Ga naar inhoud

lakschade


Aanbevolen berichten

Vandaag natuurlijk weer perfect cabrio weer :P . Ben er achtergekomen dat het grote gevaar voor onze glimmende bolides uit de lucht komt. Even de auto geparkeerd voor een bezoekje en bij terugkomst op drie plekken onder de vogelpoep. Omdat ik niet direct de middelen bij de hand had om e.e.a ter plaatse te verwijderen (.....en ook om niet over te komen als een al te grote freak... <_< ) heb ik die zooi bij thuiskomst verwijderd. Na wassen en poetsen blijkt dat er (zoals het er nu naar uitziet) onherstelbare schade is aangericht :wave: . Ik kan de vlekken in ieder geval niet meer wegpoetsen en het lijkt alsof de lak is beschadigd door een zuur....

Heeft iemand van jullie een idee op wekle manier deze schade is te herstellen ?????

THNX

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Heeft iemand van jullie een idee op wekle manier deze schade is te herstellen ?????

THNX

Overspuiten, er is geen andere remedie. Wellicht dat je jouw auto door Emanuel en co onder handen moet laten nemen voor een lakverzegling. Dit helpt tegen dergelijke schijtzooi :schater:
Link naar reactie

Dat was voor mij de belangrijkste reden om mijn auto naar Hoensbroek te rijden. Ik heb allemaal hoge bomen met duiven voor mijn huis. Mijn zoon opteerde voor een luchtbuks maar dat vond ik niet zo'n idee.

Link naar reactie

Komt ook nog bij dat vogels bessen eten, wat erg verzurend is voor de uitwerpselen.

Maar als je het dezelfde dag verwijderd hebt lijkt me dat je het nog wel met licht polijsten kunt wegkrijgen. Overspuiten is wel heel drastisch.

Ik zou het eens met Scratch X van Menguiars proberen. (hier te bestellen).

Als je even het filmpje bekijkt en het op de juiste manier toepast heb je grote kans dat je er weer vanaf komt.

Tis best wel spul wat in hopeloze gevallen nog gewoon werkt.

De gele pad in het fimpje kost geloof ik 1,25.

Anders zou je 6 juli naar de poetsclinic kunnen komen, dan helpen ze je met de machine. Vind overspuiten wel drastisch!

PS: Overkomen als een freak of niet: Ik zou het de volgende keer gewoon direct weghalen, als je altijd een sprayfles water met wat autoshampoo of nog beter een fles detailerspray en een doekje in je auto bewaart voorkom je echt veel leed. En om in het onderwerp te blijven: Wat anderen dan van je denken... schijt aan hebben! Overspuiten is pas echt duur.

Link naar reactie
  • Administrator
Ik zou het eens met Scratch X van Menguiars proberen. (hier te bestellen).

Als je even het filmpje bekijkt en het op de juiste manier toepast heb je grote kans dat je er weer vanaf komt.

Ik moet bij dit soort producten en filmpjes altijd gelijk aan "Hai Mike, what's today on Amàààààààzing Discoveries!" denken :schater:

Link naar reactie
Ik moet bij dit soort producten en filmpjes altijd gelijk aan "Hai Mike, what's today on Amàààààààzing Discoveries!" denken :schater:

Ja hahaha, die gast ploft soms bijna uit mekaar van de detailingpassie. Wel eens een filmpje gezien dat ie met een splinternieuwe auto direct van de dealer richting zn werkplaats scheurt om hem te detailen.

Omdat ook je hagelnieuwe auto gewoon vies zou zijn. Dat vind ik dan wel weer een beetje erg freak.

Maar goed, wel fijn dat er filmpjes van zijn, het werkt ook echt wel "amazing" goed voor oppervlakkige lakschade als je het juist gebruikt.

Link naar reactie

Het onderwerp is wel interessant maar die man praat zo veel en eentonig... :thumbup: :fiew:

Overigens, kun je me een x uitleggen hoe ik de wax precies moet opbrengen? Ik neem het vandaag mee dan mag je het laten zien :schater:

Link naar reactie
Het onderwerp is wel interessant maar die man praat zo veel en eentonig... :thumbup: :fiew:

Overigens, kun je me een x uitleggen hoe ik de wax precies moet opbrengen? Ik neem het vandaag mee dan mag je het laten zien :schater:

Hahaha, zal ik mn overal aantrekken? Ik zou het sowieso niet daar doen. Waxen op een niet schone auto is niet zo slim, dan wrijf ik de krassen er voor je in. En je rijdt erheen, al was je van te voren, er zit toch weer vuil op dan.

