Ga naar inhoud

Advies Z3 3.0


DonCampo

Aanbevolen berichten

Zo, nu mijn Triumph TR6 uit 1973 verkocht is wordt het tijd voor een fijne nieuwe cabrio. Met heel veel plezier heb ik twee jaar gedurende de zomerdagen gereden in de TR6 maar ik begon me toch een beetje te storen aan de vele onhebbelijkheden (sommigen noemen het karakter :rolleyes: ) van een engelse klassieker! Bovendien hebben we afgelopen zomer in Italie een fiks ongeluk gehad met mijn Focus ST en dan ga je airbags toch wel waarderen...

Lang verhaal, maar waar het op neerkomt is dat ik druk zoekende ben naar een Z3. Het wordt een auto voor erbij, dat wil zeggen dat er maximaal 8000km per jaar mee gereden zal worden, en er moet wel wat vermogen aanwezig zijn voor de nodige fun.

Na wat speurwerk op het internet ben ik me gaan verdiepen in de verschillende Z3 versies, en ik vermoed dat een 3.0 bij mij zal passen. Ik hecht veel waarde aan een originele auto zonder opzichtige accessoires of grote wielen en vond al snel een boel mooie exemplaren op de bekende autosites in Duitsland. Nu lijkt het me best een leuk avontuur om zo'n auto te gaan ophalen in Duitsland maar ben toch ook even in Nederland gaan zoeken. Ik vond daar onder andere een blauwe Z3 3.0 sportline bij Bert Stemerdink occassioncenter in Veenendaal (http://www.bertstemerdink.nl/oc_home.asp?page=home) uit 2000 die ik even ben gaan bekijken woensdag. Waarschijnlijk zal ik met een exemplaar uit Duitsland van circa 14.000 euro goedkoper uit zijn maar ja wel meer rompslomp. Ook dit is trouwens een oorspronkelijk Duitse auto die in 2005 naar Nederland is gehaald. Het is niet de goedkoopste, maar lijkt in goede staat en inclusief 6 maanden garantie.

Ik zou jullie mening (als Z3 kenners bij uitstek!) over dit exemplaar erg kunnen waarderen en sta natuurlijk open voor overig advies.

Groet, en veel dank,

DonCampo

Link naar reactie
  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welkom! :rolleyes:

Dit is in ieder geval heel herkenbaar...

Het wordt een auto voor erbij, dat wil zeggen dat er maximaal 8000km per jaar mee gereden zal worden, en er moet wel wat vermogen aanwezig zijn voor de nodige fun.
....succes ermee het maar 8000 km te laten zijn! :ok:

De Z3 die je voorstelt ziet er in ieder geval origineel uit (hier direct linkje)

1389229-1-2-2.jpg

Ik weet niet of je per-se een handbak wil hebben, anders is de 3 liter van Andriol die nu te koop staat, misschien iets voor je. (de auto kan ook zonder de BBS'en, maar ze maken van die wagen wel iets heel erg :wub: ).

Link naar reactie

Hele mooie kleur . :rolleyes:

Van het plaatje is het natuurlijk moeilijk oordelen over de staat van de auto.

De standaard zaken bij het auto kopen :

Zitten de boekjes erbij ?

Goede km stand > heeft de auto buiten of binnen gestaan?

Kijk goed naar de staat van de kap.

Schade gehad ?

ect

Laat eventueel een keuring uitvoeren als je twijfelt.

( zoek even op het forum voor de verdere tips > of overleg eventueel met "Ruud" / Roodkapje )

De prijs lijkt mij goed , zeker als zo'n zaak 6 maanden garantie geeft.

Het enige nadeel van de 3 liter vind ik de gasresponse bij wegrijden.

Het is een electronisch gaspedaal , met wat "vertraging" bij mij. ( misschien een afstelling)

Verder een dijk van een auto

PS De velgen zijn wel std BMW velgen , oa voor de Z3 , maar ik dacht dat de 3.0 l niet met deze velgen werd geleverd.

