Ga naar inhoud

Z3 2.8 tunen


Z3Midlife

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Naast een R8 kun je sowieso beter het geld in de zak houden of door sparen voor iets wat boven het niveau van de :rolleyes: ligt.

Anders zul je deze nog niet het nakijken geven.

enkele specificaties R8:

Vermogen : 420 pk bij 7.800 tpm

Koppel : 430 Nm bij 5.500 tpm

Acceleratie 0-100 km/h : 4,6 seconden

Topsnelheid : 301 km/h

Voor antwoord op je vraag kan ik je helaas alleen naar de zoekfunctie verwijzen.

Er is nogal wat mogelijk, zoek eens op: spruitstuk, nokkenassen, airbox, compressor, turbo

conclusie van eigen speurwerk: prijzen nemen kwadratisch met de vermogenwinst toe

Link naar reactie

Nog steeds ;) :D :

Al jaren populair, zij het niet bewust (niemand lijkt het van zichzelf te horen): "Zeg maar".

"Ik ga nu naar bed, zeg maar."

"We gaan naar Duitsland, zeg maar."

Ik word er helemaal gek van, zeg maar. :muur:

Link naar reactie

Op dit moment is het niet zo heel erg prijzig om over te stappen naar een 3.0 of ///M, je zal dan niet zoveel meer uitgeven als de 2.8 met tuning in totaal.

Als je echt de 2.8 wilt houden kun je natuurlijk van alles er aan laten doen (voor een prijs kaartje)

Informeer eens bij Braspenning in Amsterdam, Ron heeft al verschillende Z's onderhanden genomen en is al helemaal geen onbekende in de BMW wereld.

Link naar reactie
Nog steeds ;) :D :

Al jaren populair, zij het niet bewust (niemand lijkt het van zichzelf te horen): "Zeg maar".

"Ik ga nu naar bed, zeg maar."

"We gaan naar Duitsland, zeg maar."

Ik word er helemaal gek van, zeg maar. :muur:

Dan haal je de berichten er toch af?!

Link naar reactie
Ik ga inderdaad maar overwegen om een M aan te schaffen ook al is deze 2.8 wel erg mooi. ;) :D :muur:

Chris of andere members enige tips waar te zoeken naar een goede M

Gr Hans

Mobile.de of autoscout.de mits je hem uit Duitsland wil halen.

Voor aankoopadviezen kan je natuurlijk ook altijd even de zoekfunctie gebruiken :muur:

Link naar reactie
Met Ruud heb ik afgesproken dat hij mijn 2.8 gaat uitlezen. Bij o.a Hartge getuned en goed voor min.225 pk. dus kan je met hem misschien een deal maken.

vr.grt. Fred.

Ben ik toch zeer benieuwd wat het uitlezen daadwerkelijk met vemogens tuning te maken heeft :unsure:

Link naar reactie
Als Hartge het motormanagement heeft aangepast (getuned) dan kun je dat uitlezen en vervolgens uploaden (tunen) op een andere 2.8. Correct me if I'm wrong.

Je hebt het helemaal goed.

De 2.8 van Fred is perfect geoptimatiseerd, toen ik er voor het eerst een proefritje mee maakte dacht ik dat het een gechipte 3.0 was. nog niet eerder z'n snelle 2.8 meegemaakt.

Link naar reactie

Ik kan begrijpen dat een 2.8 met de gekopiërde software een vermogenswinst zal zien, maar Hartge zal voor iedere auto een individuele chip ontwikkelen dmv een testbank, dus het zal nooit een exacte kopie van die van Fred worden toch? Ben benieuwd naar de resultaten, heeft er ook als eens iemand zijn 1.9 naar Hartge gebracht, en die binnenkort koffie gaat drinken bij Ruud? :blink:

Link naar reactie

Sledge,

Misschien moeten we allebei maar even op de koffie gaan als Rudi is voorzien van 2.8 en 1.9 Hartge Software. :blink::wave:

Link naar reactie

Is de configuartie/software eigenlijk geen intellectueel eigendom van Hartge zelf?

Verder zal het inderdaad wel wat vemogenswinst opleveren, maar voor het beste resultaat moet de software specifiek per auto geschreven en getest worden (denk aan verschillende slijtagestadia en setup van onderdelen etc).

Link naar reactie
Gast france bleue

Daar heb je een punt. Mijn 2.8 is ook pas na een behoorlijke inrijperiode getuned bij Hartge. Een Frans tuningbedrijf heeft daarna een spec. open filter gemonteerd waardoor het totaal vermogen ruim 230pk zou bedragen. Dit in tegenstelling met wat ik vaker op het forum heb gelezen, dat zo,n filter niet echt bijdraagt of zelfs vermogen zou kosten. Rare jongens die Fransen.

Link naar reactie
Je hebt het helemaal goed.

De 2.8 van Fred is perfect geoptimatiseerd, toen ik er voor het eerst een proefritje mee maakte dacht ik dat het een gechipte 3.0 was. nog niet eerder z'n snelle 2.8 meegemaakt.

Hmmm, toch maar eens binnenkort een afspraak maken bij Der Meister :newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.