Ga naar inhoud

Angel Eyes - part 2


Didimon

Aanbevolen berichten

Helaas....

De angel eyes van Sanituning.de passen voor geen meter, wat ik ook probeer...... de lampen uit elkaar halen ging redelijk eenvoudig met de oventruuk dus de witte glaasjes van Metty zitten er wel in (foto's volgen later) maar de angel eyes: DRAMA!!

Alles geprobeerd, kijken, meten, binnenkant, buitenkant..... voor de binnenste lamp is de ring veels te groot en tot overmaat van ramp brak er ook nog één waardoor die het niet meer doet.... Nou ja, pech..... 99 euries pleitos.....

Ik ga nog wel even mailen met Sanituning hoe of wat, mocht daar wat uit komen dan laat ik het weten......

Kortom: geen angel eyes (voorlopig)..... Hoop dat er nog eens iemand met de gouden tip komt.

Groet: Daan :fiew:

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja, gevonden ondertussen..... ziet er ook goed uit...... maar blijf persoonlijk toch een passie houden voor de angel eyes en misschien komt dat als nog goed want ik heb Sanituning een emailtje gestuurd en die blijken uiterst klant vriendelijk te zijn.... een nieuwe instructie gehad met uitleg wat ze nou precies bedoelen en wat er gedaan moet worden plus dat ze bereid zijn om evt. nieuwe ringen op te sturen (i.p.v. een heel nieuw set)..... 2 ringen zijn kapot gegaan bij de verwoede poging om het te installeren dus als ik er 2 kan krijgen voor een schappelijk prijsje dan overweeg ik het wederom..... opgeven is niet mijn sterkste kant nl. <_<

Ik laat het nog weten...... in ieder geval zijn de witte blinkers in de koplampen ook een enorme verbetering dus ben deels blij.

Link naar reactie

Gooi die ringen eruit en koop een xenon set, zoals deze bijvoorbeeld.... :hypocritesmiley:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=6532

Maar even serieus, heb je wel de goede ringen? AFAIK worden ze aan de binnenkant van het glas bevestigd, en de ringen die ik tot nu toe gezien heb lopen ook nooit met de contouren van het glas mee. Onder zijn ze dan ook niet plat, maar rond.

Link naar reactie

Nou echt fantastisch van Sanituning, na m'n mailtje hebben ze zich verantwoordelijk gevoeld voor het feit dat ze mij in eerste instantie verkeerde instructies gegeven hadden, van die binnen ringen die je moet plakken i.p.v. de hard plastic ringen die ze nu leveren..... dus kreeg ik vandaag (3 dagen slechts) een compleet nieuw setje angel eyes..... voor nop... als dat geen service is....

En het resultaat is er, het is me vanavond gelukt om één koplamp te voorzien van angel eyes die het ook nog eens doen:

DSC04567.JPG

DSC04566.JPG

:smart:

Helemaal blie!!!!!

Morgen de andere koplamp 'even' voorzien van en dan beloof ik plechtig dat ik binnen een aantal dagen met een 'handleiding' terug kom die ik hier zal posten.

Ik weet nu hoe het moet en eenmaal weten is het een klus van een uurtje maximaal...... doe je meteen de witte glaasjes van Metty dan duurt het minimaal 6 uur daar de lijm voor de witte glaasjes 5 uur moet drogen.......

Like I said, I'll be back met mijn ervaring wat inbouwen betreft...... is toch moeilijker en vooral fragieler dan ik gedacht had, die angel eyes breken bij het minste of geringste......

Resultaat is wel heel erg mooi vind ik persoonlijk......

Groet: Daan

Link naar reactie

Wat is CCFL? Ledjes zijn het niet in ieder geval, in die harde plastic ring zit een soort glazen buisje wat het licht produceert en die zijn erg breekbaar zo is gebleken.

Links is het stadslicht, heb nog geen idee hoe het eruit ziet in combinatie met de normale verlichting, dat ga ik vandaag zien..... ben ook heel benieuwd of het eindresultaat nou echt mooi is of niet... :hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gisteren (eindelijk) nog een setje G7 Angel Eyes ontvangen, zat met een combi G6 en G7 waar verschil in zat en dus niet mooi was, nu is het klaar en ik ben echt super blij met het resultaat.... ontzettend mooie toevoeging aan de ZzZ:

21A.JPG

22.JPG

23.JPG

Ik kom terug met een beschrijving hoe in te bouwen, geen lekker klusje uiteindelijk maar heb de lampen nu 4x uit elkaar gehad en weet nu goed hoe het moet.

Groetjes: Daan

Link naar reactie

Frank!!! Je mag mijn Z ook voorzien van Angel Eyes!!! :thumbup:

Didimon, helemaal top man ;) .

Ziet er zeeeeer gelikt uit, helemaal geweldig. Kan niet wachten tot Frank ze besteld en ingebouwt heeft. Zeker nou blijkt dat het maar een uurtje kost moet ie niet zeuren dat het koud ik buiten :wave::thumbup:.

