Ga naar inhoud

Subwoofer plaatsen


Aanbevolen berichten

Ik heb ooit een keer - hier op het forum - iets gelezen over het plaatsen van een subwoofer op de plaats van dat "superhandige" kastje achter de stoelen. Ik kan het alleen nergens terug vinden :thumbup: .

Volgens mij is het zelfs een origineel BMW onderdeel en is het als optie verkocht. Klopt dit en zo ja is deze subwoofer eenvoudig te installeren op een BMW Business systeem?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

als je het kastje achter de stoelen bedoeld, denk ik dat je dit topic over de Z4 bedoeld, want bij de Z3 zit er geen kastje achter de stoelen.

Harman kardon geluidinstallatie met subwoofer is een optie geweest in de Z3, daarbij zat de subwoofer tussen de stoelen. Ik heb mij laten vertellen dat het achteraf aansluiten van deze sub niet zo eenvoudig is als het niet af fabriek is geleverd in je Z. Ik heb ook ooit een topic/website gezien, die aftermarkt subs op maat leverde op dezelfde plek.

Ik zelf heb gekozen voor een Blaupunkt actieve subwoofer (nieuwe type) achter de bijrijderstoel. Een leuke aanvulling op het geluid, al denk ik dat een setje goede 'normale' speakers meer doet. Dat kan wel eens de volgende aanpassing in de Z worden.... ;) :lol:

Link naar reactie

Mijn broertje heeft in zijn Roadster een actieve woofer achter de bijrijdersstoel geplaats.

Lekker geluid en relatief eenvoudig aan te sluiten.

Link naar reactie

Ik bedoelde inderdaad Harman Kardon. Plaats: kastje tussen de stoelen ipv achter de stoelen. Ik begrijp de verwarring :thumbup:

Annyways...ik dacht dat dit eenvoudig was te realiseren. Ik heb niet zoveel zin in het leggen van een nieuwe kabelboom. Ik ga dus maar op zoek naar een mooi alternatief. Weer een leuk projectje :thumbup:

Link naar reactie
Ik bedoelde inderdaad Harman Kardon. Plaats: kastje tussen de stoelen ipv achter de stoelen. Ik begrijp de verwarring :thumbup:

Annyways...ik dacht dat dit eenvoudig was te realiseren. Ik heb niet zoveel zin in het leggen van een nieuwe kabelboom. Ik ga dus maar op zoek naar een mooi alternatief. Weer een leuk projectje :thumbup:

Je bedoelde een variant hierop: woofer ?

Link naar reactie
Ik bedoelde inderdaad Harman Kardon. Plaats: kastje tussen de stoelen ipv achter de stoelen. Ik begrijp de verwarring :kisstogether:

Annyways...ik dacht dat dit eenvoudig was te realiseren. Ik heb niet zoveel zin in het leggen van een nieuwe kabelboom. Ik ga dus maar op zoek naar een mooi alternatief. Weer een leuk projectje :party:

Wel eens aan Jehnert gedacht. heb ik erin zitten (credits to Tony) en is waanzinnig. zie Jehnert Z3

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb een custom-build sub laten plaatsen tussen de stoelen. Zal zo even fotootje schieten voor je. Prijs viel reuze mee, heb iets van 1500 betaald voor versterker, compo-set (van 600e), de custum-sub en kabels, inbouw etc. Sub was paar honderd euro, inclusief bouw van de klankkast.

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.