Ga naar inhoud

Bestuurdersraam defect


G Wagelaar

Aanbevolen berichten

Vandaag is mijn bestuurdersraam defect gegaan, hij is met moeite gesloten en kan nu niet meer open, ook als de kap open gaat, gaat het raam niet meer een klein stukje naar beneden. Denk zelf dat het mechaniek defect is, de motor hoor ik wel, erg goed luisteren, kan iemand mij helpen dit probleem te fixen.

Wat er is gebeurd, is dat ik het raam opende met de schakelaar aan de bestuurderszijde, het raam ging helemaal naar beneden en door de vergrendeling heen, waar na het met vele keren omhoog sturen uiteindelijk erg langzaam weer sloot, daarna doet hij het niet meer, ook als ik de deur open, gaat het raam niet iets naar beneden, zoals het hoort.

Weet iemand ook hoe ik erbij kom, hoe ik het deurpaneel kan openmaken, er zit namelijk ook een airbag in de deur.

Vorige jaar heeft mijn BMW dealer dit raam schoongemaakt, omdat het piepend op- en neerging, zou dat een reden zijn van het nu defect gaan.

Ik hoor graag van jullie.

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het lijkt erop dat het raam uit de guide rails is gegaan. Een bekend probleem.

Als je de deur bekleding eraf haalt, moet je wel eerst de accu los koppelen in verband met de airbag. De airbag zelf hoeft er trouwens niet uit.

Let erop dat achter het airbag symbool op de deur er een schroef zit die er ook uit moet. Dat symbool heeft niets met de airbag zelf te maken trouwens.

Link naar reactie
Vandaag is mijn bestuurdersraam defect gegaan, hij is met moeite gesloten en kan nu niet meer open, ook als de kap open gaat, gaat het raam niet meer een klein stukje naar beneden. Denk zelf dat het mechaniek defect is, de motor hoor ik wel, erg goed luisteren, kan iemand mij helpen dit probleem te fixen.

Wat er is gebeurd, is dat ik het raam opende met de schakelaar aan de bestuurderszijde, het raam ging helemaal naar beneden en door de vergrendeling heen, waar na het met vele keren omhoog sturen uiteindelijk erg langzaam weer sloot, daarna doet hij het niet meer, ook als ik de deur open, gaat het raam niet iets naar beneden, zoals het hoort.

Weet iemand ook hoe ik erbij kom, hoe ik het deurpaneel kan openmaken, er zit namelijk ook een airbag in de deur.

Vorige jaar heeft mijn BMW dealer dit raam schoongemaakt, omdat het piepend op- en neerging, zou dat een reden zijn van het nu defect gaan.

Ik hoor graag van jullie.

Je zal een nieuw meganiek moeten bestellen denk ik (rond de 90 EUR), de staalkabel is zeer waarschijnlijk gebroken ik heb dit al bij beide ramen vervangen het is even rot werk maar wel te doen als je enigsinds handig bent.

Ik heb de laatste keer de airbag losgedraait en aan een bout andersom weer vastgezet en de bekabeling aangesloten gelaten.

Anders misschien Roodkapje.

Groet Andre

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Rechterraam bij de dealer vervangen, hebben ze goed gedaan, ze hebben ook de rammel in het stuurhuis en de voorwielen er uitgehaald, alle bouten in het onderstel zijn ook even aangehaald, rechterraam reparatie is een dure grap, en de pech is dat het linker nu ook defect is, kan iemand helpen.

Roodkapje wordt genoemd, wie of wat is dat? Sorry dat ik Roodkapje niet ken.

Link naar reactie
Roodkapje wordt genoemd, wie of wat is dat? Sorry dat ik Roodkapje niet ken.

"Roodkapje" is de sprookjesnaam voor onze "Z3/4 forum dokter". In het echte leven luistert ie ook naar "Ruud" :blink: en "er is weer koffie" lotsocoffee.gif.

Zijn coordinaten: www.avvr.nl

Voor je die hele waslijst aan je Z4 gaat laten doen door een dealer, is het absoluut de moeite waard eerst met Ruud te checken.

Link naar reactie
Roodkapje wordt genoemd, wie of wat is dat? Sorry dat ik Roodkapje niet ken.
Dit is zijn website met nummers ;) Wie het is? 1 van de grootste koffieleuten van het forum. Wat het is? Een bedrijf waar je voor een eerlijke prijs een hele goeie service krijgt.

Edit: Die RvE is mij weer voor :blink: heeft die man verder geen leven :m::schater:

Link naar reactie
Edit: Die RvE is mij weer voor :blink: heeft die man verder geen leven :m::schater:

haha ;) ik ga nu naar buiten de winterbanden van mijn 1 halen Roger. Houd jij het forum even in de gaten in de tussentijd.... ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.