Ga naar inhoud

Reactietopic Slip & Grip Plus


MdV

Aanbevolen berichten

NB dit was grappig bedoeld maar nu ik er serieus over nadenk zit er wat in. Roger dit lijkt mij een punt van overleg met de ANWB jongens. Als degenen die dit voor het eerst doen de basis missen kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Het kan natuurlijk ook niet zo zijn dat de "gevorderden" de halve dag staan te wachten omdat een aantal mensen de basisbeginselen moet worden bijgebracht. Zonder in detail te treden gaf dit tijdens de cursus van gisteren ook al een beetje vertraging. (dit is niet lullig bedoeld en het viel best mee maar als er een paar mensen voor de 1e keer meedoen ga je het wel merken)

Frank, je hebt hier IMHO een punt. De baan opgaan met diverse anderen waarvan de vaardigheden, durf en motivatie ver uiteen lopen, terwijl het doel een verdere ontwikkeling van rijvaardigheden is, brengt extra risicos met zich mee: voor alle deelnemers.

Dit risico valt weer te beperken door meer tijd en rust te nemen. Eenieder moet echter voor zichzelf beslissen of hij/zij niet alleen mee wil, maar ook mee kan. Gewoon voor de leuk meedoen, zonder de grens van je auto en je vaardigheden te kennen brengt risico's voor jezelf en anderen met zich mee. Dit geldt overigens niet zo zeer voor de recente ANWB cursussen, die juist gericht zijn op het verkennen van je eigen grenzen en die van je auto :kisstogether:

Om een lang verhaal kort te maken: Overleg met de ANWB instructeurs omtrent basisvaardigheden lijkt me niet geheel onverstandig. Gaan we doen!

aangepast door MdV
Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En misschien niet heel onverwacht (voor bepaalde iemanden), ik meld mij ook graag aan voor de power-slide, drift cursus in maart 2008.

Moet dat ding toch netjes de bocht om kunnen krijgen........

Wel hoop ik tegen die tijd een fatsoenlijke Z3M te hebben. :kisstogether:

En wat betreft het verhaal van (S)topless, zit zeker wat in.......... Iedereen moet toch wel een beetje op een gelijk niveau zitten, probeer de bottleneck te voorkomen.

Herrn und Damen, schonen Abend noch!

Ik ga de kroeg in.

Link naar reactie
Lijkt mij niet. Dit is de Pro-cursus. Je hebt nog een paar maanden om de basis en plus-cursus te doen. Als je de certificaten hiervan laat zien dan maak je een kans. :angry:

Certificaat slipcursus Slotenmaker in Zandvoort volstaat ook :kisstogether: ?

Maar uiteraard, als het wordt afgeraden door de ANWB-mensen pas ik me zeer zeker aan. Veiligheid van mezelf en anderen gaat boven alles.

Link naar reactie
En misschien niet heel onverwacht (voor bepaalde iemanden), ik meld mij ook graag aan voor de power-slide, drift cursus in maart 2008.

Moet dat ding toch netjes de bocht om kunnen krijgen........

Van jou heb ik een filmpje met een van je bandendodende starts, moet alleen nog zien hoe ik dat hier geplaatst krijg...

Link naar reactie
Certificaat slipcursus Slotenmaker in Zandvoort volstaat ook :nono: ?

Tuurlijk, als het maar niet te lang geleden is. Ik heb 20 jaar geleden ook op Zandvoort de cursus gedaan en dat is eigenlijk een beetje te ver weg. Maar ja ik compenseer dat weer met een overdosis talent :lol:

Link naar reactie
NB dit was grappig bedoeld maar nu ik er serieus over nadenk zit er wat in. Roger dit lijkt mij een punt van overleg met de ANWB jongens. Als degenen die dit voor het eerst doen de basis missen kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Het kan natuurlijk ook niet zo zijn dat de "gevorderden" de halve dag staan te wachten omdat een aantal mensen de basisbeginselen moet worden bijgebracht. Zonder in detail te treden gaf dit tijdens de cursus van gisteren ook al een beetje vertraging. (dit is niet lullig bedoeld en het viel best mee maar als er een paar mensen voor de 1e keer meedoen ga je het wel merken)
Klinkt absoluut niet lullig hoor; je zag inderdaad - in het voor mij slechts korte stukje - al heel veel verschillen tussen de wat meer geoefende hardrijders en degenen die slechts willen leren om de auto in noodsituaties wat beter te kunnen beheersen en dan is er ook nog een vrij grote middengroep.

Ik heb sinds een jaar of 18 weer eens een achterwielandrijver met de Z3 (laatste daarvoor was een Ascona toen ik 16 was en onverhard leer je heel snel om er mee om te gaan) en ideale lijn enzo lijkt me een mooie uitdaging maar slip en grip heb ik nooit iets van een cursus voor gehad. Dwz dat ik het best wel kan maar waarschijnlijk niet goed reageer wanneer het wel fout gaat.

Zéér verstandige pointer dus. :nono:

Link naar reactie

hey, mooie foto's zeg,

nu vraag ik mij af hoe je aan zo'n voorbumper lip komt?

Ik neem aan dat jou M bumper verlengt is? echt super gaaf.

Omdat ik rond Juni een Z3M ga halen (coupe of roadster ben ik nog niet uit) ben ik alvast aan het orienteren wat ik wil gaan veranderen.

Zo'n lip ziet er echt stoer uit.

Hoop dat je me kan helpen.

hartstikke bedankt,

michiel

Link naar reactie
hey, mooie foto's zeg,

nu vraag ik mij af hoe je aan zo'n voorbumper lip komt?

Ik neem aan dat jou M bumper verlengt is? echt super gaaf.

Omdat ik rond Juni een Z3M ga halen (coupe of roadster ben ik nog niet uit) ben ik alvast aan het orienteren wat ik wil gaan veranderen.

Zo'n lip ziet er echt stoer uit.

Hoop dat je me kan helpen.

hartstikke bedankt,

michiel

Thnx

Ik heb de AC Schnitzer frontflippers erop laten monteren en de overgan van bumper naar flipper in 1 geheel laten maken dmv kit, en dan laten spuiten.

p.s. als echte man moet je niet voor de roadster (kappersauto) gaan maar voor de QP!!! :schater::schater:nou kan ik natuurlijk commentaar verwachten

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.