Ga naar inhoud

Xenon voor Z3


Gast ramonky1

Aanbevolen berichten

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

weet ik nog niet op marktplaats of andere sites welke geschikt is worden meerdere aangeboden? vandaar

en wil geen angel-eyes

Beetje fatsoenlijk antwoord richting iemand die je probeert te helpen, graag. Op Mizzz Coupe na, heeft niemand hier genoeg krediet om RvE af te zeiken of cryptotaal mee te spreken. :hypocritesmiley:

Via de zoekfunctie kan je prima nagaan welke xenonset goede resultaten oplevert, kan je die vervolgens gaan zoeken in de internet-grabbelton. Niet eerst iets uit de grabbelton pakken en dan piepen dat je er via de zoekfunctie niets over vindt.

Link naar reactie
Beetje fatsoenlijk antwoord richting iemand die je probeert te helpen, graag. Op Mizzz Coupe na, heeft niemand hier genoeg krediet om RvE af te zeiken of cryptotaal mee te spreken. :hypocritesmiley:

Via de zoekfunctie kan je prima nagaan welke xenonset goede resultaten oplevert, kan je die vervolgens gaan zoeken in de internet-grabbelton. Niet eerst iets uit de grabbelton pakken en dan piepen dat je er via de zoekfunctie niets over vindt.

Pardon zeik helemaal niemand af!! zeker rve niet. dus beetje rare reactie van je. mijn vraag is of iemand die setjes kent die op marktplaats staan.

Link naar reactie
Op Mizzz Coupe na, heeft niemand hier genoeg krediet om RvE af te zeiken of cryptotaal mee te spreken. :thumbup:

Cheers Martijn! :hypocritesmiley:

Pardon zeik helemaal niemand af!! zeker rve niet.

Zo heeft Martijn het wel ervaren. Eerlijk gezegd, echt vriendelijk vond ik je reply ook niet Ramon.

Mijn vraag is of iemand die setjes kent die op marktplaats staan.

als je wat linkjes naar die setjes hier post, krijg je misschien antwoord op je logikwis. :rolleyes:

Link naar reactie
Cheers Martijn! :hypocritesmiley:

Zo heeft Martijn het wel ervaren. Eerlijk gezegd, echt vriendelijk vond ik je reply ook niet Ramon.

als je wat linkjes naar die setjes hier post, krijg je misschien antwoord op je logikwis. :rolleyes:

totaal zo niet bedoelt!! mijn excuus dan!! maar is net als een sms je kunt het op meerdere manieren lezen.

Link naar reactie
thanks! geen probleem. :hypocritesmiley:

Nou, waar blijven die Markplaatslinkjes naar je Xenonsetjes! :rolleyes:

al geprobeerd maar staat alleen maar www.marktplaats.nl

sorry ben niet zo een held met computers maar heb gezocht op BMW Z3 Xenon staan vanaf 59 euro??

hoor het wel

groetjes ramon

Link naar reactie

In de advertentie op marktplaats staat rechts of onderaan als ik me niet vergis de link die je moet gebruiken om te linken naar de advertentie.

Je kan ons natuurlijk ook de advertentienummers laten weten :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Voor die centjes kan je het al wel eens proberen he. Is het niet goed, zwier je het er gewoon weer uit.

En toch vind ik dat je achteraf ingebouwde (niet-OEM) Xenon kits er zo uithaalt :hypocritesmiley:

Het verschil met de originele xenonkoplampen die af-fabriek komen is toch frapant... Daarom zal ik zelf nooit zo'n setje plaatsen. :rolleyes:

Link naar reactie
Voor die centjes kan je het al wel eens proberen he. Is het niet goed, zwier je het er gewoon weer uit.

En toch vind ik dat je achteraf ingebouwde (niet-OEM) Xenon kits er zo uithaalt :hypocritesmiley:

Het verschil met de originele xenonkoplampen die af-fabriek komen is toch frapant... Daarom zal ik zelf nooit zo'n setje plaatsen. :rolleyes:

Ook met je eens!! en voor de z3 was het niet leverbaar. wel weer zo een domme regel dat je af fabriek koplampsproeiers erbij moet bestellen en achteraf niet??

de setjes beginnen bij 59 tot 200 maar duurkoop wil niet altijd zeggen dat ze goed zijn vandaar mijn vraag.

heb bij sommige mensen ook weer hele goede reacties gehoord maar die rijden geen z3.

P.s heb je jij wel andere lampen erin?? en ja zo welke?? vindt het zicht gewoon niet optimaal.

Link naar reactie
Waarom worden die dingen verkocht met "storingsvrij" in de advertentie?

Dingen zijn nieuw, dus mag je aannemen dat ze gewoon werken.

RADIOstoringsvrij, bedoelen ze.

Als ik het goed begrijp, veroorzaakt het fysisch proces in de lamp nogal wat storing. Een goede ballast zal deze onderdrukken. Er zijn zelfs klachten te vinden (non-Z3) van boordcomputers die over de rooie gaan van aftermarket Xenon setjes.

Verder zou ik nog maar eens even doorzoeken voordat ik zo'n setje zou monteren. Hoeveel waarheid erin schuilt weet ik niet, maar ik vond onderstaande waarschuwing. Onze sprookjesmonteur in het groene hart maar even raadplegen...?

Xenon headlamps are technically known as Xenon HID light. HID stands for High Intensity Discharge, and refers to the technology involved. Instead of a glowing filament, the light is generated by a spark which jumps across a gap constantly - just like a constant arc of mini-lightning.