De 3.0 Z3 die ik ken hebben allemaal een ander type velg.

Succes en groeten

PEET

Link naar reactie

Welkom DonCampo,

Ik ben ook net 2 maanden bezitter van een 3.0i en dat is een keuze waar ik geen moment spijt van gehad heb.

Voor het prijsverschil zou ik Duitsland niet eens aanbevelen. Een echt mooie heb je amper voor 14.000. En met BPM, invoer, verzekering, kenteken, RDW en niet te vergeten je benzine voor het kijken/terugrijden moet je rekening houden met zo'n 18.500 minimaal en daar is geen euro van overdreven.

De Z3 van Andriol is een hele mooie, wel een automaat. Maar zit een geweldig mooi geluid in, niks overdreven, gewoon helemaal goed en erg pittig bakkie. En met hardtop, wat ook zeker niet verkeerd is in de winter.

Succes met de zoektocht/aanschaf

Waarschijnlijk zal ik met een exemplaar uit Duitsland van circa 14.000 euro goedkoper uit zijn maar ja wel meer rompslomp. Ook dit is trouwens een oorspronkelijk Duitse auto die in 2005 naar Nederland is gehaald. Het is niet de goedkoopste, maar lijkt in goede staat en inclusief 6 maanden garantie.
Link naar reactie

Gistermiddag even gebeld met Bert Stemerdink om te vragen of we zaterdag even langs konden komen voor een proefritje in de Z3. Vanochtend samen met mijn vrouw in de auto gestapt naar Veenendaal waar we rond half elf waren. Toen ik de showroom binnenliep zag ik de auto niet meer staan...en wat bleek: gisteravond net verkocht :rolleyes: Hadden ze toch even kunnen bellen lijkt me.

Jammer, maar goed de zoektocht is pas net begonnen. Er is vast wel ergens een mooi exemplaar te vinden. :rolleyes:

@ Andriol: dank voor je bericht, maar ben op zoek naar een handgeschakelde Z3.

Link naar reactie
Gistermiddag even gebeld met Bert Stemerdink om te vragen of we zaterdag even langs konden komen voor een proefritje in de Z3. Vanochtend samen met mijn vrouw in de auto gestapt naar Veenendaal waar we rond half elf waren. Toen ik de showroom binnenliep zag ik de auto niet meer staan...en wat bleek: gisteravond net verkocht :rolleyes: Hadden ze toch even kunnen bellen lijkt me.

Geen stijl, inderdaad! Gelukkig dat ie dan al weg is want met zulke gasten wil je geen zaken doen.

@ Andriol: dank voor je bericht, maar ben op zoek naar een handgeschakelde Z3.

Okee, kijk op gaspedaal voor een overzicht.

(Voor de duidelijkheid je kunt in m'n 3.0i ook met de hand schakelen, maar dan zonder koppeling (steptronic) :rolleyes:

Hoe dan ook, succes!!

Link naar reactie

Ik ben ondertussen druk aan het verder zoeken geslagen. Ik heb onder andere deze nette 3.0 Individual (55.000KM, april 2001) gevonden via Mobile.de: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bd1xbhz3ttvs en via Marktplaats dit exemplaar in Nederhorst den Berg: http://link.marktplaats.nl/166006175 Ik ga morgenavond even kijken naar deze nederlandse 3.0 en zaterdag ben ik van plan om samen met een vriend af te reizen naar de Duitse Z3 in Meiningen.

De nederlandse Z3 ziet er op het eerst gezicht best prima uit: heeft maar 36.000 KM gereden en kent maar twee eigenaren. In vergelijking met de Z3 in Duitsland ontbreken er wel wat mooie extra's: M onderstel, M stuurwiel/pookknop, M sportstoelen, cruise control, HK Soundsystem, windscherm en koplampsproeiers... :blink: Zijn dit volgens jullie onmisbare zaken, en is dit een bekende auto van het Z3 forum?

Hoor het graag!

