Ga naar inhoud

Z3 1.9L 1997 houdt in???


NickZXR

Aanbevolen berichten

Goeienavond, ik heb het forum al eens eerder gezien, maar nog nooit nodig gehad. Vandaar mezelf meteen aangemeld. Ik heb afgelopen 8 aug de BMW Z3 1.9L uit 1997 overgekocht van Yucel, denk voor jullie wel bekend. Heeft M voorbumper, spiegels en velgen, 2,8L achterbumper,achterschermen over de wielen en sideskirts, heldere koplampen en andere achterlichten.

Ik ben 19 jaar en echt helemaal gek op de auto. Alleen nu had ik maandagochtend naar mn werk een raar probleem (10km heen ,10 terug per dag). Hij ging opeens inhouden, waarschijnlijk heeft koud/warme motor er niets mee te maken, hij heeft het bij allebei. Het vermogen valt opeens volledig weg, toerental zakt in (logisch), en als je als dat gebeurt nog op tijd (voor de motor afslaat) beetje speelt met het gas komt hij wel weer. Die avond geen probleem, niks. Vanmorgen wel weer, en vanmiddag ook.

Weet iemand wat het is? Ikzelf zou denken aan een verstopt brandstoffilter (heeft de auto dat??), iets met de injectie, vuil in de tank o.i.d.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, vast bedankt,

Nick.

PS: km-stand is nu 78.8xxkm

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb ik ook wel es gehad. In de garage werd er RIJK met een vocht spray op en rond de carburatuer gespoten! Klach verdween hiermee, Volgens mij heeft het te maken met het poreus worden van het rubber manget? Sukseven ,gr Healey.

Link naar reactie
Wellicht alle 2.8 materialen en sideskirts verwijderen zodat de Z weer het juiste gewicht voor een 1.9 motor heeft?

Serieus...ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik geloof echter wel dat ik dit probleem al eens eerder op het forum heb zien langskomen. Wellicht even zoeken op vermogen verlies?

Hej, had al bericht neergezet, maar s niet geplaatst zie ik, vaag.. Maar heb al zoekfunctie gebruikt, maar kwam bij zo'n soort probleem, maar die had t alleen met koude motor, en ik met warm en koud, maakt niet uit dus. Heeft iemand voor mij t mail adres van Ruud?

Gr,

Nick.

Link naar reactie
Hej, had al bericht neergezet, maar s niet geplaatst zie ik, vaag.. Maar heb al zoekfunctie gebruikt, maar kwam bij zo'n soort probleem, maar die had t alleen met koude motor, en ik met warm en koud, maakt niet uit dus. Heeft iemand voor mij t mail adres van Ruud?

Gr,

Nick.

Nick,

Ruud = Roodkapje op het forum...zoek en gij zult vinden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.