Ga naar inhoud

Bmw z3 coupe aanschaf


Robbert

Aanbevolen berichten

Beste Robbert,

Ik heb twee Z3 coupe's in bezit gehad.

Allebei met een gunstigere km-stand en leukere opties dan die bij Target (Eindhoven) voor aanzienlijk minder geld.

Wat betreft de sleutels:

- 2 afstandsbedieningen

- 1 gewone sleutel (met daarin startonderbrekerchip)

- 1 portemonnee sleutel/hotelsleutel

Link naar reactie
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Over Target cars zijn de meningen verdeeld. Op het forum heeft "berryborrel" er een coupe gekocht, maar ook een ander member (ben zijn naam even kwijt) heeft er een Z3 coupe gekocht, waarvan de bodemplaat boven de achteras losgescheurd was. Dan is het vette pech. Dus even goed zoeken op het forum.

De coupe die je voorstelt, is in ieder geval altijd bij dezelfde dealer in onderhoud geweest (BMW dealer Ungeheuer in Duitsland). Dus die zou je kunnen bellen en eens navragen. Qua uitvoering/opties is ie goed uitgerust, dus daar is zeer zeker niks van te zeggen.

Kijkend naar de laatste pagina in het onderhoudsboekje zie je dat ie op 10 maart 2006 voor het laatst in de garage is geweest. Dus je zult meteen na aanschaf in ieder geval de oil service (motorolie en remvloeistof + wat filtertjes) moeten laten doen (reken op 250 euro bij de dealer).

En ze hebben je verteld dat er nog BPM (ongeveer 1000-1200 euro) bij komt/je hem nog moet invoeren?

Ik ben het met Martin eens dat de auto gezien de kilometerstand en het feit dat er geen garantie op zit, aan de kostbare kant is. Je kunt bij een Duitse (BMW) dealer coupe's krijgen met minder kilometers en met garantie.

Heb je nog andere coupe's op het oog?

Link naar reactie

Heb inderdaad het onderhoudsboekje bekeken en het viel me op dat de auto vanaf maart 2006 maar wienig kilometers heeft gemaakt. (Lang stilgestaan, gewoon weinig gereden of teruggedraaide teller?)

Er moet inderdaad nog ongeveer 1200 euro bpm bij..

Ik ben het met Martin eens dat de auto gezien de kilometerstand en het feit dat er geen garantie op zit, aan de kostbare kant is. Je kunt bij een Duitse (BMW) dealer coupe's krijgen met minder kilometers en met garantie.

Heb je nog andere coupe's op het oog?

Waar hebben jullie die andere auto's dan zien staan. Voor dit bedrag (of minder) zijn namelijk bijna geen coupe's te vinden met garantie, laat staan auto's bij bmw garage's!

Link naar reactie
Waar hebben jullie die andere auto's dan zien staan. Voor dit bedrag (of minder) zijn namelijk bijna geen coupe's te vinden met garantie, laat staan auto's bij bmw garage's!

Via bmw.de had ik twee weken terug deze gevonden:

....een Bostongrüne Z3 coupe, met beige interieur MET Erweiterte Lederausstattung en MET Mischbereifung!. IMHO een van de meest mooie combi's :thumbup:

Maar zonder gekheid, die zijn minder gewild dan de zwarte en de zilveren, dus vaak goedkoper. Hier dus ook het geval: uit december 1998, met 92.000km moet ie nog 11.890 EUR kosten.

Met garantie en ook nog eens bijna 60.000 km minder gelopen. Wel groen/beige, moet je van houden.... <_<

EDIT: nog even nagekeken. die Boston groen is in ieder geval weg. Er staan er bij BMW.de nu nog vier, waaronder een Axford Grun met zwart leer, maar die is met automaat. Die zwarte met Walnuss leer (die hierboven ook nog staat) is er ook nog, maar die heeft ook 148.000 gelopen.

Link naar reactie

Er staan inderdaad 3 coupe's te koop die rond de 12.000 euro moeten kosten.

1 daarvan valt af vanwege de automatische transmissie en de andere 2 vallen af omdat ze veel te ver weg staan.

Ik woon namelijk in Maastricht en het lijkt me niet mogelijk om naar een auto te gaan kijken die 500 kilometer verder op staat. Mocht de auto niet bevallen heb ik 1000 kilometer voor niks gereden en daarnaast heb je het probleem van de auto bij mij thuis te krijgen. Ook de garantie is zo goed als waardeloos, omdat de garage 500 kilometer bij mij uit de buurt staat, krijg daar maar eens je kapotte auto heen..

