Ga naar inhoud

reorganisatie


wout

Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Begrijp ook wel dat er momenteel een grote reorganisatie aan de gang is bij alle autoconstructeurs, het gaat me om de reaktie.

Ik heb de voorbije tien jaar genoeg zakelijk meegemaakt in autofabrieken en ik kan je verzekeren dat bij zo'n aankondiging heelwat werknemers zich afvragen of ze "erbij" zijn en hoe ze hun afbetalingen nog gaan halen...

Een wagen is dan wel het laatste waar je aan denkt...

Link naar reactie
Ik heb de voorbije tien jaar genoeg zakelijk meegemaakt in autofabrieken en ik kan je verzekeren dat bij zo'n aankondiging heelwat werknemers zich afvragen of ze "erbij" zijn en hoe ze hun afbetalingen nog gaan halen...
Valt hier nog wel mee wanneer je de plekken even analyseert; 5.000 parttimers waarvan bij vertrek geen vervanger komt, 2.500x vervroegd pensioen en daar zijn de meesten toch vaak niet ontevreden mee. Je levert je vakantiegeld in maar je hebt wel het hele jaar vakantie.

Blijven dus "slechts" 600 gedwongen ontslagen over (van de 108.000) en dus lijkt het me geen enorm nieuws.

Link naar reactie
Hoop dat die lui van BMW Welt erbij zitten. Zo niet dan worden ze hopelijk nu wat angstig en daardoor klantvriendelijker
Wellicht kan jij ze dat straks even op een subtiele Frank manier vertellen, wij zijn er dan toch :schater:

Ik denk trouwens dat ik meer dan welkom ben met een niet BMW bij dat gefrustreerde personeel, die kunnen geen BMW meer zien. Ik voel mij straks de koning te rijk daar :thumbup:

Link naar reactie
Werk je ook bij ABN AMRO ?

Groeten

Harrie

Nee, bij een Logitiek bedrijf.

Duitse CEO heeft Europa geinventariseerd en alles wat op een minnetje leek gesloten. Dus ook de vestiging waar ik werk.

Beste man heeft nu ook de zak gekregen, maar om hem maak ik mijn geen zorgen, wat hy per maand kreeg, krijg ik per jaar ;)

Helaas, ik ben It,er en men heeft gelijk met sluiting van deze vestiging besloten dit te gaan outsourcen. dus heb ze geluk gewenst.

Zijn wel even vergeten dat ik It doe voor 5 vestigingen, waarvan drie in BE, zie het nu al fout lopen :schater:

Maar ja, probeer maar eens wat te vinden op je 58e

Link naar reactie
Helaas, ik ben It,er en men heeft gelijk met sluiting van deze vestiging besloten dit te gaan outsourcen. dus heb ze geluk gewenst.

Zijn wel even vergeten dat ik It doe voor 5 vestigingen, waarvan drie in BE, zie het nu al fout lopen :schater:

Maar ja, probeer maar eens wat te vinden op je 58e

Eigen bedrijf oprichten en je diensten aanbieden bij je voormalige werkgever (voor 2 x de prijs)

Link naar reactie
Eigen bedrijf oprichten en je diensten aanbieden bij je voormalige werkgever (voor 2 x de prijs)

hebik al aan gedacht, maar hebben (nog geen interesse) Daarbij, heb ik geld meegekregen dus kan ik over 4 jaar met pre pensioen. Dus heb ik weinig trek om voor 4 jaar een bedrijf te starten.

Heb een 5 tal jaren een eigen hardware reparatie bedrijf gehad,(naast mijn regulairebaan) maar alle rompslomp met de belasting ed was de reden om er mee te kappen.

Link naar reactie
Nee, bij een Logitiek bedrijf.

Duitse CEO heeft Europa geinventariseerd en alles wat op een minnentje leek gesloten. Dus ook de vestiging waar ik werk.

Beste man heeft nu ook de zak gekregen, maar om hem maak ik mijn geen zorgen, wat hy per maand kreeg, krijg ik per jaar :thumbup:

Helaas, ik ben It,er en men heeft gelijk met sluiting van deze vestiging besloten dit te gaan outsourcen. dus heb ze geluk gewenst.

Zijn wel even vergeten dat ik It doe voor 5 vestigingen, waarvan drie in BE, zie het nu al fout lopen :schater:

Maar ja, probeer maar eens wat te vinden op je 58e

Da's zwaar k, IT is toch wel weer veel vraag naar leeftijd maakt dan ook niet zo veel meer uit. :thumbup:

Er zijn ook veel softwarehuizen die free lancers inhuren.

Link naar reactie
Da's zwaar k, IT is toch wel weer veel vraag naar leeftijd maakt dan ook niet zo veel meer uit. :thumbup:

Er zijn ook veel softwarehuizen die free lancers inhuren.

Inderdaad, vind uit naar waar je ouwe toko de boel heeft geoutsourced en je kan er zelfs beter van worden. Goede (vooral bedrijfsspecifieke) ICT-ers zijn zeldzaam en dus ook kostbaar. Lijkt mij een prima optie, succes in elk geval!
Link naar reactie

Heb ik al gedaan, zelfs met iemand van de outsourcing toko gesproken, alleen jongeren die ze kunnn opleiden.

Probleem is, ik ben systeem beheerder met hardware kennis, software (programmering) kan me niet boeien.

Verder kijken ze naar certificaten etc, ben autodidact.

Momenteel hebben ze op de hoofdvestiging (na vertrek van resterende 2 collega's, die het niet meer zagen zitten) een jonge aangenomen met alle certificaten. De beste man weet nog geen eens de basis beginselen (telnet, folder sharing etc) en ik moet steeds bijspringen.

Maar heb eind van komende week eindelijk mijn 1e solicitatiegesprek na 26 sollicitaties, dus ik blijf hopen <_<

Link naar reactie

Hoe lief jullie ook voor elkaar zijn :schater: en voordat we nu meer van dit soort posten gaan krijgen:

s.v.p. niet alleen maar die smilies. :unsure: Zo hebben we 't ooit afgesproken. :( :gossip:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.