Link naar reactie

branden ze nu in plaats van je stadslicht? En zou je misschien een fotootje kunnen plaatsen met je licht aan? :thumbup:

Het ziet er wel heel erg super uit! Ik houd niet zo van doe-het-zelven, maar dit begint het eigenlijk wel waard te worden :wave:

Link naar reactie
Frank!!! Je mag mijn Z ook voorzien van Angel Eyes!!! :thumbup:

Didimon, helemaal top man :thumbup: .

Ziet er zeeeeer gelikt uit, helemaal geweldig. Kan niet wachten tot Frank ze besteld en ingebouwt heeft. Zeker nou blijkt dat het maar een uurtje kost moet ie niet zeuren dat het koud ik buiten :wave::unsure:.

In combinatie met de witte glaasjes van Metty is het echt top!

Klusje duurt overigens wel iets langer dan een uurtje ;) maar het is grotendeels binnenwerk, lekker warm bij de oven :schater:

Het is een secuur werkje waarbij vooral beleid van belang is en haastige spoed gaat in dit geval totaal niet goed.

Eén heel groot nadeel is wel dat die Angel Eyes ontzettend breekbaar zijn en helemaal passen doen ze niet.... je moet een klein stukje plastic weg knippen want probeer je ze er met iets grover geweld in te drukken dan is het krak en kun je weer gaan bestellen.

Snel weer verder aan de handleiding...... arme Frank..... :schater:

Link naar reactie
branden ze nu in plaats van je stadslicht? En zou je misschien een fotootje kunnen plaatsen met je licht aan? :thumbup:

Het ziet er wel heel erg super uit! Ik houd niet zo van doe-het-zelven, maar dit begint het eigenlijk wel waard te worden :wave:

Klopt, in plaats van het stadslicht en omdat het stadslicht erbij niet mooi is (althans dat vind ik) heb ik het stadslichtje er uit gehaald.......

Zal zo even een foto maken met lichten aan, is ook iets jammer omdat de Angel Eyes mooi fel wit zijn en het normale licht geel.... ben al aan het kijken of ik ook niet van die witte lampen erin kan zetten...

Doe het zelven in deze is ook niet echt iets waar ik op zat te wachten, zeker niet nadat het eerst 2x mis is gegaan maar ja..... het resultaat is wel zo dat het meer dan de moeite waard is. En nu ik het weet draai ik m'n handen er niet meer voor om..... wil het met goede afspraken (eigen risico e.d.) best voor iemand (of meer mensen).... laat maar weten.

brb met licht foto's.....

Link naar reactie

Ben normaal niet zo'n fan van die achteraf ingebouwde "angeleyes", beetje verkeerde associatie met golfjes, 3 serie e36 en civicjes :thumbup:.

Maar dit ziet er wel top uit zeg, zo ben ook wel erg benieuwd hoe het zou lijken icm xenon en uiteraard je doe het zelf handleiding :rolleyes:

Edit: moet echt eens een keertje beter leren kijken die heb je al gepost :thumbup:

Link naar reactie

wow, ziet er goed uit! En met mijn 2.8 zou ik de stadslichten niet eens hoeven uitschakelen. Hier ga ik eens goed overna denken :wave: Na mijn hele sub-tussen-de-rolbeugels traject.. (door een bedrijf hoor, niet door mij)

Ik zou eigenlijk ook Xenon willen, maar omdat mijn auto na 1 januari is ingevoerd, mag dat wettelijk niet meer :thumbup: Iemand trouwens idee of, hoe en in wat voor mate ze daar op controleren?

Ik heb trouwens een tijdje geleden de Philips Extreme power gekocht (h7) en naast dat ze extra fel zijn, zijn ze ook mooi wit!

Link naar reactie
Ik heb trouwens een tijdje geleden de Philips Extreme power gekocht (h7) en naast dat ze extra fel zijn, zijn ze ook mooi wit!

Dat zijn gewone lampjes?

Zo ja, waar haal je die?

Enne... heb je dan ook per toeval een fotootje :wave:.

Frank wil namelijk ook Xenon maar ik vind het niks... elke keer als ik Xenon als tegenligger heb wordt ik verblind, ga ikzelf een ander niet aandoen :thumbup: .

Link naar reactie

Ik heb ze gewoon bij een autozaak gekocht, volgens mij heeft Halfords ze zelfs (maar die zijn erg duur). Ik heb er 30 euro voor betaald.

Zal binnen even een foto uploaden, net mijn mac opnieuw geinstalleerd en nog geen sync met mijn telefoon..

Link naar reactie

De nieuwe extreme power van philips moeten erg goed zijn, maar niet in HB4 leverbaar, dus alleen voor zetjes met H7!!!! Je kunt wel voor bluevision gaan, niet meer geel en 50% meer lichtopbrengst.

@Timan, volgens mij is xenon verboden op auto's met een eerste afgifte na 2007 (2006?), en niet op datum van invoeren. Zou een beetje dubbel zijn. Als het lichtbeeld klopt heb je geen problemen bij de APK.

Wat ik altijd jammer vind van die ringen is dat ze totaal in het niets vallen bij de normale verlichting, en om overdag nu te gaan rijden met alleen de angel eyes aan is ook zo onzinnig. Staat wel erg stoer zo zonder de stadlichtjes. Top!!! :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.