Ga naar inhoud

2008 Essen Motorshow


Mus

Aanbevolen berichten

Zoals vorig jaar ook dit jaar weer een kijkje genomen op de Essen Motorshow (hoewel er geen motorfiets te zien is).

De nadruk ligt bij deze autoshow op het tunen, hoewel er ook nieuwe modellen te zien zijn. Ik ging vroeger vaak

naar de Autorai, maar na een keer Essen ben ik daar mee opgehouden. Het is gewoon veel meer een liefhebbers beurs.

Moet zeggen dat goed te zien was dat het economisch wat minder gaat. Vorig jaar struikelde je over de auto's en stands,

nu was het allemaal ietsje minder, maar nog zeker de moeite waard. Tot mijn teleurstelling was BMW in vergelijking tot

Mercedes en Audi een beetje ondervertegenwoordigd. Vooral Volkswagen was in grote getalen aanwezig. Met name de

nieuwe Scirocco werd volop gepromoot. Ik heb vorig jaar alles wat enigszins de moeite was op de foto gezet en kwam

thuis met honderden foto's. Er zijn misschien een paar auto's die je nog eens terug wilt zien, daarom heb ik het dit jaar

wat rustiger aan gedaan. Ik heb vooral BMW's gefotografeerd voor dit topic, daarnaast zal ik er een paar van mijn

favorieten op zetten. Had een andere camera bij me dus niet alles is top gelukt, maargoed, hier de foto's...

040bt8.jpg

Schnitzer met V10 op gas

066qn6.jpg

067ji8.jpg

X6 door Lumma

074cn2.jpg

075ce7.jpg

Hamann Tycoon

076ni0.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bling

091qa1.jpg

Bling

093sx3.jpg

Bling

132xq6.jpg

......:blink:

086ho7.jpg

Nogmaals, vorig jaar stond er meer. Zo had Hamann samen met Hankook een hele grote stand.

Breyton had een stand, er was dit jaar geen velg van te bekennen. Wel was er een klein cirquit

opgezet in een van de hallen. Maar ook al halen ze de helft weg, het blijft veel dikker dan de

Autorai...

Link naar reactie

lekkere plaatjes zo op de zaterdagdagmiddag ;) die Z4 is IMHO niet helemaal ok, blij met wat er hier op het pad staat... en tja, oranje knippers :blink:

verder vind ik dit toch wel de mooiste

136in8.jpg

laarzen. :wub:

Link naar reactie

Aangezien het zaterdagmiddag en slecht weer is, hier nog een paar plaatjes...

Scirocco Rieger

042jp5.jpg

Scirocco Abt

124oz4.jpg

Brabus SLR

050xr3.jpg

Brabus S V12 S

051il0.jpg

Brabus G V12

057mq3.jpg

Grappig om te zien dat Brabus en nog wat andere tuners de LED lampjes voor hebben afgekeken van Audi.

Het is mooi, maar misschien is het iets wat echt Audi eigen is. Goed, da was 'm...

Link naar reactie
Grappig om te zien dat Brabus en nog wat andere tuners de LED lampjes voor hebben afgekeken van Audi.

Het is mooi, maar misschien is het iets wat echt Audi eigen is. Goed, da was 'm...

Ik weet niet wie het eerste was, maar in de Land Rover Range Rover en E46 Coupe (facelift) zat het al eerder.

Maarja, twee strepen over het dak noemt men ook Viper-strepen terwijl er andere auto's al eerder mee waren :blink:

Link naar reactie
Ik weet niet wie het eerste was, maar in de Land Rover Range Rover en E46 Coupe (facelift) zat het al eerder.

Maarja, twee strepen over het dak noemt men ook Viper-strepen terwijl er andere auto's al eerder mee waren

Mag zo langzamerhand wel stellen dat je 't een en ander van auto's weet :wub:. 't Zal wel komen doordat

Audi echt een led 'strip' gebruikt, als die ook al bestond heeft Audi het gewoon het beste vermarkt.

Op internet worden steeds meer van die losse LED strips aangeboden, zou goed kunnen op een Z3M,

omdat die geen mistlampen heeft voor, maar of het ook echt staat :blink:.

Link naar reactie

Ja Audi gebruikt ze ook het meest opvallend. Bovendien is het bij Audi zgn. dagrijverlichting (verplicht per 2012 geloof ik), deze staan dus altijd aan. Dat valt al wat meer op dan normale verlichting waarin toevallig LED's gebruikt worden.

Tegenwoordig zie je ook Golfjes en dergelijke ermee rijden. Waren het eerst de BMW ringen (voor de voorkant) een rage onder de sjonnies, is het nu Audi LEDjes.

(Ik heb trouwens mijn mistlampen vervangen door 2 LEDjes :blink: .. sjonnie die ik ben)

Link naar reactie
104xf0.jpg

105xm1.jpg

Akrapovic is al jaren bekend in de motorwereld voor zijn uitlaten, zowel voor motorcross, circuit als straatmotoren.

Dit jaar bemerkte ik tijdens de 24 uren van de Nurburgring dat ze ook de winnnende Porsche GT3 RSR van Manthey Racing van een uitlaatsysteem hadden voorzien.

Gooien zich dus ook vol op de automarkt. Tof, een concurrent erbij...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.