Ga naar inhoud

Angel Eyes - part 2


Didimon

Aanbevolen berichten

De nieuwe extreme power van philips moeten erg goed zijn, maar niet in HB4 leverbaar, dus alleen voor zetjes met H7!!!! Je kunt wel voor bluevision gaan, niet meer geel en 50% meer lichtopbrengst.

De Extreme Power zijn echt erg goed, ben er heel blij mee.. Mis mijn Xenon niet eens meer echt tijdens het rijden. Helaas alleen H7 inderdaad en geen HB4. Volgens mij moet je met HB4 echt aan de Blue Visions.

@Timan, volgens mij is xenon verboden op auto's met een eerste afgifte na 2007 (2006?), en niet op datum van invoeren. Zou een beetje dubbel zijn. Als het lichtbeeld klopt heb je geen problemen bij de APK.

De eerste afgifte geldt dan ook als die in Duitsland is gedaan? Misschien ga ik gewoon de overheid eens bellen hierover :thumbup: Want het is wel erg mooi (niet zo mooi als jouw oplossing, maar nog steeds mooi :thumbup:)

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kijk hier even op pagina 7:

http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/EF5B618F-3A...oktober2006.pdf

Verder komt er géén verkoopverbod voor aftermarketkits of retrofitkits, ook niet voor auto's met een eerste toelating van na 31 december 2006.

Maak je niet druk, en zorg naderhand dat je lichten op de juiste hoogte worden afgesteld. ;)

Link naar reactie
Ik ben vooral verbaasd dat je een Apple opnieuw installeert. Ik dacht dat dat alleen bij Windows machines gebeurde? Apples hebben dat niet nodig heb ik me altijd laten vertellen... maar ja... wie ben ik als het om computers gaat.

Hoe dan ook; ik wacht in spanning af ! :newblush:

Het ging in dit geval om een 'upgrade' van de ene naar de andere versie, maar wilde liever een schone installatie doen..

Vergeet steeds 's avonds een fotootje te maken van het licht trouwens, zal het even in mijn telefoon zetten :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als ik dat wazige verhaal goed gelezen heb (dat op het engelse forum, niet dit) ging het om 80Watt dimlichten (ipv de normale 55Watt), en niet de ringen die te heet werden.

Ik kan me zowieso nauwelijks voorstellen dat die ringen uberhaubt warm worden!

Link naar reactie

Heb het topic er nog eens op nageslagen, en Ben heeft inmiddels ook zijn kant van het verhaal verteld. Het is een combinatie van Angel eyes en 80Watt lampen, waardoor het zaakje is begonnen met smelten (de ringen kunnen niet tegen de extra hitte). De klant had Ben gevraagd om nieuwe lampen voor de main beam (grootlicht), en zij heeft ze vervolgens in de dipped beams (dimlicht) geplaatst. Deze branden continu (grootlicht maar periodiek, daarom minder gevaarlijk), en hebben de ringen doen smelten. Communicatie fout dus, en ik vind het netjes hoe Ben de zaak oppakt, maar die Shabs komt echt over als een totale drama queen.

Voor wie het verhaal wilt lezen:

http://www.zroadster.net/forum/viewtopic.p...117d5067e1cdb93

Ergo: Gebruik geen lampen met een hoger wattage dan 55 Watt wanneer je angel eyes hebt gemonteerd!!!! Hebben daarnaast ook nog eens geen E-keur, dus bij de wet verboden.

De ringen maken gebruik van ledjes of CCFL, beiden een zeer minimale warmte ontwikkeling.

Link naar reactie

ja, je hebt gelijk. Door al het schelden was het echte verhaal niet helemaal duidelijk meer, en de interesse in de preciese details was er ook niet meer bij mij bij :rolleyes:

Kan dat zomaar bij de Z3 - die lampen vervangen met een ander wattage zonder dat er een check waarschuwing op het dashboard komt? Bij de Z4 gaat het in ieder geval niet.

Bedankt voor de samenvatting, hoef ik de details niet meer te lezen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.