Ga naar inhoud

Lower mesh grill


Gast Z3-Widebody

Aanbevolen berichten

Gast Z3-Widebody

Ik heb afgelopen weekend een Lower Mesh Grill besteld via ebay.. deze lower grill zorgt er voor dat de opening in de bumper "groter" lijkt.

Maar is dit eigenlijk eenvoudig zelf te monteren of kan je dit beter laten doen?

Zijn er trouwens leden die al eens een dergelijke wijziging hebben doorgevoerd?

502838_174_full.jpg

502838_194_full.jpg

502838_128_full.jpg

Ik hoor het wel,.. zodra het eronder zit, kom ik in ieder geval met foto's..

Gr!

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb nog niemand op het forum gezien die dit heeft !? :)

Monteren moet toch niet zo'n klus zijn.

Alle (plaat)delen van de Z zijn vrij eenvoudig er af te "schroeven".

Anders ff met Roodkapje (Ruud) praten. :thumbup:

Maar het ziet er vet gaaf uit, om maar ff in populaire termen te spreken ! :foto:

Link naar reactie

hier was ik al even naar op zoek, maar had het tot nu toe nog niet kunnen vinden.

heb je misschien een linkje naar de advertentie? :foto:

Heb het een tijdje terug gemonteerd gezien op een 2.0liter facelift bij Renova Tilburg, zag er super uit.

Binnenkort dus maar even bestellen. :thumbup:

Link naar reactie

Kippengaas (en dan met name niet-zwart): "tuning" voor GTI-achtigen door kindertjes.

Not done op de Z3, IMHO, het zwarte OEM-gaas uitgezonderd.

Helaas zijn de foto's verdwenen bij een paar topics hierover uit 2005 / 2006.

Zoeken leverde o.a. Tokkies op. :schater:

Link naar reactie

Rob,

Ik heb niemand hier over "RVS-kippengaas-tuning" horen praten.

Het rooster hierboven ziet er gewoon orriginalo uit, heb een ZzZ met het rooster erin bij de dealer binnen zien staan, en moet zeggen dat het er goed uit zag IMHO.

RVS / race-gaas --> NOT done :thumbup:

rooster hierboven --> Doen Doen :foto:

Ik geloof trouwens dat Gman dit ook op z'n zwarte QP heeft.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Kippengaas (en dan met name niet-zwart): "tuning" voor GTI-achtigen door kindertjes.

Not done op de Z3, IMHO, het zwarte OEM-gaas uitgezonderd.

Helaas zijn de foto's verdwenen bij een paar topics hierover uit 2005 / 2006.

Zoeken leverde o.a. Tokkies op. :schater:

In de link naar ebay boven jouw post, kan je ook zien dat de gene die ik heb besteld, als het goed is, zwart is.

en zoals al is gezegd is het geen kippengaas, daar houd ik namelijk ook totaal niet van :lol:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast Z3-Widebody

Even een update..

Ik kreeg hommels met de verkoper op ebay.. het duurde veel langer dan aanvankelijk gepland, en daar kreeg ik dus ruzie om :schater:

Maar goed, ik heb bij BMW zelf even wat geinformeerd en ben er dus achter dat het ook gewoon bij hun leverbaar is..

Origineel, het is een onderdeel van een sport pakket destijds, ik ben alleen even het productnummer kwijt, ligt nog op het werk..

Maar het kost in ieder geval 54,75 euro.. Als je met het magazijn contact opneemt, en vraagt naar een honingraat grill voor een Z3 Roadster met 6-cilinder motor en vanaf modeljaar 2000/2002, dan zullen ze hem vinden.. zoals gezegd als onderdeel van een sport pakket.

De bestelling is dus nu bij BMW geplaatst en zodra ik hem binnen heb, show ik de foto's..

gr.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast Z3-Widebody

Ik heb hem binnen, zal later even een foto posten..

Hij zit er nog niet onder, is toch iets lastiger dan dat ik had gedacht..

Zit met soort ringvormige klemmetjes om plastic pinnetje heen, en dat gaat er bijna niet vanaf, dus ik laat het doen.

Link naar reactie

Dit is ook Zo'n klusje waar je een héle dag voor moet uittrekken, lekker op het gemak 'pielen'.

Wel een gevoelig karweitje i.v.m. beschadigingen, je schiet Zo uit met een schroevendraaiertje.

Link naar reactie
Helemaal OK, verkeerd begrepen! ;)

foei rob, 't is maar goed dat jij niet meer mag modereren :ok:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Hehe.. hij zit erop.. het heeft even geduurt, maar dan heb je wat.

(let aub even niet op de beschadigingen op de bumper, dit wordt nog allemaal gespoten+de bumper is erg smerig :thumbup: )

Voorkant-1.jpg

Schuin.jpg

Grill2.jpg

Grill.jpg

Link naar reactie

Ik vind het er mooi en strak uitZien... :thumbup:

Heb je het nu tóch Zelf gedaan?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Ik vind het er mooi en strak uitZien... B)

Heb je het nu tóch Zelf gedaan?

Nope :m:

Ik heb echt twee paar linkerhanden van dat betreft en pak het altijd te grof aan, dus laten doen.. :huh:

Wat ik IRL vind opvallen, is dat de luchthapper groter oogt..Nu zit er een rooster aan het einde van het "gat" inplaats van dat die lamellen wat uitsteken..

Je kan er zeghmaar wat dieper inkijken, als je begrijpt wat ik bedoel.

Link naar reactie
  • 8 jaren later...

Deze komt van ver; 2008, maar ik zit erover te denken dit onderdeel (ook te vervangen. Ondanks dat m'n zzz alle "S" kenmerken lijkt te hebben, heeft m'n grill de "lamellen", zal een keuze-optie geweest zijn? Dit topic lezend lijkt het alleen nog niet zo simpel, zelf leek het me vrij eenvoudig, maar onderschat ik dit?:wacko:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

En ik heb de kippengaas grill erin zitten, vind ik toch veel mooier. Ik heb wel even de hele bumper eraf gehaald, dat werkt een stuk makkelijker.

Wat schetste m'n verbazing trouwens, de grill die erin zit is al eens vervangen! Vermoedelijk is ie met de mesh grill geleverd (want "S") maar vervangen door juist 

de lamellen. Was op een knullige manier gedaan trouwens want het merendeel van de pinnetjes was afgebroken en er was daarom maar kit gebruikt :muur:

Enfin, ik heb er nog wat schroefjes bij in gedraaid in plaats van kit en nu zit ie er netjes in, lijkt een stuk beter! :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.