Ga naar inhoud

Weer klaar voor de winter


Z'tje

Aanbevolen berichten

Eergister de hardtop er eigenlijk voor het eerst opgezet, en WAT een verschil zeg sjongejonge een stuk stiller en tordeert ook nog minder naar mijn gevoel.

maarja wat is een topic nou zonder foto's dus bij deze :wave:

dsc00283vi7.th.jpg

dsc00280dg3.th.jpg

dsc00281qz6.th.jpg

* excuses voor de slechte foto's maar ik had alleen maar mijn telefoon bij de hand, en je weet hoe snel auto's weer vies worden in Nederland :newblush:

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

ghehe, heb de mijne er ook net opgezet.. Hij fluit alleen wat als ik harder dan 120 ga... Weet iemand toevallig of dat makkelijk op te lossen is met een Wiesmann top?

Mijn hardtop (originele BMW) zit er inmiddels al weer een paar weken op. Ruud heeft de rubbers ingevet en één bevestigingspunt nog iets bijgesteld zodat hij niet meer rammelt :birthday: Wist niet dat het invetten van de rubbers zo'n groot verschil zou zijn. De hardtop ligt er nu erg strak op, alleen aan de passagierszijde dit er een klein randje tussen de raamstijl en de hardtop. Tot 80/100 km/u is er niets aan de hand, maar daarboven begint het wel erg veel lawaai te maken. Met de softtop is het zelfs veel stiller op de snelweg! Ik heb het idee dat ook de binnenbekleding begint mee te trillen. Als ik de zonneklep aan die kant naar beneden doe dan neemt het lawaai nog meer toe. Er komt dus duidelijk nog lucht doorheen. Ik al van alles geprobeerd maar krijg het niet beter, terwijl hij wel helemaal stil was toen ik de auto kocht. Heeft iemand misschien nog een geniale ingeving om dit probleem op te lossen?

Link naar reactie
Mijn hardtop (originele BMW) zit er inmiddels al weer een paar weken op. Ruud heeft de rubbers ingevet en één bevestigingspunt nog iets bijgesteld zodat hij niet meer rammelt :birthday:

Even langs de dealer dus (of als ik een keer in de buurt van reeuwijk ben langs ruud) :holiday:

Maar dat waaien is erg irritant! Het is nog wel stiller dan met softtop, maar het irriteert meer :thumbup:

Link naar reactie
Bedankt, ik dacht al dat ik de enige debiel was! Ik denk simpel; geen vorst en kap droog = kap open. Daarvoor hebben ze toch die stoelverwarming ingebouwd?

Zolang de zon schijnt ben ik dakloos .

Lotte, koop een z4, heb je echt glas in de achterruit !

Altijd gedacht dat een HT minder herrie maakt. Niet dus, ben blij dat ik dan geen HT bij mijn ZZZZZ heb. Kan ik ook 's-winters wanneer de zon schijnt even de kap open gooien zonder een cursus gewichtheffen te hebben gevolgd :schater:

rob

Link naar reactie
Bedankt, ik dacht al dat ik de enige debiel was! Ik denk simpel; geen vorst en kap droog = kap open. Daarvoor hebben ze toch die stoelverwarming ingebouwd?

Tsja ben het opzich wel met je eens, maar ik heb A) geen stoelverwarming en tsja de laatste weken was het zulk *** weer dat een hardtop toch wel voordelen heeft :birthday::thumbup:

Link naar reactie
Tsja ben het opzich wel met je eens, maar ik heb A) geen stoelverwarming en tsja de laatste weken was het zulk *** weer dat een hardtop toch wel voordelen heeft :birthday::thumbup:

Waar rijd jij: Regenwoud? Ben nu anderhalve week terug van vakantie en heb van de 9 dagen dat ik 's-avonds van mijn werk naar huis reed (55 km) 7 x open gereden, de andere 2 was een te groot risico volgens buienradar.

En stoelverwarming: had dat in mijn zzz ook niet, toch reed ik 95% van de tijd open, ook swinters bij +5 graden. Kouder vond ik een te groot risico ivm de achterruit.

Heb nu stoelverwarming in mijn ZZZZ en kan het wel waarderen, maar dan nog heb ik het niet altijd aan staan.

Mijn visie is: je koopt een roadster om open te rijden, die tent is alleen voor wanneer het echt vriest en je over de snelweg rijdt of wanneer het regent. Zolang het daglicht is probeer ik open te rijden, zomers zelfs wanneer het donker is.

rob

Link naar reactie
Mijn hardtop (originele BMW) zit er inmiddels al weer een paar weken op. Ruud heeft de rubbers ingevet en één bevestigingspunt nog iets bijgesteld zodat hij niet meer rammelt :birthday: Wist niet dat het invetten van de rubbers zo'n groot verschil zou zijn. De hardtop ligt er nu erg strak op, alleen aan de passagierszijde dit er een klein randje tussen de raamstijl en de hardtop. Tot 80/100 km/u is er niets aan de hand, maar daarboven begint het wel erg veel lawaai te maken. Met de softtop is het zelfs veel stiller op de snelweg! Ik heb het idee dat ook de binnenbekleding begint mee te trillen. Als ik de zonneklep aan die kant naar beneden doe dan neemt het lawaai nog meer toe. Er komt dus duidelijk nog lucht doorheen. Ik al van alles geprobeerd maar krijg het niet beter, terwijl hij wel helemaal stil was toen ik de auto kocht. Heeft iemand misschien nog een geniale ingeving om dit probleem op te lossen?

Heb ik ook gehad. Hardtop zit er dan toch niet goed op/scheef op. Bevestigingspunten achter weer los maken (Ik bedoel dat de hele bevstiging weer voor en achteruit kan dus de twee boutjes per bevestiging los zetten). Hardtop er recht op. voorste bouten bij de voorruit vast zetten. boutjes bij bevestigingen achter iets aandraaien en testen. En anders weer kap aan achterzijde iets naar voren/achter/links/rechts. Let ook op of ie bij de zijruiten mooi zit.

Link naar reactie

Hoe goed de bedoelingen ook zijn met het openrijden is het toch in deze tijd van het jaar, dat het weer vaak grijs en winderig is een genot om met de HT te rijden, vooral als je dagelijks je zzz gebruikt. Als de HT goed is afgesteld heb je geen last van bijgeluiden. En dan de looks, voor het ontwerp van de QP hadden ze beter naar de zzz met HT moeten kijken :schater::schater:

Link naar reactie
Heb ik ook gehad. Hardtop zit er dan toch niet goed op/scheef op. Bevestigingspunten achter weer los maken (Ik bedoel dat de hele bevstiging weer voor en achteruit kan dus de twee boutjes per bevestiging los zetten). Hardtop er recht op. voorste bouten bij de voorruit vast zetten. boutjes bij bevestigingen achter iets aandraaien en testen. En anders weer kap aan achterzijde iets naar voren/achter/links/rechts. Let ook op of ie bij de zijruiten mooi zit.

Hardtop zit er 100% recht op (ook volgens Ruud), sluit perfect aan bij de zijruiten en de deuren. Ik zal zondag er nog eens een middagje voor uittrekken.....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.