Ga naar inhoud

BMW eerste met onbeperkt surfen in de auto


Aanbevolen berichten

Kijk eens aan. BMW gaat - als eerste autofabrikant - onbeperkte toegang bieden tot internet via een dashboardscherm dat op de plaats van de autoradio zit! Dit jaar nog! Dat vind ik nou echt super :thumbup: Straks kun je dus in de auto bladeren op het Z3forum! (Mits je niet harder rijdt dan 5 kilometer per uur dan :thumbup: )

klik hier voor het artikel

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

(Mits je niet harder rijdt dan 5 kilometer per uur dan :thumbup: )

Dat is wel mooi. Vanaf de achterbank kan wel ge-internet worden boven de 5kmu, dus misschien toch nog een Z4 coupe met een (klein) achterbank(je)!

Link naar reactie

beetje vreemd ook dat BMW schijnbaar als portal er tussen wil zitten ipv direct via je gsm (of wifi in de stad) toegang te geven tot internet. Daarnaast is het huidige BMWdirect systeem (op 1 knop drukken en de telefoon maakt verbinding met een centrale die als een soort secretaresse dingen voor je opzoekt) ook niet in NL, dus zal BMWNL dit ook wel tegenhouden.

Link naar reactie

Ik vind het geen onzin. Ik heb ook al vele jaren een soortgelijke oplossing (maar dan wel van Apple overigens...). Deze moet je echter wel altijd meeslepen. Je sleept toch ook niet je hele home stereo-installatie mee in de auto? Internet in de auto -inclusief integratie met relevante randapparaten - is straks net zo gemeengoed als wat momenteel je autoradio is. Is volgens mij geen onzin maar vooruitgang :mellow:

Link naar reactie

Roger, ik gebruik ook al een tijd dit:

dell-latitude-d620.jpg

Dell met built in UMTS/HSDPA

Maar toch zie ik er wel wat in. Je start je BMW op. Die vervolgens even contact maakt met BMW-München en checkt voor nieuws. Er verschijnt een melding: "er is een nieuwe firmware voor uw motormanagement, wilt u deze downloaden?". Je klikt op "ja", het wordt geïnstalleerd. Even herstarten en klaar: 20 pk extra. Lijkt me wel okay!

Ik las gisteravond dit artikel over BMW-in-car-internet op tweakers.

Het artikel geeft meer informatie over de techniek erachter. BMW gebruikt een EDGE modem (2.5G, een opgevoerde versie van GPRS) en geen UMTS of HSDPA.

In Nederland heeft Telfort EDGE aangeboden maar dat is nadat Telfort is overgenomen door KPN uit de lucht gehaald. Overigens puur om commerciele redenen, kosten/snelheid/dekkings technisch was EDGE een goede oplossing, maar op die manier verdiende KPN zijn UMTS licenties niet terug.

Omdat EDGE het niet haalt bij de snelheid van 3G, gaat al het internetverkeer via BMW (alle opgevraagde pagina's worden "compact" gemaakt door de proxy van BMW.)

Al met al ben ik benieuwd hoe BMW dit in NL uit gaat rollen.

Link naar reactie
Je start je BMW op. Die vervolgens even contact maakt met BMW-München en checkt voor nieuws. Er verschijnt een melding: "er is een nieuwe firmware voor uw motormanagement, wilt u deze downloaden?". Je klikt op "ja", het wordt geïnstalleerd. Even herstarten en klaar: 20 pk extra. Lijkt me wel okay!

:mellow: Exact! Bovenstaande heet visie.

Link naar reactie

Ben blij dat ik eindelijk eens geen internet verbinding heb in de auto, komen ze hiermee.

Misschien ligt het aan mijn leeftijd, maar ik vind: een telefoon is om mee te bellen, een zzzz om mee te rijden en van te genieten. Dus geen xtra toeters en bellen

Internetten doe ik wel thuis

Link naar reactie

laten we er even van uitgaan dat niemand binnen BMW zo stom is om het entertainment netwerk in de OTO te verknupfen met het netwerk dat de automechaniek (motor, deuren, DSC, etc.) aanstuurt. Lijkt me nogal gevaarlijk. Ik noem het dus geen visie, maar kortzichtigheid (alpha zeker?).

Blijft over dat BMW een vreemde mix heeft op het gebied van car entertainment. Aan de ene kant hopeloos lang cassette decks leveren, DVD voor nav invoeren in een gleuf in de dashboard (die stop je er 1 keer in en haal je er nooit meer uit, dus waarom niet in de kofferbak oid, of nog beter gelijk een SD kaartje), geen USB of SD ingang standaard leveren, etc. etc. Ik begrijp dat veel van de klandizie in de 5-serie oude lullen zijn in de EU, dus marketing technisch zijn deze fossielen niet zo snel voor verandering te porren, maar in de VS (en ook in de EU) zijn er ook jonge mensen die een 5 rijden. Triest bijna dat de entertainment systemen jaren achter lopen, en nog erger, bijna niet updatable zijn (1ste vereiste van elke huidige electronica). Naast deze stommiteiten lopen ze bv. met een heads-up display (niet per se entertainment, maar in mijn ogen wel) wel weer voorop en proberen met het (zogenaamd hippe) apple gelul in de 1 serie wel wat te verbeteren. Het was toch al 5 jaar geleden duidelijk dat MP3 van USB de muziekdrager van dit decennium is. We gaan al bijna weer over naar de volgende fase en nog is het niet standaard.

nog wat info:

IP protocol

Geil

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.