Deze auto heb ik nu op het oog klik

Staat slecht 20 kilometer van mij vandaan en heeft net 100.000 kilometer gelopen..

Link naar reactie

Dat is inderdaad een leuk ding Robbert.

Die stoelen zijn leuk (M-stoelen, echter nooit origineel door BMW geleverd in een 2.8).

Maar je moet even relativeren;

- Theoretisch gezien betaal je 2000 euro (of meer) teveel voor deze Duitse auto alleen om het feit dat hij garantie heeft.

- Als je er een voor 2000 euro minder koopt heb je een net zo goede auto + nog 2000 euro voor mogelijke reparaties (en voor 2000 euro kan je heel veel repareren) .....

Link naar reactie

Ik zag gisteren op de rally van Kasterlee nog een zilverkleurige QP 3.0i staan op de parking voor 9000€.

Hij zag er niet te best uit, voorzien van en franse nr. plaat, beligsche telefoonnrs. etc... ;)

Niet het vermelden waard dus... <_<

Wat ik bedoel is : je zal wel iets meer dan dit moeten uitgeven om een redelijk betrouwbare QP te vinden.

Maar neem er vooral je tijd voor en stel genoeg vragen vooraleer je beslist.

Link naar reactie
Mocht de auto niet bevallen heb ik 1000 kilometer voor niks gereden en daarnaast heb je het probleem van de auto bij mij thuis te krijgen. Ook de garantie is zo goed als waardeloos, omdat de garage 500 kilometer bij mij uit de buurt staat, krijg daar maar eens je kapotte auto heen..

Die afstand is inderdaad wel een overweging. Toen ik vorig jaar aan het kijken was voor een Z3 coupe, heb ik een tijd lang BMW.de in de gaten gehouden. We zijn op een gegeven moment gaan kijken naar en rijden in een zilveren Z3 in Solingen (80 km enkele reis), maar toen ik na twee bezoeken de papieren voor de koop in orde wilde laten was ie "opeens verkocht". Onze huidige Coupe heb ik via Marktplaats gekocht, van een particulier in Lelystad. Tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad (knock on wood ;) )

Wat Frank (Navigator) hierboven zegt is ook waar: houd het een tijdje in de gaten als je niet direct een auto nodig hebt voor dagelijks vervoer. Dan komt DE coupe voor jou wel voorbij.

Deze auto heb ik nu op het oog....staat slecht 20 kilometer van mij vandaan en heeft net 100.000 kilometer gelopen..

7834_19.JPG91c5_19.JPG

Dat is inderdaad een hele mooie. Wel iets duurder dan die Target coupe, maar qua interieur meer bijzonder. Ik zou zowiezo even gaan kijken en rijden.

Als deze auto nog op kenteken staat kun je met de eigenaar afspreken dat hij 'm naar jou thuis rijdt in Maastricht. Dan rijd jij met hem samen daarna terug naar Duitsland waar je de auto over laat schrijven en jij betaald. Heb je ook geen gedoe met invoeren.

Link naar reactie

Een groot pluspunt van de zilvere coupe zijn de 'witte knippers'.

Het is een enorm gekloot + kosten om deze te vervangen (vooral de koplampen) als er oranje in zitten.

Het is tevens absoluut onmogelijk om je in een coupe te vertonen met oranje knipperlichten.... a la Suzuki Alto.

Succes met de zoektocht, bijna al het mogelijke advies is gegeven. ;)

Link naar reactie
Het is tevens absoluut onmogelijk om je in een coupe te vertonen met oranje knipperlichten.... a la Suzuki Alto.

HOEST nee in een rijdende badkuip trek je volle zalen KUCH

he, even een kriebelhoestje... :angry:

Robbert, koop vooral je coupe voor jezelf, niet voor de buitenwereld, zoals sommige andere mensen (of ga geen <_< badge op een 2.8 plakken en dan claimen dat de spuiter dat gedaan had.... ;) )

Link naar reactie

Mijn "ervaring" met Target te eindhoven .

Als je belt krijg je info over de auto .

Bij hoge uitzondering mag je de auto starten en ff vooruit / achteruit >>> geen echte proefrit dus

Je koopt de auto zonder garantie en hulp voor de keuring en kenteken.

