Ga naar inhoud

Hardtop afstellen / veel beweging en kraken bij rijden met hardtop


nanounic

Aanbevolen berichten

Allememaggies Maurits,

Das een mooie How-to :thumbs_up:

Daar kan Ad wel wat mee, nog ff dit tekstje er onder en klaar

2.5si, bedankt dat je deze informatie wilde delen met de andere forum gebruikers.

P/S

Slaap jij wel eens?

om 1.05 uur een post plaatsen en om 8.43 uur alweer van de partij. :sSig_goodjob2:

aangepast door coot
Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Daar kan Ad wel wat mee, nog ff dit tekstje er onder en klaar

Is wel een Z4 How-to, sofar alleen voor Z3 How-to's gemaakt :guitar:

Dus of dit er een gaat worden weet ik nog niet :lachen:

Grroeten

Ad

Link naar reactie
  • Administrator

Deel II:

Opnieuw iets dat iedereen kan, maar je moet het even weten ... :idea2: Als je na het goed afstellen aan de achterkant denkt dat je nog teveel windgeruis aan de voorkant overhoudt, kun je het volgende proberen (met dank aan Sandere39 voor de tip).:

1. Koop bij de dichtstbijzijnde klusgigant isolatiestrip (Sandere39 heeft "schuim" op zo'n rol gebruikt, ik van dat rubber spul in de vorm van een Omega (+/- EUR 12,- voor 6 meter, waarvan je hooguit 60 cm gebruikt):

8424806902_d67ef8ab37_b.jpg

2. Maak alle bevestigingen boven en achter helemaal los met de hardtopsleutel (zie boven).

3. Als je alleen klust en niet de hele tijd de hardtop opgetild wilt houden aan de voorkant kun je wat afstandsblokjes gebruiken. Dat kan hout zijn, maar bijvoorbeeld ook van die blokjes voor het leggen van een vloer. Als het maar niet krast!

Eerst aan iedere zijkant 1:

8423709861_56e3f5f360_b.jpg

dan op de raamstijl 2:

8423719027_fd1182ffd2_b.jpg

4. Je zult nu zien dat aan de voorkant van de hardtop als het ware een geultje zit. Dat was in mijn geval precies even breed als de tochtstrip. Flink stuk tochtstrip per kant afsnijden (minimaal 25 cm) en helemaal tot aan de onderkant van iedere hoek plakken:

8424804550_386aafafd1_b.jpg

5. Je hebt dan dit:

8423711995_c3bbd7d0a7_b.jpg

6. Afstandsblokjes er weer tussen uit

En hoeveel zie je na volledige hermontage hardtop voor en achter met de hardtopsleutel (zie boven) van die tochtstrip met gemonteerde hardtop van? Nou zoveel dus (= niks :thumbs_up: ):

8424798010_557be40be5_b.jpg

7. Het is weer tijd voor een stevige proefrit (je moet toch wel minimaal even 150 km/u rijden. Op de Amsterdamse ring geldt dat als stevig :police:)

! Je zult merken dat die veel stiller is dan de vorige ... ;) Als het niet stiller is zit je strip niet goed, of heb je te weinig gebruikt ...

Link naar reactie

Dat gekraak en gepiep was voor mij de reden om dat kreng te dumpen, heb heel veel zitten sleutelen en met foam zitten werken om het enigzins aanvaardbaar te krijgen maar was toch zwaar teleurgesteld in de "kwaliteit" van de hardtop en het noodzakelijke huis-tuin-keuken knip en plak werk.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik moet zeggen dat ik die gedachten een maand of wat geleden ook had, dus ik snap helemaal wat je bedoelt. Maar na het doorlopen van deze twee stappen (1. precieze afstelling achterkant op 5 mm en 2. rubber isolatieband aan de voorkant: samen hooguit een uur werk als je weet wat je moet doen) ben ik weer zeer tevreden ben over het geluidsniveau met hardtop in de auto. :thumbup:

Link naar reactie

Opnieuw iets dat iedereen kan, maar je moet het even weten ... :idea2:

Ik kan er niks aan doen, maar ik krijg er het volgende vrolijke gevoel bij :sFun_whistle:

en het is weer een mooie How To Maurits :thumbup:

aangepast door coot
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.