Link naar reactie
M onderstel, M stuurwiel/pookknop, M sportstoelen, cruise control, HK Soundsystem, windscherm en koplampsproeiers... :thumbup: Zijn dit volgens jullie onmisbare zaken, en is dit een bekende auto van het Z3 forum?

Hoor het graag!

Volgens mij en de ad Zitten er wel sportstoelen in, die andere acc. Zijn achteraf in te bouwen.

Staar je niet te blind op dat ///M spul, als je dat toch doet kun je er maar beter eentje kopen.

HK geluid voldoet niet in de Z3 Roadster en koplampsproeiers Zien er niet uit, imho... :unsure:

Link naar reactie

Die Duitse 3.0 ziet er inderdaad strak uit. BPM is ongever 2100 euro en dan heb je voor een mooi bedrag een leuke zzz lijkt mij (ik zou wel 850 euro onder de prijs gaan zitten, je kunt daar toch niets inruilen). Die Nederlandse zzz zal ongetwijfeld wel goed zijn maar ik snap niet waarom de verkoper deze flutfoto's plaatst. Zijn foto's doen echt afbreuk aan de 3.0i. Maar goed, je gaat er zelf naar kijken dus kun je ter plekke je conclusies trekken. Succes, want de 3.0i is echt een prachtding...

Link naar reactie
Wat een prijs :unsure: een paar duizend erbij en je hebt een Z4. Ik zou voor de Duitse gaan scheelt je zo,n 4 k en dat is een hoop geld. Als je kijkt naar die van Andriol is de prijs van die Nederlandse ZZZ belachelijk hoog. Dan ging ik voor de automaat :thumbup:
Link naar reactie

Die in Duitsland staat al een maand te koop en hij is inmiddels met z'n prijs gezakt, op 30-7 stond ie er op voor € 15.550,-

Dus wellicht valt daar nog prima te babbelen. Al vind ik de prijs haast verdacht laag voor een Individual met zo weinig km's. Maar tis een BMW dealer dus zou betrouwbaar moeten zijn.

Zoals tie er nu opstaat qua prijs zou hij je rond de 17.500 euro kosten incl brandstof (je moet er heen), verzekering, importkosten, bpm (2156 euro), kentekenplaten 4x

En het is een roteind weg, vanaf Arnhem 449 km – ca. 4 uur 41 min.

Wat een prijs :blink: een paar duizend erbij en je hebt een Z4. Ik zou voor de Duitse gaan scheelt je zo,n 4 k en dat is een hoop geld. Als je kijkt naar die van Andriol is de prijs van die Nederlandse ZZZ belachelijk hoog. Dan ging ik voor de automaat :thumbup:

Zeker met het geluid van Andriol z'n ZZZ. Tis dat ik zelf net 1 gekocht heb. Nog voor veel meer dan die van Andriol ook want zo'n Duitslandverhaaltje loopt ongemerkt nog best op :unsure:

Link naar reactie

Bedankt voor jullie reacties. de foto's op marktplaats zij inderdaad ontzettend slecht. Ik heb dit weekend al wat betere foto's doorgemaild gekregen van de nederlandse Z3, en ik wilde ze graag even bij deze reactie posten, maar kan iemand me misschien vertellen hoe ik deze kan toevoegen? :thumbup:

Over de prijs heb ik me ook zeer verbaasd, maar ik heb uit de mail van de verkoper begrepen dat mijn idee (18k) bespreekbaar is en we daar wel uitkomen. Blijft het verhaal dat ik de Duitse Z3 wel wat mooier vind met die blauwe kap, al is dat natuurlijk erg persoonlijk. Voordeel is wel dat ik per leaseauto naar de auto kan rijden dus die kosten hoef ik niet mee te nemen in het totaal. De 2156 euro aan BPM valt me trouwens best mee!

