Ga naar inhoud

Waarschuwingsignaal drie maal


Aanbevolen berichten

Tijdens het rijden gaat de laatste weken onregelmatig een signaal af, bestaande uit drie maal een gong-achtig signaal.

Alles in de Z3 is op orde. oliedruk, etc. etc. Er branden ook geen alarmlampjes o.i.d.

Kan niet plaatsen waarom dit signaal blijft komen.

In mijn Funf heb ik dit type signaal als ik bijvoorbeeld een deur niet goed heb gesloten of als de temperatuur richting vriespunt gaat.

Wat wil nu het geval: Ook mijn funf doet dit de laatste tijd. Ook daar worden geen fouten of storingen aangegeven door de computer of lampjes.

Ben ik nu langzaam seniel aan het worden of is er nog hoop? (Open deur, kom maar op boys. :rolleyes: )

Weet iemand waar deze signalen voor dienen?

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben ik nu langzaam seniel aan het worden of is er nog hoop? (Open deur, kom maar op boys. <_< )

Weet iemand waar deze signalen voor dienen?

Punt 1 lijkt mij duidelijk :schater:

Punt 2 ik heb ook van die signalen uit al mijn auto's alleen geen geluid maar rook signalen :rolleyes:

Verder geen idee jij hebt toch geen vorst waarschuwing :rolleyes:

Link naar reactie
Ben ik nu langzaam seniel aan het worden ?

JA :schater:

Dat is je temp. meter die een signaal geeft als de temp onder de 3 graden celcius komt !

Je moet voor de gein eens op dat linker of rechter knopje op je stuur drukken....(wel ervoor zorgen dat je de softtop omlaag hebt) :schater:

Link naar reactie
Punt 1 lijkt mij duidelijk :schater:

Punt 2 ik heb ook van die signalen uit al mijn auto's alleen geen geluid maar rook signalen :rolleyes:

Verder geen idee jij hebt toch geen vorst waarschuwing :rolleyes:

Roger, wederom bedankt voor deze bijzonder zinloze informatie. :schater:

Vorst waarschuwing is eenmaal "pong"

Dit signaal gaat drie achter elkaar keer af. Maar een ritje naar Dusseldorf is wel mooi driehonderd keer pong, daar wordt je redelijk gestoord van. <_<

Link naar reactie
JA :schater:

Dat is je temp. meter die een signaal geeft als de temp onder de 3 graden celcius komt !

Je moet voor de gein eens op dat linker of rechter knopje op je stuur drukken....(wel ervoor zorgen dat je de softtop omlaag hebt) :schater:

Dacht ik ook eerst maar het gebeurt temperatuur onafhankelijk (bij beide auto's) en op mijn Z3M heb ik (dacht ik) geen vorstmelder. (Ik heb geen boordcomputer in deze Z).

Link naar reactie
Dacht ik ook eerst maar het gebeurt temperatuur onafhankelijk (bij beide auto's) en op mijn Z3M heb ik (dacht ik) geen vorstmelder. (Ik heb geen boordcomputer in deze Z).

Hmmmm...beetje raar... zou het wellicht iets met je alarm te maken kunnen hebben of mischien wel je radio ? :rolleyes:

Link naar reactie
Dit verschijnsel is enige tijd geleden ook gemeld op problemcar.nl

Daar dachten ze dat het te maken heeft met het inschakelen van de memofunctie van de boordcomputer.

dacht ik bij de funf ook maar bleek niet het geval te zijn.

In de Z3 zit geen boardcomputer dus signaal moet blijkbaar ergens anders voor nuttig zijn. Er staat niets in het boekje.

Link naar reactie
dacht ik bij de funf ook maar bleek niet het geval te zijn.

In de Z3 zit geen boardcomputer dus signaal moet blijkbaar ergens anders voor nuttig zijn. Er staat niets in het boekje.

Jammer, We blijven zoeken

Link naar reactie
Een gemiste telefoon oproep misschien ??? (of een voimail ??)

Neen, helaas ook niet. In de Z3 zit geen telefoon. ga zo maar even het boekje van de funf doorlezen misschien staat daar iets in.

Bedankt. :rolleyes:

Link naar reactie

Yangkie, is het niet iets van buitenaf wat stoort op het alarm/cv systeem??

Dit klinkt wat ver gezocht, maar zo heb ik tijdens de boodschappen op het parkeerterrein van de supermarkt dat mijn CV op de afstandsbediening niet werkt. Iedere keer weer als ik daar ben, verder werkt hij altijd. Het signaal wordt daar waarschijnlijk gestoord o.i.d.

Link naar reactie
Yangkie, is het niet iets van buitenaf wat stoort op het alarm/cv systeem??

Dit klinkt wat ver gezocht, maar zo heb ik tijdens de boodschappen op het parkeerterrein van de supermarkt dat mijn CV op de afstandsbediening niet werkt. Iedere keer weer als ik daar ben, verder werkt hij altijd. Het signaal wordt daar waarschijnlijk gestoord o.i.d.

Neen, helaas. het temperatuur-, tijd- en plaats onafhankelijk. Zowel bij de Z3 als de funf. Ik snap er echt geen reet van.

Link naar reactie

Is het misschien een alarm dat je ruitensproeier vloeistof laag staat.

Ik geloof niet dat hiervoor een lampje in de Z is.