Maar het is vrij simpel, gewoon een dunne waas wax op uitwrijven (niet in de zon). Ga je je hele auto rond. En waar je begonnen bent ga je uitwrijven met een microvezeldoek, gewoon slordig, niet in detail.

Weer je hele auto rond. En dan nawrijven met een zachte (microvezel)doek. Eigenlijk kan je niet alleen zien dat je het goed doet, maar ook lichamelijk voelen. Als je daarna je biertje niet meer of nauwelijks kunt vasthouden dan heb je goed gepoetst :)

Link naar reactie
Ik zou het sowieso niet daar doen. Waxen op een niet schone auto is niet zo slim, dan wrijf ik de krassen er voor je in. En je rijdt erheen, al was je van te voren, er zit toch weer vuil op dan.

Hoezo? Ik neem ook een emmertje (of twee zelfs) voor je mee... :schater:

Link naar reactie
Hoezo? Ik neem ook een emmertje (of twee zelfs) voor je mee... :schater:

Ho ho, éérst goed afspoelen, anders sop je het vuil de lak in. Gelukkig ga je naar de detaildag. Ik hoor het al, hier valt genoeg te leren.

Link naar reactie
  • Administrator

Als je het over de duvel hebt...

http://www.dumpert.nl/mediabase/129371/74a...fect_punch.html

Edit:

Deze comment is geweldig:

Hee Mike, wat heb je daar nou?

Ik heb iets heel bijzonders. Iets waar de wereld al lang op zit te wachten.

Ongelooflijk, vertel ons snel wat het is...

Ik heb een wit vierkant materiaal en een stokje. U zult zich wel afvragen, wat is dit nu weer.

Ja Mike, laat ons niet in spanning

Als ik met dit stokje over het witte materiaal beweeg, dan verkleurt het op de plek waar ik met het stokje over heen ben gegaan.

Ongelooflijk...

Ja, maar dat is nog niet alles. Als ik met het stokje, wat overigens een Pen heet, een letter, zoals je die normaal op het scherm ziet, op het materiaal teken...

Ongelooflijk, ik begin het te snappen... dus als je meerdere letters neerzet kan je gewoon lezen *zonder* dat je een beeldscherm nodig hebt.

Inderdaad, jij snapt het. Als dat geen amazing discovery is; het materiaal heet trouwens Papier.

Ongelooflijk, en je hebt helemaal geen stroom nodig Mike?

Nee, geweldig he, er zitten zelfs geen batterijen of accu in.

Nou, nou, nou zeg. Onvoorstelbaar.

Ha, Mike, je klapt het dicht. Dat kan mijn notebook ook.

Nee, dit is anders, je kan het zovaak vouwen als je wilt tot het de door jouw gewenste afmeting heeft.

Oooh, Mike je gaat maar door en het wordt kleiner en kleiner.

Ja, nu past het zelfs in mijn portefeuille.

Ongelooflijk, dus ik kan het altijd bij me dragen.

Kom eens Mike, mag ik het eens vasthouden.

Maar natuurlijk, ga je gang.

Maar dit is ongelooflijk, het weegt bijna niets.

Dat klopt, het weegt 100 maal lichter dan het kleinst verkrijgbare notebook. Dat komt natuurlijk omdat er geen accu in zit.

Nee, nee, je droomt niet, knijp maar flink in je arm. Kijk, ik vouw het weer uit en....

Maar Mike, wat doe je nu??

Nee, dat kan niet, je scheurt het papier doormidden.

Dit materiaal is zo geweldig. Kijk, ik houd de helften gewoon tegen elkaar aan en je kan het gewoon weer lezen.

Ongelooflijk, dat moet je met een diskette niet proberen, ha ha ha.

Maar wat doe je nu? Nee, niet doen, niet doen!! Je gaat er zomaar op staan springen.

Ongelooflijk, en je kan het nog steeds lezen!!

Stel je voor zeg, als je zo op je monitor zou gaan springen.

Ongelooflijk, wat een discovery! Zeg Mike, hoe lang kan je papier eigenlijk bewaren?

Nou, veel langer dan een diskette of hard-disk waarvan de magnetische gevoeligheid op den duur verdwijnt.

Ongelooflijk, wat een amazing discovery.

Maar dat is nog niet alles!

Nee ???

Je kan het overal mee naar toe nemen, je kan het gebruiken bij hoge en lage temperaturen.

En als je het niet meer nodig hebt, kan je altijd nog je neus erin snuiten en...

Ja Mike, ongelooflijk...

Zeg Mike, maar dat zou betekenen dat we op een dag helemaal geen beeldschermen, computers en notebooks meer nodig hebben.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.