Link naar reactie
Dan ging ik voor de automaat :unsure:

absoluut mooie bak de 3.0 van Andriol, maar als je op zoek bent naar een handbak zou ik een automaat ook niet overwegen... ook al is de prijs goed. Is toch echt anders rijden :blink: ... zoekt en gij zult vinden :thumbup:

Link naar reactie
Ik ben ondertussen druk aan het verder zoeken geslagen. .......

Goede zaak! :blink: Ik zou vooral gaan kijken naar beide Z-tjes. Proefrit maken en een gevoel krijgen voor welke dingen je aanspreken als je het "live" ervaart.

Mijn ervaring tijdens mijn zoektocht was dat ik zonder ooit een Z3 coupe van dichtbij gezien te hebben op dingen lette die ik dacht mooi/fijn te vinden en andere niet belangrijk vond.

Voor mij persoonlijk was een "glasdach" een erg mooie optie, totdat ik er "live" achter kwam dat dat ding maar 3 cm open/alleen omhoog ging :thumbup: . Later ging ik in mijn uiteindelijke coupe rijden, zonder "Glasdach" (maar wel met Antraciete hemelbekleding) en met "erweitert leder" op het dashboard (waarvan ik altijd had gedacht "niet spannend"). Maar daar werd ik dus meteen helemaal :unsure: van.

Moraal: gewoon gaan rijden, ervaren en je tijd nemen. Er zijn genoeg Z-tjes in omloop! Geniet & Succes :ok:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hallo allemaal, sorry dat het zo lang geduurd heeft voordat ik weer een berichtje post. Ben ondertussen nog op vakantie geweest en heb nog een aantal Z3's bekeken in binnen en buitenland. Ik kon maar niet beslisen en heb zelfs nog overwogen een Boxster te kopen :angry: Best een leuk apparaat, maar riskant qua (onderhouds)kosten en toch niet helemaal "het".

De Z4 daarentegen vond ik wel mooi, maar vrij prijzig. Toch heb ik flink doorgezocht op internet en ben wat auto's gaan bekijken. Uiteindelijk is het er dan van gekomen en heb ik de knoop doorgehakt. Na een korte mailwisseling over de prijs heb ik afgelopen vrijdag een Z4 gekocht in Duitsland!

Het is een 2.5i uit 2003 met 75.000km op de klok, dealerondehouden, groen met een lichtbeige leer, donkere houtinleg en beige kap. Best een "klassieke" combi dus. Liefde op het eerste gezicht...

Twee weken geleden even gaan kijken bij de (particulier) verkoper, stuk gereden en eigenlijk toen al verknocht aan het apparaat! Vond het weggedrag en de rijervaring toch een stuk moderner dan de Z3. Begrijp me niet verkeerd; daar is absoluut niets mis mee, maar je merkt dat de Z4 een recenter concept is.

Donderdag ga ik de auto ophalen en dan mag ik het RDW/BPM circus in :angry:

Ik vind de auto in grote lijnen prima zoals deze nu is, maar er zijn wel een aantal zaken die ik wil gaan aanpassen:

- 16" vijf spaaks velgen vervangen door een (2e hands?) setje vijfspaaks 17"/18", liefts wel origineel BMW. Zeer personlijk natuurlijk, maar heeft iemand misschien suggesties welk model mooi staat?

- twee chromen eindpijpjes op de demper (las ik op het forum dat die bij de dealer circa 2x20 euro kosten): maakt de achterkant af.

Leuke dingetjes om je op een regenachtige maandagavond druk over te maken toch :) Ik heb in ieder geval onwijs veel zin om straks lekker te gaan toeren met die fijne zes in lijn :angry:

Link naar reactie
Het is een 2.5i uit 2003 met 75.000km op de klok, dealerondehouden, groen met een lichtbeige leer, donkere houtinleg en beige kap. Best een "klassieke" combi dus. Liefde op het eerste gezicht...

Goede keuze zo'n Z4, weer 1 erbij op t forum :angry:

Veel plezier ermee.

ennehh.... waar zijn de :angry: :angry:

:)

Link naar reactie

Heel goed, donkergroene wagens met beige leer!! :rolleyes: Mooie klassieke look!