In de 5 zal het daarentegen in het alarmschermpje weergegeven worden.

Wanneer een alarm in de 5 gaat, dan komt het onderin je dashboard te staan, dat weet je ongetwijfeld.

Wanneer je dit echter over het hoofd hebt gezien omdat je op andere dingen moest letten (bijvoorbeeld een mooie vrouw op straat...) dan kan je de melding weer oproepen door op één van de knopjes bij je tellers te drukken. Ik weet niet meer welke, maar wel dat het werkt.

Misschien wist je dit ook al, maar het is maar een ideetje.

Link naar reactie

Yangkie, heb je toevallig altijd TomTom bij je in beide auto´s? Deze kan een waarschuwingssignaal afgeven als je harder rijdt dan de toegestane snelheid op de (snel)weg. De standaard signaal is een PONG PONG PONG geluidje...

Voor zover ik weet is er geen enkel waarschuwingssignaal in de Z3 die dit geluid geeft. Ik ken de bliep bliep waarschuwing bij temp < 4 graden en het irritante gebuzz van de ´ik heb mijn lichten nog aanstaan´-waarschuwing.

Omdat je hetzelfde geluid in beide auto´s hoort heb ik het idee dat je iets meeneemt wat dit geluid produceert. TomTom dus misschien?

Link naar reactie

Dat pong pong geluid komt trouwens wel uit een 5-er wanneer je harder dan de ingestelde snelheid rijdt.

Komt dan ook in het rechter bovenhoeje van je radio te staan.... Iets van "trip" of iets dergelijks....

Het zal trouwens wel iets duits zijn en geen engels.

Link naar reactie
Is het misschien een alarm dat je ruitensproeier vloeistof laag staat.

Ik geloof niet dat hiervoor een lampje in de Z is.

In de 5 zal het daarentegen in het alarmschermpje weergegeven worden.

Wanneer een alarm in de 5 gaat, dan komt het onderin je dashboard te staan, dat weet je ongetwijfeld.

Wanneer je dit echter over het hoofd hebt gezien omdat je op andere dingen moest letten (bijvoorbeeld een mooie vrouw op straat...) dan kan je de melding weer oproepen door op één van de knopjes bij je tellers te drukken. Ik weet niet meer welke, maar wel dat het werkt.

Misschien wist je dit ook al, maar het is maar een ideetje.

Ruitesproeier dacht ik ook. heb ik gecheckd. Oude meldingen oproepen zal ik eens naar kijken. Heb ik nog niet gedaan.

Thnks.

Link naar reactie

Is het niet gewoon je nieuwe mobiel/pda met vage instellingen.

Of heb je voor de kerst zo'n "casio" horloge gekregen met tv-afstandbediening en nog 343535 andere functies.?

Link naar reactie
Yangkie, heb je toevallig altijd TomTom bij je in beide auto´s? Deze kan een waarschuwingssignaal afgeven als je harder rijdt dan de toegestane snelheid op de (snel)weg. De standaard signaal is een PONG PONG PONG geluidje...

Voor zover ik weet is er geen enkel waarschuwingssignaal in de Z3 die dit geluid geeft. Ik ken de bliep bliep waarschuwing bij temp < 4 graden en het irritante gebuzz van de ´ik heb mijn lichten nog aanstaan´-waarschuwing.

Omdat je hetzelfde geluid in beide auto´s hoort heb ik het idee dat je iets meeneemt wat dit geluid produceert. TomTom dus misschien?

Nou Bridders, dit is wel echt sherlock holmes stijl. Maar inderdaad ik neem de TomTom mee van de ene naar de andere auto. (Mijn vrouw trouwens ook, dus het is de TomTom of mijn vrouw.) :schater:

Ik vind die TomTom wel een hele goede analyse. Echt top. Ga het morgen direct checken. Heb de software van de TomTom net geupgrade dus misschien zegt die nu wel PongPong in plaats van TomTom. :lol:

Bedankt!!!!!!

Link naar reactie
(Mijn vrouw trouwens ook, dus het is de TomTom of mijn vrouw.)
Ehhhh....

Bedoel je dat je vrouw drie maal een waarschuwingssignaal af zou kunnen geven? Phew, er zijn echtgenotes in omloop die de drie maal niet halen.

Maar ja, daarom zijn die dan ook in omloop :schater:

Link naar reactie
Nou Bridders, dit is wel echt sherlock holmes stijl. Maar inderdaad ik neem de TomTom mee van de ene naar de andere auto. (Mijn vrouw trouwens ook, dus het is de TomTom of mijn vrouw.) :schater:

Ik vind die TomTom wel een hele goede analyse. Echt top. Ga het morgen direct checken. Heb de software van de TomTom net geupgrade dus misschien zegt die nu wel PongPong in plaats van TomTom. :D

Bedankt!!!!!!

En om het voor je nog makkelijker te maken...

Stap 1: Ga naar het menu en kies Wijzig Voorkeuren

tt1vq7.jpg

Stap 2: Kies Veiligheidsvoorkeuren

tt2es0.jpg

Stap 3: Vermoedelijk is het de omcirkelde optie. Tomtom weet de max. snelheden op de weg en als je harder rijdt dan de aangegeven snelheid hoor je de inmiddels genoemde PONG PONG PONG

tt3oc1.jpg

Oh ja.... je rijdt dus vaak te hard :lol:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.