Ga naar inhoud

Kilometerregistratie


MdV

Aanbevolen berichten

Vanaf 01/01/2008 ga ik mn lease Audi niet meer prive rijden. De verhoging van de bijtelling van 22 naar 25% wordt me langzamerhand te gortig en belangrijker nog: ik geniet de prive km's liever van de ZZZ QP ;) . Verdere toelichting over het linkse beleid laat ik maar achterwege :shifty:, voordat het topic in een verhitte politieke discussie ontaardt.

Het zal eenieder bekend zijn dat dit vereist dat er een sluitende kilometerregistratie wordt bijgehouden... Op de site van de Belastingdienst is veel informatie te vinden over de spelregels, details en zelfs de layout van de vastlegging.

Ik kan nu het wiel opnieuw gaan uitvinden maar er zijn ongetwijfeld medeforummers die over voorgaande jaren, een zelfde soort kilometerregistratie hebben bijgehouden. Mijn vraag is of iemand alhier zijn Excel rittenregistratietemplate (lekker scrabble woord) met me wil delen zodat ik deze kan gaan gebruiken voor 2008, ervan uitgaande dat de vastlegging niet aan nieuwe regeltjes is gebonden. Weet iemand of er per belastingjaar 2008, extra zaken moeten worden bijgehouden ten opzichte van 2007?

Verder trof ik een aantal online tools, ben benieuwd hier iemand ervaring heeft met deze sites? Het gaat om:

Autokm

Easykilometer

Your thougths please :newblush: alvast dank!

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik kan nu het wiel opnieuw gaan uitvinden maar er zijn ongetwijfeld medeforummers die over voorgaande jaren, een zelfde soort kilometerregistratie hebben bijgehouden. Mijn vraag is of iemand alhier zijn Excel rittenregistratietemplate (lekker scrabble woord) met me wil delen zodat ik deze kan gaan gebruiken voor 2008, ervan uitgaande dat de vastlegging niet aan nieuwe regeltjes is gebonden.
Als jij colZ3mroadster een pm stuurt wil ze je ongetwijfeld de helpende hand bieden :newblush:wat de km registratie betreft :shifty:
Link naar reactie
Hier ben ik ook wel geinterseerd in... krijg vanaf jan ook een auto van de zaak.. heb er voor gekozen om er niet prive in te rijden... (anders moet de z weg en dat is geen goed iedee :newblush: ) Maar moet je de km's op de comp. bij houden? Of mag dat ook op papier? En moet je erbij zetten waar je naartoe ben geweest? (straat? plaats? datum?)

hoi Bas, die info vind je terug in de links van de Belastingdienst in de eerste post. :newblush:

Link naar reactie

Voor allen die voornemens zijn hun lease auto niet meer prive te gebruiken dan max 500 km op jaarbasis het volgende:

je moet bij de belastingdienst kenbaar maken dat je de auto niet meer prive gebruikt. Hier zijn formulieren voor op te vragen (uiteraard) bij de belastingdienst. Vaak dien je tevens je werkgever op de hoogte te stellen van het niet meer prive gebruiken van je lease auto. Dit kan als voordeel hebben dat je de eigen bijdrage, wanneer geleased boven norm lease bedrag, niet meer hoeft te betalen (niet per definitie zo).

Alles heeft wel de nodige consequenties, en je zal voor jezelf echt moeten afwegen of alle rompslomp die dit met zich meebrengt je ook daadwerkelijk wat oplevert. Wellicht ten overvloede: als de ZZZ je enige auto is naast je lease auto en je wilt met je gezin (lees, met meer dan 2 personen of een vrouw met schoenen tic ... E of N kom maar...) met auto de op vakantie, dan heb je een klein probleempje.

Succes met het afwegen van alle voors en tegens.. :newblush:

Link naar reactie
Voor allen die voornemens zijn hun lease auto niet meer prive te gebruiken dan max 500 km op jaarbasis het volgende:

je moet bij de belastingdienst kenbaar maken dat je de auto niet meer prive gebruikt. Hier zijn formulieren voor op te vragen (uiteraard) bij de belastingdienst.

hier het bewuste formulier..

Verder nog de volgende relevante zinsnede op de site van de Belastingdienst:

'Let op! Het is mogelijk dat uw werkgever een (collectieve) afspraak heeft gemaakt met de Belastingdienst. U hoeft dan geen verklaring aan te vragen. U kunt dit navragen bij uw werkgever.'

Nicole dank voor je hulp!

Link naar reactie
(lees, met meer dan 2 personen of een vrouw met schoenen tic ... E of N kom maar...) met auto de op vakantie, dan heb je een klein probleempje.

:schater: heb jij dit getypt of Roger?

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Even een oud topic leven in blazen. Ik ben zelf van plan om vanaf januari niet meer prive gebruik te gaan maken van mijn lease auto. We rijden er amper mee in de weekenden. De Scenic :party: van mevrouw Overwijk gaat de rol van weekend kar vervullen. Naast de ///M :punk: uiteraard....

Nu zijn we weer een paar jaar verder sinds de start van dit topic. Zijn er forumleden die gebruik maken van apps of andere tools die het gedoe rondom rittenadministratie eenvoudiger (kunnen) maken? En wat zijn jullie ervaringen met deze tools?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.