Ga naar inhoud

Open lucht filter


Mus

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik ben aan het zoeken naar een open lucht filter voor de :rolleyes:...

Nu zie ik dat er voor de S50 wel het een en ander te krijgen is,

maar het enige dat ik voor een S54 kan vinden is of alleen een filter

of anders meteen een complete airbox (en dat is meteen zwaar werk dus niet echt een alternatief).

Zijn de open lucht filters van de S54 M3 misschien passend? Zoek ik niet goed?

Of zit 't 'm gewoon in het feit dat de aantallen Z3 ^_^ S54 vrij laag zijn en er daarom niks geproduceerd is?

Roept u maar,

Groeten,

Mus

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Omdat je alleen maar vermogen gaat verliezen. De S54 is een zeer verfijnde motor, waar alles op elkaar is afgestemd. Wil je echte resultaten boeken, neem dan eens contact op met Ron Hellenbrand van MAC motoren, of Braspenning. Ron levert complete airboxen (CSL stijl) inclusief de nodige software aanpassing.

Wat wil je er trouwens mee bereiken?

Link naar reactie
Omdat je alleen maar vermogen gaat verliezen. De S54 is een zeer verfijnde motor, waar alles op elkaar is afgestemd. Wil je echte resultaten boeken, neem dan eens contact op met Ron Hellebrand van MAC motoren, of Braspenning. Ron levert complete airboxen (CSL stijl) inclusief de nodige software aanpassing.

Sledge, begrijp ik uit het verhaal dat ook deze fraaie box van Mac, je toch (iets) vermogensverlies krijgt of lees ik niet goed?

Link naar reactie

Nee, een open luchtfilter vervangt alleen het filterhuis tot aan de luchtmassameter. Deze zuigt warme lucht aan en verstoort de luchtstroming.

Een airbox zoals die van MAC, vervangt het gehele inlaattraject, tot aan het kleppenhuis(zen). In deze nieuwe box zijn trechters geplaatst die de luchtstroming optimaliseren. De luchtfiler zit ingebouwd (ipv extern), dus de inlaat slang gaat direct naar de koude buitenlucht toe.

Leesvoer. :rolleyes:

Link naar reactie
Nee, een open luchtfilter vervangt alleen het filterhuis tot aan de luchtmassameter. Deze zuigt warme lucht aan en verstoort de luchtstroming.

Een airbox zoals die van MAC, vervangt het gehele inlaattraject, tot aan het kleppenhuis(zen). In deze nieuwe box zijn trechters geplaatst die de luchtstroming optimaliseren. De luchtfiler zit ingebouwd (ipv extern), dus de inlaat slang gaat direct naar de koude buitenlucht toe.

Leesvoer. :rolleyes:

Bedankt voor de verhelderende link. Vooral dit stukje moet je dus niet vergeten:

This type of airbox should not be considered a "bolt-on" mod. It will absolutely require proper software to work correctly. And unless converting the engine to Alpha-N any gains in power won't be huge, and may in fact be accompanied by a loss of low and mid-range torque. An airbox such as this is ultimately suited to a highly developed race engine.

Link naar reactie

Exactly, als je alleen wat meer geluid wil koop dan een BMC of iets dergelijks maar reken op minder paardjes onder de kap, ik had er 6 minder met mijn BMC op de S50 motor, maar daar merk je niks van.

Wil je echter een airbox die naast sound ook substantieel meer power oplevert dan is dat alleen mogelijk met alpha-n :rolleyes:

Link naar reactie

Wederom bedankt voor de reacties!

't gaat mij vooral om het geluid, een open luchtfilter is niet zo duur en zorgt toch voor meer geluid.

maar als er niks leverbaar is houdt 't snel op...

Verder lag ik ergens op de site iets over het verwijderen van de 'snorkel' uit de luchtfilterkamer,

dit moet meer geluid opleveren. Is dit bij mij ook mogelijk?

''Ik heb bij mij geen airbox maar het originele luchtfilterhuis zonder LMM dat gecombineerd met een uitwasbare vervangingsfilter van BMC''

Wat is LMM?

Ik heb nog veel te leren :thumbup:

Link naar reactie
't gaat mij vooral om het geluid, een open luchtfilter is niet zo duur en zorgt toch voor meer geluid.

maar als er niks leverbaar is houdt 't snel op...

