Ga naar inhoud

Kapafdekking aan de zijkant


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of iemand van het forum de afdekplaten heeft voor wanneer de kap geopend is. Anders heb je 2 van die gapende gaten en als ik heel eerlijk moet zijn is dit niet het meest fraaie gezicht van de verder schitterend afgewerkte auto.

Mijn vraag is of je deze elke keer als je de kap wil sluiten weg moet halen of dat je ze kan laten zitten?

Hier een foto met zeer professionele paint-omlijning met het onderdeel wat ik bedoel :schater: :

imageCAKZ07KJ.jpg

Ik denk dat je ze elke keer weg moet halen, maar vreemd genoeg durft mijn dealer er geen 100% zeker antwoord op te geven... Vandaar dat ik het aan de echte kenners vraag.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb hier ook wel eens naar gekeken, maar van Duits Z4 forum begrepen dat je die dus handmatig moet weghalen. Beetje zinloos met een electrische kap, dus rijd ik met die gaten, echter het stoort mij niet.

Link naar reactie

Klopt, moeten weg gehaald worden. Ik had ze op de vorige Z. Ik heb gehoord van andere members dat zij het dak een beetje open deden en dan konden ze de kappen vanuit de auto erafhalen (ze sprongen dan los).

Nooit geprobeerd, heb ze ook nu niet meer (verkeerde kleur) en koop ze ook niet (vond het niet storend genoeg)

Link naar reactie

Ik heb ze maar als ik eerlijk ben gebruik ik ze (bijna) nooit :D . Gewoonweg te onhandig. Als het echt warm is wil ik nog wel eens de moeite nemen om ze erop te klikken. Maar dit is pas een keer voorgekomen. ;)

Gr

Pieter

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Panelen zijn op zich niet interessant, ware het niet dat ik een geheel andere mening ben toegedaan.

Kleine moeite om te monteren en de hoeveelheid rijwind neemt met 30-40% af.

Worden regelmatig aangeboden op Ebay.de heb de mijne voor EUR 39 bemachtigd (uiteraard nieuw en grijs ivm interieur)

Vooral voor de wat langere ritten (er staan er een paar op de agenda de komende tijd :rolleyes: ) toch erg prettg. :)

c8f2_1.JPG

Link naar reactie
  • Administrator
Ik heb ze maar als ik eerlijk ben gebruik ik ze (bijna) nooit :kisstogether: . Gewoonweg te onhandig. Als het echt warm is wil ik nog wel eens de moeite nemen om ze erop te klikken. Maar dit is pas een keer voorgekomen. :thumbup:

Gr

Pieter

+

Worden regelmatig aangeboden op Ebay.de heb de mijne voor EUR 39 bemachtigd

Kijk! Ik zeg 1 en 1 = 2: Pieter, mits afdekkingen ofwel in zwart, ofwel in beige, als ik jou nou EUR 40,- geef; mag ik ze dan bij je komen halen? :schater: If so, you may PM me anytime!

Link naar reactie
Panelen zijn op zich niet interessant, ware het niet dat ik een geheel andere mening ben toegedaan.

Kleine moeite om te monteren en de hoeveelheid rijwind neemt met 30-40% af.

Worden regelmatig aangeboden op Ebay.de heb de mijne voor EUR 39 bemachtigd (uiteraard nieuw en grijs ivm interieur)

Vooral voor de wat langere ritten (er staan er een paar op de agenda de komende tijd :newblush: ) toch erg prettg. <_<

c8f2_1.JPG

Buiten het feit dat het erg "af " staat (vind ik het een storend gezicht die gaten met de zichtbare buizen), is het windgeruis alsmede de luchtterugslag tijdens het rijden minder.

Het heeft ook nog een ander functioneel doel ook, het houdt nl bladeren, vuil en overmatig vocht buiten de bestaande openingen en zoals jullie wellicht weten, zitten er afvoerslangen op de laagste punten van deze onbedekte gaten.

Je zult niet de eerte zijn die (doordat de afvoerslangetjes verstopt zijn geraakt door allerlei shit) het motortje van de het automatische dak ter ziele heeft zien gaan.

Wat voor vervelende klus dat is, wens je je ergste vijand nog niet toe en dan heb ik het nog niet eens over de kosten voor een nieuwe electromotor.

Mijn Goeroevisie: kopen en gebruiken.

Nog ff een hint, blaas de slangetjes sowieso 2x per jaar door, dat voorkomt ook al veel ellende.

L@@@@terrr

Link naar reactie
  • 6 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.