Natuurlijk is het heel persoonlijk wat je er aan wil veranderen, maar 17" of 18" velgen maken 'm wel sportiever. Als je de Z4 als daily drive gaat rijden en veel kilometers maakt, kun je de 16" velgen wellciht voorzien van winterbanden.

Link naar reactie
Hallo allemaal, sorry dat het zo lang geduurd heeft voordat ik weer een berichtje post. Ben ondertussen nog op vakantie geweest en heb nog een aantal Z3's bekeken in binnen en buitenland. Ik kon maar niet beslisen en heb zelfs nog overwogen een Boxster te kopen :rolleyes: Best een leuk apparaat, maar riskant qua (onderhouds)kosten en toch niet helemaal "het".

De Z4 daarentegen vond ik wel mooi, maar vrij prijzig. Toch heb ik flink doorgezocht op internet en ben wat auto's gaan bekijken. Uiteindelijk is het er dan van gekomen en heb ik de knoop doorgehakt. Na een korte mailwisseling over de prijs heb ik afgelopen vrijdag een Z4 gekocht in Duitsland!

Het is een 2.5i uit 2003 met 75.000km op de klok, dealerondehouden, groen met een lichtbeige leer, donkere houtinleg en beige kap. Best een "klassieke" combi dus. Liefde op het eerste gezicht...

Twee weken geleden even gaan kijken bij de (particulier) verkoper, stuk gereden en eigenlijk toen al verknocht aan het apparaat! Vond het weggedrag en de rijervaring toch een stuk moderner dan de Z3. Begrijp me niet verkeerd; daar is absoluut niets mis mee, maar je merkt dat de Z4 een recenter concept is.

Donderdag ga ik de auto ophalen en dan mag ik het RDW/BPM circus in ^_^

Ik vind de auto in grote lijnen prima zoals deze nu is, maar er zijn wel een aantal zaken die ik wil gaan aanpassen:

- 16" vijf spaaks velgen vervangen door een (2e hands?) setje vijfspaaks 17"/18", liefts wel origineel BMW. Zeer personlijk natuurlijk, maar heeft iemand misschien suggesties welk model mooi staat?

- twee chromen eindpijpjes op de demper (las ik op het forum dat die bij de dealer circa 2x20 euro kosten): maakt de achterkant af.

Leuke dingetjes om je op een regenachtige maandagavond druk over te maken toch :) Ik heb in ieder geval onwijs veel zin om straks lekker te gaan toeren met die fijne zes in lijn :thumbup:

Invoeren stelt niets voor zorg dat je het geboortebewijs van de auto erbij hebt. daar staan alle gegevens op van de auto en opties. Hier in Veldhoven is er vrije inloop geloof vanaf 13 uur ze lopen erom heen kijken of de papieren kloppen en betalen maar. Gewoon rondrijden op de tijdelijke Duitse platen en wachten tot je het Nederlands Kenteken binnen krijgt! Kind kan de was doen. ff Platen maken en klaar!!

Oja vergeet de verzekering niet jammer als er wat gebeurd. Hij is op tijdelijke Duitse platen wa verzekert

Link naar reactie

Hi all, net terug uit Dusseldorf en de Z4 staat op de oprit. Zonet even een paar fotootjes gemaakt voor het donker wordt... maar hoe kan ik deze toevoegen? :ok: Als ik het icoon aanklik waarvan ik vermoed dat het hiervoor bedoeld is dan wordt er om en url gevraagd maar het is een bestandje op mijn harddisk. Ik zie vast over het hoofd hoe dat gaat, als iemand me kan helpen dan graag :nono:

Link naar reactie
wordt er om en url gevraagd maar het is een bestandje op mijn harddisk.

De :ok: moeten ook van je harddisk naar een plekje online (buiten het forum) zoals Imageshack, Picasa of Photobucket.

Check dit draadje even voor hulp. :nono:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.