Ik heb nog veel te leren :thumbup:

Zelfde hier hoor!

Hoe zit het met dit soort apparaten heren connaisseurs?

airintakemz7.png

Ook staat er wat tekst bij waarbij dit even van belang lijkt. Hebben Z's zo'n regelapparaat? Of sommige wel en sommige niet?

"Wanneer u de luchtfilterbak verwijdert en er een slang of buis overblijft die naar het inlaatspruitstuk gaat dan kunt u doorgaans onze Cold Air Intake gebruiken. Als er een regelapparaat tussenzit dan kunt u een van onze Bosch-adapterplaten (€ 12,00) gebruiken waarop de airbox gemonteerd kan worden."

Deze dingen leken mij wel interessant voor die 5 tientjes nl.

Link naar reactie
Wederom bedankt voor de reacties!

't gaat mij vooral om het geluid, een open luchtfilter is niet zo duur en zorgt toch voor meer geluid.

maar als er niks leverbaar is houdt 't snel op...

Verder lag ik ergens op de site iets over het verwijderen van de 'snorkel' uit de luchtfilterkamer,

dit moet meer geluid opleveren. Is dit bij mij ook mogelijk?

''Ik heb bij mij geen airbox maar het originele luchtfilterhuis zonder LMM dat gecombineerd met een uitwasbare vervangingsfilter van BMC''

Wat is LMM?

Ik heb nog veel te leren :P

Lucht massa meter, enne je hebt geen snorkeltje in je luchtfilter :thumbup:

Als je een keer in de buurt bent moet je maar eens komen proefluisteren naar mijn airbox zonder LMM :wave:

Link naar reactie

Het S50 luchtfilterhuis is wel aan te passen meen ik. Even zoeken.

Je zult inderdaad iets op maat moeten maken voor de S54, kan ook nergens iets vinden. :thumbup: Ben je bang dat een andere uitlaat teveel herrie gaat maken?

@Shayman, een C(old)A(ir)I(ntake) is eigenlijk de beste optie, zijn meer mensen hier op het forum die er tevreden mee zijn. Doe het wel niet voor de prestaties, die zijn er niet of nauwelijks mee te behalen.

Link naar reactie

Bedankt voor het aanbod pierrez, lijkt me mooi!

@Sledgehammer:

Nee ik houd wel van veel lawaai, maar de Eisenmann zit er net nieuw onder dus...

't is geen plan om er weer een nieuwe onder te zetten. Hij maakt steeds ietsje meer geluid,

maar 't mag nog wel wat harder van mij.

Link naar reactie
@Shayman, een C(old)A(ir)I(ntake) is eigenlijk de beste optie, zijn meer mensen hier op het forum die er tevreden mee zijn. Doe het wel niet voor de prestaties, die zijn er niet of nauwelijks mee te behalen.
Gaat me inderdaad puur om het geluid; dat er substantieel niets te halen valt uit het 1.8tje (muv compressor) is inmiddels wel bekend.

Zonder hopelijk hopeloos offtopic te gaan toch even de vraag: Worden er tegenwoordig nog turbo's/compressors gemaakt voor mijn moter? Ik loop al een tijdje rond te kijken en ik zie geen bekende namen die er nog steeds wat voor leveren? Bas1.9turbo (oid, sorry :thumbup: ) heeft een Mosselmann maar daar zie ik ook niets meer voor de 4-pitters.

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Is voor de S50 die heeft de LMM los, bij de S54 is er weinig plug and play te krijgen omdat je LMM geinitegreerd zit in je aanzuigsysteem, moet je al zelf gaan bouwen zoals op bovenstaande foto.

Mijn tip: doe het goed of doe het niet, neem tenminste niet aan dat je al die duurbetaalde paardjes oververhit door het "open luchtfilter" hek naar buiten wil laten lopen :thumbup:

Link naar reactie

Onderaan de pagina nog wat foto's van het 'Roar' filter.

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=368161

Maar om nou op de gok zo'n ding aan te gaan schaffen :thumbup:...

Denk ook dat het idd het verstandigst is om het voorlopig niet te doen

en het dan op den duur een keer helemaal goed te doen.

Als er echt een goed openluchtfilter speciaal voor de S54 bestaat,

bijvoorbeeld van K&N, was dat al wel bekend geweest.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.