A note on aftermarket Xenon headlamps

In general, fitting aftermarket headlamps is a bad idea: There are many packages out there that replace the H4-bulb found in most cars with a Xenon counterpart. This gives more light, but carries some significant problems, too. Most significantly, the way HID-lights and Halogen lights work are very different. The main difference is that Halogen bulbs use reflectors to aim the beam, but most HID-headlamps use lenses. Replacing a halogen bulb with a HID-bulb and assembly will frequently be illegal, and will cause safety to decrease, both for yourself and for the other road users. There are a few packages out there that replace the entire headlamp assembly (i.e the front glass, filters, lenses etc) with a HID unit. These are of varying quality, but could in theory work correctly. They do, however, require fitting and adjusting by someone who knows what they are doing.

Link naar reactie

Ik heb er ook zelf in staan te bouwen.

En promt storing op de radio.

En ook de muziek van de TOM TOM stoord zodat ik ruis hoor wanneer ik afstem op deze freq.

Zodat wanner het donker is ik niet meer over de radio de aanwijzingen hoor.

En zoals er eerder is aangegeven het lichtbeeld is ook weer niet optimaal.

Heel veel strooilicht en tegenliggers knipperen dat je ze verblind.

Voordeel is wel een zee van licht.

En 6000 kelvin is vind ik persoonlijk de juiste kleur hoger is een hoog sjonny gehalte.

Link naar reactie
RADIOstoringsvrij, bedoelen ze.

Oh ;) thanks Bart :ok:

Klinkt als iets wat heel erg goed is om niet te doen, als ik het zo lees. :oops:

Toegegeven, het is wel een bak licht. :offtopic:

Heb dat mogen ervaren toen Maik in zijn zilveren pijl achter me door de Eifel reed 's avonds. Maik heeft vast alles goed gezien, maar wij waren voor het eerst blij met het erg beperkte zicht van de :m: spiegels! :D

Link naar reactie
...wij waren voor het eerst blij met het erg beperkte zicht van de :D spiegels! ;)

las laatst (volgens mij op het Z4 forum) ook een furieus betoog van een paar leden over de nadelen van goedkope xenon HID sets. Het gebrek aan fatsoenlijke lenzen in veel koplampen icm retrofit xenon HID leidt tot een bak aan strooilicht dat andere weggebruikers hindert. Daarbij (maar dat is persoonlijk) vind ik het niet staan in een Z3, ook omdat er nooit een Z3 met xenon af fabriek is geleverd.

Nu kan je denken 'lekker belangrijk! iedereen hier op het kamp in de straat doet het' :offtopic: ... maar ja, dat strooilicht, daar zit wel wat in natuurlijk.

Als gebrekkige lichtopbrengst je stoort (speelde bij mij ook, Z4 standaard is matig!) kan je alternatief overwegen om eens te kijken naar goede halogeen lampen, bijvoorbeeld Philips Xtreme +80%. Kost een paar centen (rond de EUR 35, ook bij Halfords..), lichtopbrengst verbluffend, je auto ziet er niet uit als een sjonniebak en... je medeweggebruikers zullen je (onbewust) dankbaar zijn.

Link naar reactie
je auto ziet er niet uit als een sjonniebak en...
Jij bent vrienden aan het maken op een forum waar de helft met die Xenons rondrijd :offtopic: Ach WTF ik vind het ook geen porum doet afbreuk aan de klassieke lijn van de Z3.

@ramonky1: bel Roodkapje eens die heeft het halve forum v.z.v. xenon ;)

Link naar reactie
@ramonky1: bel Roodkapje eens die heeft het halve forum v.z.v. xenon :offtopic:

Ik vroeg me al af wanneer dat advies nou eens kwam. Ik heb ze ook van Roodkapje. Zowel in de Z als in de dagelijkse botsauto.

Ik vind ze super!

Ik heb ook nooit last van tegenliggers die lichtseinen o.i.d. geven. Kwestie van goed afstellen door Roodkapje.

Link naar reactie
Ik vroeg me al af wanneer dat advies nou eens kwam. Ik heb ze ook van Roodkapje. Zowel in de Z als in de dagelijkse botsauto.

Ik vind ze super!

Ik heb ook nooit last van tegenliggers die lichtseinen o.i.d. geven. Kwestie van goed afstellen door Roodkapje.

welke heb jij dan????

maar ergens wel mee eens!! het hoort eigenlijk niet! maar rij nogal stevig door en beetje goed zicht zou fijn zijn. dus een oplossing met alleen lampen is voor mij ook helemaal top.

Maar heb in de golf ze af fabriek zitten en blijf eerlijk !! blijft heerlijk

Link naar reactie

Ik heb dit http://www.carstyle.nl/index.php?go=produc...=5646&cid=5 setje in mijn buma bak gemonteerd. Zat in ca. 1 uurtje, werkt perfect. Wel een wat duurder setje maar ziet er dan ook gelikt uit.

Bij mijn andere hobby gebruik ik al jaren HID lampen. Deze worden gewoon middels een spiegel gefocusseerd. (wat een k@t woord). Dus geen verschil met de spiegel in een standaard koplamp. Strooilicht komt vaak door vervuiling van het frontglas. Dus regelmatig poetsen! Heeft als extra voordeel dat je lichtopbrengst weer optimaal is.

Link naar reactie
Ik vroeg me al af wanneer dat advies nou eens kwam. Ik heb ze ook van Roodkapje.
Nounou, dat had ik toch al gedaan:

Onze sprookjesmonteur in het groene hart maar even raadplegen...?

Ik probeer alleen een beetje in de orakelstijl van de topic-starter te blijven :offtopic:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.