heikki Kovalainen een tijd van 1.18.202. De enige andere coureur die zich op de baan bevond, Williams-rijder Kazuki Nakajima, moest 1,8 seconde toegeven.

Slechts twee rijders kwamen in actie op de een-na-laatste testdag in Jerez: Kovalainen en Nakajima, die beiden ook morgen (donderdag) nog wat ronden zullen rijden. Vooral voor McLaren is deze testweek een belangrijke. Vorige week werden problemen aan de achterkant van de auto toegegeven en er zou zelfs sprake zijn van een crisisberaad op de fabriek in Woking. De test in Jerez is dan ook de laatste kans voor het team om zich nog te verbeteren voor de eerste race in Melbourne.

120058.jpg

Nieuwe achtervleugel voor McLaren

Op maandag en dinsdag leek het met Lewis Hamilton achter het stuur nog niet zo dat de problemen waren opgelost. Kovalainen had echter een nieuwe achtervleugel tot zijn beschikking, waar aan de onderkant een wat vloeiende hobbel in zit, in plaats van een rechte lijn. Of dit de oplossing voor de problemen van het team zijn, is natuurlijk afwachten tot het seizoen over anderhalve week van start gaat, maar snel was de Fin wel. Alleen Rubens Barrichello (1.17.844) en Nico Rosberg (1.18.071) gingen deze winter sneller over het Spaanse circuit met een auto uit 2009.

Link naar reactie

Heidfeld met en Kubica zonder KERS

1024x768_BMW_RB_NH09.jpg

BMW heeft een beslissing genomen over het Kinetic Energy Recovery System (KERS). Nick Heidfeld rijdt komend weekend in Melbourne met het nieuwe systeem. Teamgenoot Robert Kubica gaat van start zonder KERS.

Gewicht

De beslissing van teambaas Mario Theissen heeft alles te maken met het gewicht van de coureurs. Kubica is met zeventig kilogram ongeveer tien kilo zwaarder dan zijn Duitse teamgenoot.

Reglement

"Door het nieuwe reglement zijn zwaardere coureurs in het nadeel", legt Theissen uit in het Duitse tijdschrift Auto Motor und Sport. "Ondanks het lage gewicht van ons systeem zijn we niet in staat een optimale balans te vinden. We hopen later in het seizoen ook in de auto van Robert KERS te installeren."

Link naar reactie
...vandaag overigens een geweldige dag gehad. In Nice - op een werkelijk prachtige locatie - een lifestyle photoshoot met Nico Rosberg geregiseerd. Ik deel later nog wel wat "behind the scene" pics. Allerleukste? Met Nico Rosberg in zijn "gekietelde" Audi R6 (>600 PK :wave: ) door de straaten van Nice. Bizar om met een F1 driver aan het stuur, deel te nemen aan het dagelijkse verkeer.

Barcelona, Nice prachtig weer, midden in het F1-gebeuren etc.

Hou je een beetje rekening met sommige tere zieltjes op dit forum die hier heel erg jaloers van kunnen worden :schater:

Link naar reactie

ZZZ-Woudsend, gefeleciteerd met het mooie resultaat met Nico Rosberg... :D

Zo sportman als die is blijft tevredenheid ZijnerZijds uit.

Robert Kubica heeft ons lievelings merk naar een schitterende vierde plaats gestuurd.

Ik vraag me af of Megtvedes niet de verkeerde motoren aan Brawn heeft geleverd... :rolleyes:

Verder Zien de wagens van nu er écht niet uit met die nieuwe aerodynamische regelgeving... :notworthy:

Link naar reactie

BMW denkt dat hun motoren zeer betrouwbaar zijn. Ben benieuwd of ze daar morgen iets mee kunnen bereiken Frido?

Brawn blijft snel.

coureur team rondetijd

1 J. Button Brawn GP 1:26.202

2 R. Barrichello Brawn GP 1:26.505

3 S. Vettel Red Bull Racing 1:26.830

4 R. Kubica BMW Sauber 1:26.914

5 N. Rosberg Williams 1:26.973

6 T. Glock Toyota 1:26.975

7 F. Massa Ferrari 1:27.033

8 J. Trulli Toyota 1:27.127

9 K. Raikkonen Ferrari 1:27.163

10 M. Webber Red Bull Racing 1:27.246

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.