Dit risico vond ikzelf te groot >> dus niet gedaan.

Het blijven wel aantrekkelijke advertenties

maar als je alles bij elkaar optelt >> loop je risico voor een voordeel van ca 1000 - 2000 euro

Tja >> ik wilde geen slapeloze nachten hebben voor zo'n bedrag

Link naar reactie
Als deze auto nog op kenteken staat kun je met de eigenaar afspreken dat hij 'm naar jou thuis rijdt in Maastricht. Dan rijd jij met hem samen daarna terug naar Duitsland waar je de auto over laat schrijven en jij betaald. Heb je ook geen gedoe met invoeren.
Dit is inderdaad de bedoeling.
Een groot pluspunt van de zilvere coupe zijn de 'witte knippers'.

Het is een enorm gekloot + kosten om deze te vervangen (vooral de koplampen) als er oranje in zitten.

Het is tevens absoluut onmogelijk om je in een coupe te vertonen met oranje knipperlichten.... a la Suzuki Alto.

Ik wist niet dat het veel gekloot is om dat te vervangen, fijn dat deze het al heeft, want zoals je al zegt zijn oranje knippers geen optie! (sorry rve ;))

Je mag altijd een keer komen kijken naar mijn (ingevoerde) zwarte 99-er coupe met 146 dkm die ik waarschijnlijk ga verkopen
Ja bedankt voor het aanbod, maar dat ligt er natuurlijk aan hoe interessant het is om te komen kijken <_<
Mijn "ervaring" met Target te eindhoven .

Als je belt krijg je info over de auto .

Bij hoge uitzondering mag je de auto starten en ff vooruit / achteruit >>> geen echte proefrit dus

Je koopt de auto zonder garantie en hulp voor de keuring en kenteken.

Dit risico vond ikzelf te groot >> dus niet gedaan.

Wat betreft het proef rijden, dit was bij mij geen enkel probleem. Zonder ook maar enig moment te hebben aangedrongen werd de auto al naar buiten gereden voor een rondje om het gebouw.

Maar de service laat inderdaad voor de rest te wensen over, het is eigenlijk nog minder aantrekkelijk dan particulier kopen.

Link naar reactie

Dus het wordt een proefrit in die zilveren Duitse coupe (met witte knippers! :muur: ). Zoek trouwens maar eens op "oventruuk" als je die ellende voor witte knippers aan de voorkant wil zien!

Laat ons weten hoe ie rijdt, of (nog beter) stel je eigen Z3 coupe straks voor in je eigen voorsteltopic! :blink:

Link naar reactie
Ruud (RvE) wist je al dat ik je een ontzettend toffe gozer vind. Je brengt alles altijd zo eerlijk en recht uit het hart :muur::blink::schater:

Uh, bedankt Saskia :foto:

Link naar reactie
HOEST nee in een rijdende badkuip trek je volle zalen KUCH

he, even een kriebelhoestje... :foto:

Robbert, koop vooral je coupe voor jezelf, niet voor de buitenwereld, zoals sommige andere mensen (of ga geen :muur: badge op een 2.8 plakken en dan claimen dat de spuiter dat gedaan had.... :blink: )

Ruud, ik wist precies dat jij zo zou reageren .... mijn badkuip heeft ook oranje knippers! :schater:

Maar Robbert, er is genoeg te koop in 'coupe-land'. Je moet een aankoop nooit overhaasten omdat je perse volgende week wilt rijden. Af en toe komt er iets heel moois voorbij wat erg gunstig is geprijsd. Als je dan geld hebt, kan je toeslaan!!

Link naar reactie
.... mijn badkuip heeft ook oranje knippers! :schater:

Ik zie het ja:

Foto-MFIJOSLY.jpg

Maar al had ie zilveren knippers met een gouden randje, maakt allemaal niks meer uit als je er zo uit ziet als je langs de boulevard rijdt:

Foto-DMSXHNVT.jpg

Link naar reactie

Hoi Robbert,

ik heb die van mij te koop gezet op marktplaats.

99'er verleden jaar zelf ingevoerd. 115k op de klok, zwart op zwart, en nog wat xtra dingetjes.

Hoe het werkt met doorlinken enzo weet ik niet...

Ik heb de tijd en jij heb de tijd dus als je nou een beetje doorspaart komen we er mischien wel uit.

Greetz! Gman

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.